Провели детальний аналіз та визначили подальші напрямки роботи

17 лютого під керівництвом міського голови Василя Сидора за участю представників управління житлово-комунального господарства, енергозбереження та благоустрою, спеціалістів структурного підрозділу теплових мереж відбулася нарада на якій було проаналізовано використання електроенергії, води, газу 14 комунальними котельнями в опалювальний сезон періоду 2013-2014 р.р.
Офіційно початок опалювального періоду зазвичай припадає на 15 жовтня, проте, зважаючи на погодні умови, опалення житлових будинків, шкіл, дитячих та інших закладів побутового і соціального призначення було розпочато 3 01.10.2013р. Це, в свою чергу, вплинуло на додаткові витрати.
Як зауважили на нараді керівники ЖЕК-ів, усі скарги на недостатній температурний режим, що надходили від громадян, одразу ж аналізувалися.
Аналізуючи використання енергоносіїв на 1 кв. м. опалювальної площі за минулий опалювальний період було визначено котельні, на яких витрати є значно більшими, ніж на інших об’єктах. В більшості випадків надмірна енерговитратність котелень пов’язана із переходом в свій час поокремих будинків, квартир на індивідуальне опалення. Це і призвело до розбалансування системи теплопостачання в будинках та суттєвого збільшення затратності котелень. І сьогодні у нас є проблеми з будинками, в яких по одній, дві квартири залишилося на централізованому опаленні. До прикладу, вул.Соборності, 33 – з 12 квартир лише 2 на централізованому опаленні, вул.Кузовкова, 15, де з 12 лише одна квартира. З мешканцями таких будинків відпрацьовувалася можливість їх повного переходу на індивідуальне опалення та, на превеликий жаль, в більшості випадків люди відмовляються.
Продовжується робота над вдосконаленням котелень міста, значна увага комунальниками спрямовується на ремонт, утеплення теплових мереж міста,
Василь Богданович зазначив наступне:
– Такий детальний аналіз дає можливість виявити проблемні ділянки, спланувати роботу на найближчий час і на перспективу. Опалювальний сезон іде згідно графіку, проблем немає, люди отримують тепло. Але сьогодні ми зробили детальний аналіз того, як працюють котельні.
Для того щоб щось планувати, потрібно аналізувати, а щоб аналізувати потрібно мати щоденні показники, навіть й погодинні. Вкотре свою ефективність показала система щоденного електронного обліку витрат енергоносіїв, яка вже декілька років діє у Славуті і допомагає якнайкраще проаналізувати стан роботи котелень, звернути увагу на проблемні аспекти.
Говорячи про споживання води котельнями, можемо навести приклад котельні, яка знаходиться в мікрорайоні «Військового містечка», яка брала в день 30 м3 води, після реконструкції мереж бере 1-1,5 м3 води, яка практично 100% використовується на технологічні цілі. На сьогоднішній день немає несанкціонованого відбору води, пошкоджень мереж, в належному технічному стані знаходяться комунікації.
Інші складові витрат – газ і електроенергія. Витрати електроенергії на 1 кв.м. опалювальною площі є найбільшими на котельнях вул. Козацька, 81а (9,33 кВт*год/1 кв.м.), вул.Чкалова, 22в (8,55 кВт*год/1 кв.м.). В першому випадку енерговитратність пояснюється значною протяжністю мереж теплопостачання, в другому ж – підключенням приватних будинків на вул. Одухи. При цьому середній показник використання електроенергії котельнями становить 5,02 кВт*год/1 кв.м. Якщо ж брати витрати газу, то найбільшими вони є на котельнях вул. Паперника, 16 (41,66 куб.м./1 кв. м), вул. Острозька,2а, (38,63 куб.м./1 кв. м). При цьому середній показник споживання газу – 27,76 куб.м./1 кв. м. В свій час було зроблено досить великий обсяг робіт з заміни котлів. Але на сьогоднішній день ми бачимо на різних котельнях різні витрати. Сьогодні ми вже маємо детальний аналіз і готуємо проекти на реконструкцію.
Поряд із технічною стороною роботи, одним із пріоритетів міської влади є тісний контакт і зворотна реакція між надавачами послуг ЖКО і споживачами. На це звертається велика увага.
Щодо теплових лічильників. Це справа нова, тому у славутчан виникає багато запитань. Коли було прийнято рішення по встановленню теплових лічильників, люди ставилися до цього з пересторогою, бо не знали, як піде процес, покращиться чи погіршиться ситуація, для кого буде вигідніше. І, ось, уже перший досвід засвідчує, що споживач виграє. Якщо порахувати це співвідносно до діючих тарифів, то у жовтні й листопаді, там, де встановлено лічильники тепла, люди платили за нього менше. Логічно, коли були сильні морози, вартість зросла, але ж середня сума буде всеодно меншою. Звісно, сам тепловий лічильник нічого не вирішить, до економії тепла потрібно підходити комплексно. Потрібно перевірити свої будинкові мережі, утеплити стіни, дах, підвал і т.д. Зрозуміло, той, хто має власний котел, проводить утеплення краще. Так само і в цьому випадку. Зявилася позиція власника та взаємна відповідальність, так як люди сплачують лише за фактично спожите тепло. Облік тепла є запорукою економії і якості послуг, а також забезпечує раціональне споживання теплових ресурсів. З часом усі будуть вимушені перейти на тепловий облік тепла. І, якщо ж, в крайньому випадку буде необхідність перейти на індивідуальне опалення, тоді потрібно це робити усім разом.
Із швидким ростом цін на енергоносії питання енергозбереження стало чи не найважливішим для житлово-комунальних підприємств, яким доводиться працювати нині у вкрай складних умовах. За останні роки у Славуті в сфері енергозбереження вже впроваджена ціла низка заходів та на досягнутому зупинятися ЖКГ-підприємства не збираються.

Прес-служба
Славутського МВК

Розміщенно в Без категорії