Політика інвестора – не лише збільшення продукції, але й зростання рівня соціального забезпечення працівників!

– Скажіть, будь ласка, з якого часу працює ваше підприємство?
– Славутський «Будфарфор» – це велике підприємство з повним циклом виробництва порцелянової санітарної кераміки, один із найбільших виробників кераміки для ванних кімнат в країнах Східної Європи та СНД.
Наше підприємство водночас є відносно молодим і в той же час – старим, адже наша перша
продукція вийшла з конвеєру ще в 1909 році.
Після появи на українському ринку компанії «Sanitec Group» (Фінляндія), європейської мультібрендової групи, виробника керамічної сантехніки, душових піддонів, ванн, засобів гідротерапії, гідромасажу, кабін з гідромасажем, душів, душових кабін і акрилових штор для ванн та підписання у жовтні 2006 року угоди про створення спільного підприємства і входження в дану корпорацію ПАТ «Славутський комбінат «Будфарфор» у травні 2011 року було запущено новий цех № 6 у якому ми виготовляємо конкурентоспроможну продукцію на ринки країн СНД та Європи.

– Який час Ви керуєте даним підприємством, що вдалося досягти, над чим ще працюєте? Чи є такі питання, які важко вирішити та досягнути позитивних результатів?
– З листопада 2011 року я займаю посаду Генерального директора, а до цього, з 2006 року, я працював директором Славута Холдинг, який представляв інтереси власника «Sanitec Corporation».
За цей час нам вдалося збудувати цех № 6. Побудувати сучасний завод, що може конкурувати із заводами такого типу не тільки в Україні, але і в Росії. Досягли високого рівня якості. Безперечно, питання розвитку нових видів продукції, робочі питання, що виникають на рівні заводу – ми вирішуємо самостійно, але набагато складніше вирішувати проблеми, що виникають в бізнес середовищі. Адже з ними боротися важко. Падіння купівельної спроможності покупця країни-споживача нашої продукції, відповідно впливає на рівень проданої продукції. До цього додалася криза на ринках країн СНД та Європи.

– Як вдалося зберегти Славутський «Будфарфор», адже відома історія заводів із навколишніх регіонів, які було знищено та втрачено назавжди?
– Хочу наголосити на тому, що в час, коли на українському ринку з’явилась компанія «Sanitec Group», Славутський «Будфарфор» був, і залишається, найбільшим заводом із випуску сантехнічної продукції та певною долею ринку продажу не лише в Україні, але й у СНД.
Тому дивлячись наперед, нами було прийнято рішення щодо будівництва нового цеху, аби виробляти продукцію, що є конкурентоспроможною на ринках Європи.

– Розкажіть нашим читачам про те, яким чином виготовляється ваша продукція? Які компоненти є її складовою?
– Думаю, усі знають, що сантехнічна продукція на нашому заводі виготовляється із фарфору. Такого ж самого, що використовується і для посуду. Але наша продукція набагато більша, аніж звичайний посуд. Усі компоненти, що є в складі рецепту – мінеральні та неорганічні речовини. Більшість яких завозиться до нас з України, частково з Росії, а також із Заходу. Є компоненти, що привозимо з Туреччини, але намагаємось збільшувати саме українську сировину.
– Як організовано виробництво на Славутському «Будфарфорі»? Чи змінилася технологія виробництва готової продукції?
– Наше виробництво умовно можна поділити на виробництво цеху №6 та основних цехів, які працюють на заводі десятиліттями. для яких шлікер та глазур виготовляються центральним масозаготовчим цехом. Нове ж виробництво має власне масозаготовче відділення. Наголошу на тому, що маса та шлікер старого циклу виробництва докорінно відрізняється від того, що використовується в цеху № 6, адже технологічні та технічні вимоги до нового виробництва набагато жорсткіші аніж до виробів старого виробництва.

– Який цикл виробництва в цеху № 6? Які інноваційні методи та форми запроваджуються саме тут?
– У новому цеху № 6 є підрозділ окремого лиття унітазів та окремий відділ лиття вмивальників, п’єдесталів та інших виробів. За допомогою новітніх технологій новий цех забезпечує два лиття в день, а якщо потрібно, то і три. Це дає можливість досягати високих коефіцієнтів продуктивності праці на одного працівника, що працює в новому цеху № 6.
– Знаємо, що Славутська сантехніка шанується споживачами не лише нашого регіону та держави. Як здійснюється контроль якості продукції на підприємстві?
– Для утримання високого рівня якості на заводі, нами встановлено службу SPS (Sanitec Production System), що базується на жорсткій дисципліні робітників по відношенню до технологічних процедур, у яких розроблено усю організацію праці, усі дії працівника, навіть до ступеня досягнення економії хвилин та секунд.
Для контролю якості діє на заводі спеціальний відділ технічного контролю, який дотримується норм західноєвропейських норм якості. Крім того, періодично якість перевіряється аудиторами із корпорації Sanitec. Останній контроль був на початку жовтня, який показав високий рівень якості продукції, що виробляється нами.

– Який стан обладнання на підприємстві? Адже не секрет, що застаріле обладнання невигідне не лише підприємству, але й споживачам, так як усі витрати автоматично вкладаються у ціну товару.
– Старе обладнання працює у всіх старих цехах, хоча поступово ми замінили фільтри та насоси. Капіталовкладення в старе виробництво не можливе через відсутність органу управління зі сторони держави. Постійно ведуться ремонтні роботи та незначні удосконалення старого устаткування. Що діє на заводі. Великою проблемою для заводу є котельня, яка неефективно використовує природний газ. Ведуться проектні роботи удосконалення енергетичної системи підприємства, але це довгий процес.

– Які вироби, на Ваш погляд, найбільше полюбляють споживачі?
– Нові вироби, що спеціально були спроектовані Sanitec Design Center в Німеччині для виробництва в цеху №6 будуть мати попит серед споживачів. Тому розвиваємо нові продукти, що з’являться на ринку впродовж 2014 року.
Потрібно додати, що наша продуктова лінійка кераміки доповнюється меблями для ванних кімнат, адже попит на неї зростає, а також – акриловими ваннами, що виробляються в Димері під Києвом.
Та через зміни у балансі виробництва-продажу, особливо у Росію, та збільшення вироблених продуктів на складі, а отже – відсутність перспектив росту ринку, нам доводиться зменшувати об’єми старого виробництва і закрити один із старих цехів виробництва.
Надіємося, що впродовж наступних років, економічний стан буде поліпшуватися, а споживчий ринок буде спонукати нас до збільшення наших виробничих потужностей.
Нажаль, закриття цеху буде пов’язане із скороченням працівників підприємства. Тому намагатимемося по мірі можливостей переводити працівників зі старих виробництв до нового цеху, аби уникнути соціального напруження та збереження кваліфікованих працівників.

– Яким Ви бачите наше місто?
– Знаєте, я проживаю в Славуті уже 7 років. За розмірами ваше місто дуже схоже до міста Коло, де знаходиться один із заводів Sanitec, особливо за кількістю населення.
Подобається те, що вдалося знайти спільну мову із міською владою. Маємо намір передати місту наш будинок культури. Надіємось, що у цьому питання дійдемо згоди із Фондом державного майна України.
Маємо намір побудувати центр логістики Sanitec для обслуговування споживачів в Україні та СНД.

– Які плани на майбутнє?
– Відповідь на це питання залежить від бізнес клімату в Україні, від зростання попиту на продукцію. Адже наша продукція з нового цеху є конкурентоспроможною і дешевшою аніж в деяких підприємствах Sanitec. В майбутньому я навіть не виключаю будівництво нового цеху в Славуті.
Стосовно персоналу, постійно проводимо навчання щоб досягти вищого рівня кваліфікації. Такі тренування проводять спеціалісти з інших заводів Західної Європи аби досягти рівня продуктивності який уже є нормою в Sanitec.

Дякую за розмову!
Спілкувався Ігор Яніцький

Розміщено:
Редакція «Вісті громади».
+380384272241 visti_sl@ukr.net

Розміщенно в Без категорії