Інформація щодо упорядкування тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення

Хмельницькою обласною державною адміністрацією з 01.07.2013 року створено робочу групу з питань перевірки економічної обґрунтованості тарифів на житлово-комунальні послуги, які були підвищені органами місцевого самоврядування з початку 2013 року. Даною робочою групою встановлено, що Славутським управлінням водопровідно-каналізаційного господарства у структуру собівартості послуг з централізованого водопостачання безпідставно включені завищені статті витрат :
– електроенергія 1909,8 тис.грн, замісь 1691,6 тис.грн., внаслідок завищення питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, установлених відповідно до галузевих нормативів та вимог законодавства. Відхилення -218,2 тис.грн.;
також встановлено, що у структуру собівартості послуги з централізованого водовідведення завищено статті витрат:
– електроенергія 1474,7 тис.грн, замісь 1003,3 тис.грн., внаслідок завищення питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, установлених відповідно до галузевих нормативів та вимог законодавства.
Тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення сформовані відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення (далі порядок) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року №869.
П.10 Порядку. Формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, економічно обґрунтованих планових витрат визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги у плановому періоді.
П.11 Порядку. Річні плани ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення окремо за видами такої діяльності (водопостачання та водовідведення) на підставі фактичних за останні п’ять років та прогнозних обсягів централізованого водопостачання та водовідведення з урахуванням укладених із споживачами договорів та інших техніко-економічних факторів.
Тарифи затверджені рішенням виконавчого комітету Славутської міської ради від 09.01.2013 рік №9 сформовані відповідно до калькулювання планових витрат, що включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та водовідведення у розрахунку на 12 місяців 2012 року .
Підставою для перегляду тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення стали вимоги про усунення порушень виявлених Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області щодо тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення Славутського УВКГ, яке стало причиною надання вказаних послуг по тарифах нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво та недоотримання доходів за 2010-2011 роки та І квартал 2012 року в сумі 1531,4 тис.грн.
Разом з тим, Славутське управління УВКГ направляло відповідне звернення до Інспекції з контролю за цінами у Хмельницькій області від 12.10.2012року №461 для можливості подання розрахунків тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення та отримання висновків щодо економічного обґрунтування витрат на вищевказані послуги. Однак, на той час дана установа перебувала у стадії реорганізації.
Робоча група облдержадміністрації з питань перевірки економічної обґрунтованості тарифів на житлово-комунальні послуги розрахувала статтю витрат «електроенергія» як по водопостачанню, так і по водовідведенню в наступному порядку:
– застосувала фактичний показник 2012 року подачі води, та стоків, що суперечить пункту 11 Порядку та річному плану ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення на 12 місяців 2012 року, які розраховуються на підставі фактичних за останні п’ять років та прогнозних обсягів централізованого водопостачання та водовідведення та затверджені рішенням виконавчого комітету Славутської міської ради від 14.12.2012 року №489.
– в розрахунку робочої групи застосовано тимчасові загальновиробничі норми питомих витрат палива, теплової та електричної енергії на 2013 рік, що також суперечить вимогам п.10 Порядку, де формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, економічно обґрунтованих планових витрат визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів у плановому періоді. Калькулювання планових витрат, що включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та водовідведення проведено у розрахунку на 12 місяців 2012 року, що є плановим періодом.
Разом з тим, на момент формування тарифів (листопад, грудень 2012 року) норм питомих витрат паливно – енергетичних ресурсів на 2013 рік на підприємстві не було, оскільки вони розробляються і затверджуються щорічно до 1 березня, наступного за звітним.
– слід відмітити наступне, що при розрахунку статті витрат по електроенергії застосовано норми питомих витрат паливно – енергетичних ресурсів на 2013 рік, а вартість електроенергії за 2012 рік, такий розрахунок суперечить вимогам пункту 10 Порядку.
Щодо статті витрат «сировина і матеріали», то робочою групою виключено :
– пожгідранти; на обліку підприємства знаходиться 96 пожежних гідранти і потребують часткової заміни на 2012 рік, заплановано замінити 5 штук.
– 2 тумбочки та умивальники; у побутових приміщеннях ВНС заплановано замінити дві тумбочки та два умивальники з причини зношеності.
– сигналізатор; сигналізатор необхідний для обслуговуючого персоналу, без якого забороняється спускатися в колодязі.
Всього витрат на суму 8377,0 грн і дані матеріали включено до розрахунку відповідно до вимог п.22 Порядку.
По статті «Загально-виробничі витрати» заплановано потребу в малоцінних швидкозношуваних предметах (МШП) на суму 11680,00 грн. На протязі 2011 року МШП використано на потреби підприємства на суму 23000,00 грн. Згідно п. 22 Порядку матеріальні витрати плануються з урахуванням фактичних витрат за попередній період та цін на них у плановому періоді.
Згідно статті 8 Закону України «Про охорону праці» та колективного договору підприємства, обслуговуючому персоналу систем водопостачання та водовідведення виділяється спецодяг та спецвзуття.
Костюми х/б видаються на 12 місяців;
Спецвзуття – на 12 місяців;
Халати х/б – на 12 місяців;
Куртки ватні – на 36 місяців.
На потребу витрат по спецодягу та спецвзуттю заплановано на 2012 рік. Костюми х/б, халати х/б, чоботи гумові та кирзові, що видаються щорічно. І лише 1/3 частини ватних курток, які видаються на 3 роки.
Придбання бойлера необхідне для миття обслуговуючого персоналу на очисних спорудах. В зв’язку з постійним використанням бойлер часто виходить з ладу.
П. 22 Порядку, передбачено, що до матеріальних витрат відноситься витрати які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта (відповідно до виду діяльності), саме придбання бетономішалки для виготовлення кілець та кришок на люки для власних потреб обслуговування мереж і відповідає вищевказаним вимогам. Виготовлення яких обходиться значно дешевше, ніж закупляти в постачальників, що в свою чергу зменшить витрати на надання послуг.
Г. Дарчик, управління
економічного розвитку

Розміщенно в Без категорії