Навчалися голови органів самоорганізації населення Славути та представники житлово-комунального господарства

25-26 вересня у міському Палаці культури було проведено курс навчання для голів ОСББ, будинкових комітетів та представників житлово-комунального господарства, організований «Центром досліджень місцевого самоврядування» за підтримки виконавчого комітету Славутської міської ради та Міжнародного фонду «Відродження».
Такі навчання проходять в Україні в рамках міжнародного проекту «Поширення досвіду управління житловою нерухомістю на рівні малих громад в Західній, Центральній і Східній Україні». Метою проекту є сприяння поширенню найкращих практик самоорганізації громадськості та обміну досвідом у сфері управління житлом та енергозбереження між органами місцевого самоврядування, неурядовими організаціями та малим середнім бізнесом Західної, Центральної та Східної України задля підвищення їхньої ефективності та посилення впливу громадськості на вирішення актуальних проблем місцевого й регіонального розвитку, що мають стосунок до ЖКГ.
Учасники прослухали курс лекцій за програмою «Управитель житловою нерухомістю». Лекторами начального курсу виступили визнані експерти і спеціалісти з питань управління нерухомим майном, економічно-фінансових, бухгалтерських технічних аспектів управління житловим будинком: Володимир Бригілевич – голова правління ГО «Центр досліджень місцевого самоврядування», експерт в галузі організації управління житловим будинком, Валерій Шишко – експерт в галузі фінансових аспектів діяльності ОСББ, Володимир Бернацький – викладач Львівського технікоекономічного коледжу, експерт ГО «Центр досліджень місцевого самоврядування» з питань технічного обслуговування будинків і будинкових мереж.
До участі у тренінгу були також запрошені представники ОСББ, будинкових комітетів, працівники ЖКГ міст Славута, Шепетівка, Нетішин, Ізяслав, Полонне.
Експерти представили напрацювання щодо вирішення проблем ЖКГ, яке неможливе без спільного залучення як державних коштів, так і бізнес-ресурсів. Як запевнили виступаючі, без участі малого і середнього бізнесу неможливо збудувати ринок управління і ринок якісних послуг на рівні міста, особливо це стосується невеликих міст (50-150 тис. мешканців) та малих міст (10-50 тис. мешканців, таких, як Славута), де ситуація надзвичайно важка, а виділені державні дотації – мізерні.
Найбільші дискусії серед учасників тренінгу виникли навколо шляхів розвитку системи управління в будинках ОСББ і щодо обґрунтування необхідності залучення професійних управителів і приватних підприємців для обслуговування та утримання житла. Проблеми фінансово-бухгалтерського обслуговування ОСББ також є одними із найбільш важливих для сталого функціонування об’єднання.
В ході проведення семінару міський голова Василь Сидор та голова правління львівської громадської організації «Центру досліджень місцевого самоврядування» Володимир Бригілевич відповіли на питання місцевих ЗМІ.
– Скільки ОСББ вже є у Славуті? Чому виникла потреба у їх створенні?
В. Сидор: – Об’єднань у нас, на превеликий жаль, сьогодні не багато. В плані самоорганізації населення ми пішли трошки іншим шляхом. Було прийнято рішення про створення будинкових комітетів (БК), як перехідного етапу до створення ОСББ. Сьогодні в місті діє вже 173 БК. Сьогодні, зважаючи на те, що близько 90% житлового фонду Славути є приватною власністю людей, важливим чинником є створення таких взаємовідносин, коли жителі багатоповерхових будинків зможуть самостійно управляти своєю власністю, її належним утриманням та благоустроєм. Найголовніше, що це стане вагомим чинником у процесі зменшення та доцільного розподілення витрат у наданні житлово-експлуатаційних послуг, які повинні надаватися із розрахунком на кожний будинок індивідуально та лише за спільної згоди усіх його мешканців. Саме тому створення на першому етапі будинкових комітетів є досить актуальним і передбачає спільне погодження усіх мешканців будинку з таких питань, як: розміщення в будинках або на прилеглій до них територій певних об’єктів, перепланування квартир, заходи з благоустрою прибудинкової території, візування проведення усіх житлово-експлуатаційних робіт і т.п.
Варто відмітити, що на ремонт житлового фонду міста з Держбюджету не виділяється жодної копійки. Такі роботи, головним чином, здійснювалися за рахунок субвенції, спрямованої на зони ризику АЕС, та власних коштів бюджету міста.
– Скажіть будь ласка, які проблеми найчастіше виникають і власне, які надії покладаються на будинкові комітети?
В. Сидор: – Мешканці багатоповерхівок мають усвідомлювати, що вони є господарями на своїй території і повинні відповідно відноситися до свого майна. Вони мають дбати про порядок у будинку та благоустрій прибудинкової території. Скажімо по деяких будинках вже давно потрібно спільно із відповідними службами міста необхідно розробити проект прилеглої до будинку території, де згідно з існуючими архітектурними нормами визначити місце розташування забудов. Розміщення будь-якого об’єкта на прибудинковій території має бути погоджено підписами усіх мешканців будинку. Якщо то має бути гараж, то він повинен мати естетичний вигляд та дозволяти під’їзд до будинку. Варто також славутчанам задуматися над тим, що на місці розкинутого сараю могла б бути дитяча площадка чи гойдалка.

– Володимире Івановичу, чули, що ви вже сім років працюєте із презентованим сьогодні проектом. Як виникла ідея його створення?
В. Бригілевич: – Дійсно ми вже сім років працюємо над проектом, презентованим вам сьогодні. Його прототипом був польський проект, який ми взяли за основу. Навчання, яке ми проводимо, відображає ті концептуальні речі, що закладені також у навчання управителів будинків в Польщі чи Литви. Багато практичних моментів доповнено нашими українськими фахівцями. Своє практичне втілення наш проект знайшов у багатьох містах України. Активними в цьому плані є міста Львів, Нововолинськ та Кам’янець-Подільський. Сподіваємося, що на черзі і Славута.
– З якими проблемами доводиться найчастіше зіштовхуватися у реалізації проекту?
В. Бригілевич: – Загальна проблема ОСББ – це слабка навчальна підготовка голів ОСББ. Тому ми і займаємося підвищенням їх кваліфікації. Голови ОСББ, які пройшли навчання, починають краще розуміти механізм управління будинком, аспекти його обслуговування, ведення бухгалтерії тощо.
Наприкінці навчальної програми, учасники семінару відмітили високу ефективність такого навчання.
Наталія Колбасова, голова ОСББ буд. Я. Мудрого, 54:
– Такі навчання є доволі актуальними, адже нелегко знайти якісну інформацію про управління ОСББ. В свій час ми самостійно освоювали роботу об’єднання. Хочу сказати, що для мешканців нашого будинку такий спосіб управління нашою власністю є найкращим, адже відчуваємо себе його повноправними власниками. Ми самі вирішуємо, які роботи необхідно виконати, хто буде обслуговувати прибудинкову територію тощо.
Прес-служба Славутського МВК

Розміщенно в Без категорії