На сесійному засіданні

В останній квітневий день відбулося чергове засідання 29 сесії міської ради. Порядок денний сесії розпочався розглядом питання про хід виконання доручень міського голови, міської ради, про яке проінформував присутніх депутатів заступник начальника відділу Державної виконавчої служби Ігор Грунтківський:
– На примусовому виконанні у відділі Державної виконавчої служби перебуває виконавчий лист про стягнення з комунального підприємства «Редакція газети» Трудівник Полісся» на користь Л.П. Скоморохи середнього заробітку за час вимушеного прогулу в сумі 6515,83 грн. та 1000 грн. моральної шкоди. Стягнення на користь позивачки за рішенням суду необхідно проводити з відрахуванням в дохід держави податку з доходу фізичних осіб та інших обов’язкових платежів. Так, 14 листопада 2012 року було відкрито виконавче провадження. У ході виконання даного рішення суду державним виконавцем було накладено арешт на рахунки редакції. Однак, у зв’язку з тим, що редакцією було подано дві позовні заяви до суду про визнання дій державного виконавця не законними та про відстрочку виконання даного рішення, до 20 лютого ніякі дії державною виконавчою службою не проводилися. Через те, що редакція відмовилася від своїх позовів, 6 березня 2013 року було виставлено платіжну вимогу на арештовані рахунки редакції. У результаті чого на депозитному рахунку відділу Державної виконавчої служби на даний час перебувають кошти, які необхідно виплатити для Л.П. Скоморохи. 29 квітня Скоморохом Л.П. було надано свій розрахунковий рахунок, у результаті чого державним виконавцем підготовлено розпорядження про перерахунок даних коштів для Л.П.Скоморохи.
Другий блок питань, що виносився на розгляд депутатів, стосувався бюджету міста. Про звіт про виконання бюджету міста Славути за І квартал 2013 року та внесення змін до бюджету міста Славути на 2013 рік доповів перший заступник міського голови Сергій Микульський. Так, до загального фонду бюджету в першому кварталі надійшло 9336,5 тис.грн. власних надходжень, планові призначення з початку року виконані на 100,9 відсотка, порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 1656,6 тис.грн. або на 21,6 відсотка.
Доходів, які враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів (I кошик) надійшло 7394,1 тис.грн., розрахункові показники МФУ на січень-березень (7648,4тис.грн.) виконано на 96,7 відсотків. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 897,9 тис.грн. або на 13,8 відсотка.
Податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом формування доходної частини місцевого бюджету. В бюджет міста поступило 7374,0 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб, виконання складає 96,6 відсотка.
В порівнянні з 2012 роком зросли обсяги надходжень по податку на доходи фізичних осіб з найманих працівників на 14,7 відсотка, що в абсолютному значенні складає 902,8 тис.грн. за рахунок збільшення середньомісячної заробітної плати. Поряд з цим, ряд суб’єктів господарювання – юридичних осіб допустили зменшення поступлень в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (74 платники допустили зменшення поступлень). Поряд з цим, ряд платників з різних причин (реорганізація, ліквідація або припинення діяльності підприємства) припинили сплачувати податок на доходи фізичних осіб в бюджет міста Славути (20 юридичних осіб).
Зменшились надходження в порівнянні з аналогічним періодом минулого року по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування на 24,6 тис.грн. (12,3%).
Щодо ІІ-го кошику, то за січень-березень 2013 року надішло 1942,4 тис. грн., план за звітний період виконано на 120,8 відсотка (перевиконання в абсолютному значенні складає 334,0тис.грн., а порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 758,7 тис.грн. або на 64,1 відсотків).
Основним джерелом доходів у другому кошику є плата за землю, надходження по якій за І квартал склали 1585,3 тис.грн. Планові призначення бюджету міста по даному податку виконано на 121,2%, порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 670,2 тис.грн. або на 73,3 відсотка за рахунок збільшення ставок оренди по землях комерційного призначення та ведення в дію з 1 квітня 2012 року нової нормативної грошової оцінки.
За підсумками І кварталу 2013 року видаткова частина бюджету міста по загальному фонду виконана в сумі 26530,1 тис.грн. або на 25,87% до уточненого плану на 2013 рік. Виконання видатків по спеціальному фонду бюджету становить 2722,4 тис.грн. або 15,22% до річного показника уточненого плану.
Разом з тим, станом на 1 квітня 2013 року сума кредиторської заборгованості по загальному фонду бюджету становить 1445,6 тис.грн.; кредиторська заборгованість по загальному фонду бюджету міста в сумі 137,9 тис.грн.
З метою якісного надання муніципальних послуг населенню міста, використання нових технологій муніципального врядування було прийнято рішення про затвердження Програми впровадження сучасних технологій муніципального управління у виконавчому комітеті Славутської міської ради на 2013-2017 роки.
Розглядаючи земельні питання, а саме стосовно питання надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаража (землі житлової та громадської забудови), міський голова Василь Сидор зауважив, що виконавчий комітет підтримує бажання славутчан будувати на прибудинковій території на місці тимчасових споруд (сараїв) гаражі. Проте важливо, щоб це відбувалося не в хаотичному порядку, а згідно з узгодженою між людьми схемою та проектом. Отже, це питання необхідно вирішити таким чином, щоб ще більше його не ускладнити. Вихід тут очевидний – мешканці багатоквартирного будинку мають створити ОСББ.
На превеликий жаль, як було зауважено, згідно з новою процедурою виділення земельної ділянки виконавчому комітету потрібно провести 33 операції, які становлять серйозні фінансові затрати для людей.
Останнє питання порядку денного стосувалося Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, на що міський голова доповів:
– У виборчій програмі Президента України В. Януковича першим пунктом передбачалося здійснення децентралізації влади з подальшою ліквідацією державних адміністрацій. В самій Концепції реформування місцевого самоврядування, запропонованій Урядом, ми бачимо аргументацію на те, що дотаційність 5419 місцевих бюджетів становить понад 70%, 483 територіальні громади на 90% утримуються за рахунок коштів державного бюджету. Насправді це не відповідає дійсності, оскільки фінансова спроможність міст залежить головним чином від того, які податкові збори залишаються на місцях, а які спрямовуються до Держбюджету. Якщо говорити про прямі податки, то місто сплачує 150-180 млн. грн., а міський бюджет складає в загальному підсумку 100 млн. грн. Така ситуація не до кінця відповідає сьогоднішнім реаліям. Окрім того, ще одна важлива позиція, яка потребує коректив – згідно з новим Податковим кодексом підприємства платять прибутковий податок за місцем здійснення реєстрації, а не за місцем здійснення діяльності, що значно зменшує доходну частину бюджету міста. Тому при здійсненні реформування місцевого самоврядування важливо скорегувати його фінансову дотаційність. Процедуру реформування необхідно проводити, але підходити до цього питання об’єктивно та із врахуванням думки самих громад.
Депутатами міської ради цього дня було схвалено звернення стосовно Концепції реформування місцевого самоврядування, текст якого друкуємо до ознайомлення славутчан (див. нижче).
Серед інших питань, які розглядалися на сесійному засіданні – затвердження угоди між Славутською міською радою та Хмельницькою обласною радою про передачу субвенції на проведення робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням вулиць і доріг комунальної власності, затвердження міської соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2013-2016 роки, Про уповноваження міського голови на укладання додаткових угод до договорів про передачу права користування комунальним майном, Про встановлення платного строкового сервітуту на нерухоме комунальне майно, Про надання дозволів на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на 2014 рік, інше.
Детально із рішеннями сесії можна ознайомитися на офіційному сайті міста www.slavuta-mvk.gov.ua.

Прес-служба Славутського МВК

Розміщенно в Без категорії