До відома

У липні минулого року, у терміновому порядку та саме напередодні початку виборчої кампанії, двадцять інспекторів Державної фінансової інспекції України (ДФІ) із Запорізької, Вінницької, Житомирської, Черкаської, Кіровоградської, Миколаївської, Рівненської, Тернопільської, Івано-Франківської, Хмельницької, Львівської областей та міста Києва направлені на проведення ревізії у структурних підрозділах виконавчого комітету та комунальні підприємства Славутської міської ради. І це не дивлячись на те, що тільки в листопаді було завершено аудит КРУ.
Ще під час здійснення ревізії посадові особи місцевого самоврядування змогли змістовно і аргументовано довести та відстояти правомірність власних дій з багатьох питань, проте по деяких питаннях права та інтереси Славутській міській раді довелось захищати у судових інстанціях. Зокрема, на даний час є перші результати за наслідками розгляду відповідних позовів, поданих виконавчими органами Славутської міської ради.
I. Під час ревізії ДФІ у Запорізькій області, визначила, що внаслідок недостатнього контролю за укладенням та виконанням договорів про залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста міська рада недоотримала коштів на суму 1406,64 тис.грн.
Необхідно підкреслити, що ще до початку ревізії, проводилась робота із боржниками, які в добровільному порядку зволікали із виконанням умов договорів (сплатою пайової участі). Тобто не залежно від виявлення даних фактів інспекторами ДФІ виконавчим комітетом заздалегідь були розпочаті заходи щодо примусового стягнення коштів по вказаній категорії Договірних зобов’язань. За результатами претензійно-правової роботи та судовими розглядами справ, до кінця минулого року до цільового фонду бюджету міста суб’єктами господарювання загалом сплачено 746,305 тис. грн.
Разом з тим, у Вимогах ДФІ є позиції, які складно назвати аргументованими та законними. Зокрема, виконавчий комітет Славутської міської ради та ПАТ «Славутський комбінат «Будфафор» категорично не погоджуються із позицією ДФІ щодо необхідності здійснення зазначеним підприємством доплати у розмірі 685,15 тис. по Договору про залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста (пайова участь забудовників), оскільки при визначенні суми, яку мало сплатити ПАТ «Славутський комбінат «Будфарфор» за Договором сторони сумлінно керувались нормами законодавства та рішеннями прийнятими міською радою.
Слід зазначити, що до остаточного підбиття підсумків ревізії, ДФІ частково визнала неправильність здійснених нею підрахунків та зменшила Вимогу щодо стягнення пайового внеску по договору із ПАТ «Славутський комбінат «Будфарфор» з 685,15 тис. грн. до 489, 390 грн. На думку виконавчого комітету, стягнення і цієї суми є безпідставною, а сама Вимога ДФІ – протиправною, а відтак подано позовну заяву про її скасування. На даний час судові розгляди по даній справі ще тривають.
ІІ. В одній із частин Вимоги, яку Державна фінансова інспекція в Рівненській області висунула (виставлена) до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Славутської міської ради (УПСЗН), зазначалось про незаконність нарахувань та виплат надбавок, матеріальних допомог та ін. виплат для заступників начальника даного управління (на загальну суму близько 80, 0 тис.грн.). З такими висновками ДФІ було неможливо погодитись, а відтак УПСЗН та Славутська міська рада оскаржили даний пункт Вимоги ДФІ у суді.
Законність своїх дій УПСЗН довелось довести у двох судових інстанціях. Спочатку Хмельницький окружний адміністративний суд задовольнив позов УПСЗН та міської ради – визнав неправомірним та скасував оскаржуваний пункт Вимоги ДФІ. Однак, з цим рішенням не погодилась ДФІ, яка подала апеляційне оскарження на постанову Хмельницького окружного адмінсуду, тому згодом дана справа розглядалась у Вінницькому апеляційному адміністративному суді. Але і тут органам місцевого самоврядування вдалось відстояти законність своїх дій та рішень, оскільки рішенням Вінницького апеляційного адмінсуду апеляційна скарга ДФІ залишена без задоволення, а постанова Хмельницького окружного адмінсуду – без змін.
ІІІ. Крім цього, з багатьма позиціями, які трактувались ДФІ в Запорізькій області як порушення фінансової дисципліни, не погоджувалось фінансове управління виконавчого комітету Славутської міської ради (ФінУпр). Відтак, ФінУпр та Славутською міською радою також подано позовну заяву до суду щодо часткового скасування Вимоги ДФІ на загальну суму більше 500 тисяч гривень. Наприкінці січня цього року Хмельницьким окружним адміністративним судом винесено постанову на користь ФінУпр. Суд задовольнив в повному обсязі позов ФінУпр – визнав неправомірними та скасував спірні пункти вимоги.
ІV. Не залишилось поза увагою ревізорів ДФІ, проблемне для Славути питання – несплата коштів за користування земельною ділянкою площею понад 11 гектарів Відкритим акціонерним товариством «Славутський завод ЗБВ». У ході ревізії, ДФІ зазначила, що внаслідок не забезпечення укладення договору оренди земельної ділянки загальним фондом міського бюджету протягом 2010-2011 років та І півріччя 2012 року втрачено доходів у вигляді земельного податку в загальній сумі 320,84 тис. грн. По даному питанню інспекторам-ревізорам надавались пояснення посадових осіб органів місцевого самоврядування, у яких зазначалось, що дана земельна ділянка належить підприємству у статутному фонді якого 95,85% частка держави, а відтак і земельна ділянка, на якій знаходиться ВАТ «Славутський завод ЗБВ» відноситься до державної власності. Законодавством передбачено, що органи місцевого самоврядування можуть розпоряджатися лише землями комунальної власності, і аж ніяк – державної. Враховуючи наведене у Славутської міської ради відсутні правові підстави, які зобов’язують її укладати із даним підприємством договір оренди земельної ділянки.
Зважаючи на подані пояснення, ДФІ не визначила даний факт як порушення законодавства та не вносила відповідну позицію у свої Вимоги. Проте, з метою остаточного визначення правового статусу земельної ділянки та уникнення в подальшому безпідставних звинувачень у бездіяльності Славутської міської ради, а також маніпулювань по даному питанню, подано відповідний позов до Господарського суду Хмельницької області.
Наприкінці жовтня судом винесено рішення (набрало законної сили), яке підтвердило правомірність дій Славутської міської ради. Із рішення вбачається, що немає необхідності укладати договір оренди земельної ділянки між Славутською міською радою та ВАТ «Славутський завод ЗБВ». Серед іншого суд також зазначив, що права міської ради у зв’язку з неукладенням договору оренди землі не порушуються.
V. Крім цього, на даний час виконавчим комітетом Славутської міської ради у судах продовжується розгляд оскаржень Вимог ДФІ на загальну суму більше 100 тис. грн.. Про результати даних судових розглядів виконавчим комітетом надалі буде надаватись відповідна інформація.

Перший заступник міського голови Сергій Микульський

Розміщенно в Без категорії