Чергова сесія міськради: нові питання – конструктивний діалог

9 листопада сесія Славутської міської ради виявилася досить насиченою. Адже поруч із прийняттям рішень, необхідних для життєдіяльності громади міста, було звернуто увагу й на ряд інших актуальних питань.

Виконання бюджету міста за 9 місяців 2012 року
За інформацією першого заступника міського голови Сергія Микульського до загального фонду бюджету за 9 місяців 2012 року надійшло 26416,4 тис.грн. власних надходжень, планові призначення з початку року виконані на 93,1 відсотка. Доходів, які враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів (I кошик) надійшло 21752,1 тис.грн., розрахункові показники МФУ на січень-вересень (24377,0тис.грн.) виконані на 89,2 відсотка.
Податок з доходів фізичних осіб є основним джерелом формування доходної частини місцевого бюджету. В бюджет міста поступило 21699,6 тис.грн. податку з доходів фізичних осіб, виконання складає 89,8 відсотка.
Доходів, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів (ІІ кошик) за січень-вересень 2012 року надійшло 4664,2 тис.грн., план на звітний період ( 4005,0тис.грн.) виконано на 116,5 відсотка планові призначення перевиконано на 659,2тис.грн., а в порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 1064,8 тис.грн. або на 29,6 відсотка .
Основним джерелом доходів у другому кошику є плата за землю, надходження по якій за 9 місяців 2012 року склали 3764,1 тис.грн. Планові призначення бюджету міста по даному податку виконано на 107,4%, в порівняні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 890,3 тис.грн., або на 31,0 відсотка .
До спеціального фонду бюджету міста надійшло 6351,4тис.грн. доходів без трансфертів. Виконання надходжень до спеціального фонду бюджету характеризується наступними показниками: надходження від продажу землі, планові надходження по єдиному податку, поступлення збору за першу реєстрацію транспортних засобів; екологічний податок, поступлення збору за провадження торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом на стаціонарних, малогабаритних і пересувних автозаправних станціях, заправних пунктах, власні надходження бюджетних установ.
За підсумками 9 місяців 2012 року видаткова частина бюджету міста по загальному фонду виконана в сумі 65923682грн. або на 74,42% до уточненого плану на 2012 рік. Виконання видатків по спеціальному фонду бюджету становить 8104059грн. або 45,65% до річного показника уточненого плану.

Вирішення проблемних питань потребує коректив бюджету
Фінансування освіти належить до делегованих державою повноважень. Міська рада неодноразово зверталася до різного рівня державних установ щодо необхідності належного фінансування закладів освіти у Славуті. Однак, проблеми освіти перекладаються на плечі місцевих рад. На разі недостатнє фінансування державою делегованої нею галузі освіти призвело до виникнення вкрай проблемного питання – нестачі коштів на проведення харчування дітей в закладах освіти міста. У зв’язку і виникненням цього проблемного питання виконавчим комітетом Славутської міської ради були направлені звернення голові Хмельницької облдержадміністрації та Прем’єр-міністру України. Громада Славути так і не дочекалася відповідного реагування.
Попередньо на листопад-грудень поточного року потреба в асигнуваннях на зазначену мету складала 195 тисяч гривень. Проте, завдяки тому, що управлінням освіти було оперативно закуплено продукти харчування у населення за значно нижчими цінами, обсяг даної потреби було зменшено до 130 тисяч грн. За ініціативи міського голови Василя Сидора дане питання було винесено на обговорення в депутатських комісіях міськради і результати його розгляду були однозначними – зробити все можливе, щоб забезпечити дітей харчуванням. Детальне вивчення, пошук усіх можливих шляхів фінансування з бюджету міста і в результаті – рішення прийнято. – За рахунок зменшення фонду заробітної плати бюджетних установ міста на 62 тис. 700 грн. та власних фінансових можливостей управління освіти необхідну суму коштів було переміщено на забезпечення харчування дітей в школах.

Установи культури оновили свої положення та статути
А саме Центр культури та дозвілля, Палац культури, міські бібліотеки для дорослих та дітей. Із новими установчими документами даних установ ви можете ознайомитись на офіційному веб-сайті міста – www.slavuta-mvk.gov.ua.

Законодавчо змінено процедуру встановлення тарифів на послуги водопостачання та водовідведення
Як проінформувала присутніх начальник управління економічного розвитку Галина Дарчик відповідно до вимог чинного законодавства повноваження щодо затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення покладені на Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг та органами місцевого самоврядування. Разом з тим, Національна комісія регулювання ринку комунальних послуг встановлює тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення для суб’єктів господарської діяльності, які надають послуги більш як для 40 тис. споживачів. Оскільки Славутське управління водопровідно-каналізаційного господарства надає послуги для 14 тис. споживачів, то, згідно змін у чинному законодавстві, ліцензування діяльності цього підприємства здійснює на разі Хмельницька облдержадміністрація. В свою чергу, тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» покладаються на виконавчий комітет Славутської міської ради. На даний час чинним законодавством не передбачено надання висновків Державної інспекції з контролю за цінами щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витрат пов’язаних із наданням послуг.
Отже враховуючи те, що на органи місцевого самоврядування покладається відповідальність щодо формування, аналізу та затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення виникла необхідність затвердження в місті відповідного порядку та процедури їх встановлення.
У зв’язку з цим, депутатами на сесійному засіданні після детального вивчення було затверджено Порядок та процедуру встановлення тарифів на послуги водопостачання та водовідведення, який містить конкретні вимоги щодо розрахунку та аналізу тарифів на дані послуги.
– Як бачимо державна влада знову перекладає вирішення проблемного питання на орган місцевого самоврядування, – зауважив з цього приводу міський голова Василь Сидор. – Разом з тим, встановлення рівня мінімальної заробітної плати, цін на електроенергію та газ залишає за собою. Сьогодні в тарифі на воду 36% становить саме електроенергія, 50% – заробітна плата працівників Славутського УВКГ, а це лише 1200-1400 грн. Ось ці дві складові, майже 90%, визначають тарифи на воду. Варто відмітити, що якщо ми не сформуємо тарифи, які будуть відповідати собівартості послуг, то згідно чинного законодавства, ми будемо змушені з бюджету міста датувати це комунальне підприємство. Таких коштів бюджет міста немає.

Сприяючи розвитку професійно-технічної освіти
З метою забезпечення стабільного розвитку державного професійно-технічного навчального закладу «Славутський професійний ліцей», належного функціонування та організації навчально-виховного процесу, було прийнято рішення про передачу з комунальної власності територіальної громади міста Славути у державну власність з подальшим використанням вище вказаним державним професійно-технічним навчальним закладом об’єкти нерухомого майна загальною площею 15360,9 кв.м.

У різному
Секретар міської ради Борис Семенюк ще раз проінформував присутніх про прийняття Славутською районною радою, без відома міської ради, поспішного рішення щодо створення юридичної особи – комунального підприємства «Славутський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» в рамках загальнодержавного проведення медичної реформи. В Законі України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров'я щодо удосконалення надання медичної допомоги» чітко вказано, що пункти, які стосуються первинної медичної допомоги набирають чинності з 1 січня 2015 року. Окрім того, в даному законі зазначено, що до 31 грудня 2019 року первинну медичну допомогу надають лікарі загальної практики – сімейні лікарі та інші медичні працівники, які працюють під керівництвом таких лікарів, а також лікарі-терапевти дільничні, лікарі-педіатри дільничні та інші медичні працівники, які працюють під керівництвом лікарів-терапевтів дільничних і лікарів-педіатрів дільничних.
Міський голова Василь Сидор надав присутнім інформацію щодо участі у виборчому процесі-2012 та виявив сподівання, що обрані депутати та політичні партії спрямують свої зусилля на розширення прав місцевого самоврядування та розвиток села.
Депутат Славутської міської ради, член окружної виборчої комісії №190 по виборах в народні депутати України, людина з понад тридцятирічним стажем учасника виборчих процесів в Україні, багаторазовий голова окружних виборчих комісій Світлана Нестерчук виступила із власною оцінкою проходження виборчого процесу-2012 в окрузі №190:
– Підібраний в більшості некваліфікований склад окружної комісії ще з самого початку дав зрозуміти, що робота виявиться вкрай складною. Багато із членів комісії взагалі перед цим не мали досвіду роботи навіть в дільничних виборчих комісіях. Голови комісії, які двічі змінювалися, були неорганізованими та проводилися доволі не компетентно. Дільничні комісії створювалися цілий тиждень в той час, як мали цей процес завершити в триденний термін. Дуже погано була організовано прийом документів від виборчих комісій – черги голів комісій, які змушені були після добової роботи стояти на вулиці і мерзнути. Некомпетентність членів окружної комісії проявилася і в протоколі по одномандатному виборчому округу, адже спільно з ЦВК було виявлено п’ять помилок за якими 709 голоси, відданих громадянами за Василя Сидора, були натомість перекинуті на інших кандидатів.

Розміщенно в Без категорії