ПРО ПІЛЬГИ: ОТРИМАЛИ ПОВНИЙ РОЗМІР ПЛАТІЖКИ БЕЗ УРАХУВАННЯ ПІЛЬГ

Новий механізм виплати пільг, запроваджений із жовтня 2019 року,  м’яко кажучи, шокував славутчан-пільговиків, які отримали повний розмір нарахувань за спожиті комунальні послуги у платіжках без урахування пільг. Відтепер пільги надаються у грошовій готівковій або безготівковій формі. Наразі подаємо питання з відповідями, які найбільше турбують славутчан.

Які зміни в механізмі надання пільги на оплату житлово-комунальних послуг у безготівковій формі?

Пільги у грошовій безготівковій формі призначені пільговикам із жовтня місяця автоматично без звернення пільговика. Кошти за надані пільги у безготівковій формі перераховуються надавачам послуг через АТ «Ощадбанк» щомісячно до 18 числа наступного місяця (за жовтень – до 18 листопада), у встановленій законодавством послідовності (до цього часу пільга розраховувалася на кожну послугу окремо): опалення, гаряче водопостачання, централізоване водопостачання та водовідведення, електропостачання, газопостачання для приготування їжі та підігріву води, вивезення побутових відходів, послуги з управління багатоквартирним будинком.

Важливо! Зекономлені кошти можна буде отримати за підсумками опалювального сезону (раз на рік) по залишках, які утворилися станом на 1 червня через АТ «Ощадбанк».

Як відбуватиметься пільгова оплата житлово-комунальних послуг у безготівковій формі?

Все відбувається автоматично. Щомісяця надавачі комунальних послуг для АТ «Ощадбанк» формують онлайн платіжку пільговика щодо нарахованої плати за комунальні послуги. Банк згідно з наданою інформацією перераховуватиме їм пільгу. 

В свою чергу, пільговик, який надав інформацію про номер мобільного телефону, щомісячно від АТ «Ощадбанк» отримуватиме смс-повідомлення про те, яка сума пільги йому нарахована та скільки залишається заплатити за комуналку. Оплата за комунальні послуги проводиться безпосередньо пільговиком після отримання смс.

Отож, до сплати в смс буде зазначена сума за конкретні послуги.  У разі, якщо перерахована у визначеній послідовності загальна сума пільги не покрила вартість фактично спожитих послуг – тобто сума, яку необхідно доплатити пільговику по кожному виду послуг, буде зазначена в смс.

Наприклад, зразок смс для учасника бойових дій:

Pilga 1651.40

nepokryla: Elektryka 73.00; Gaz 67.53; Gytlo 86.72

Detali v kabineti

Тобто сума пільги на оплату всіх житлово-комунальних послуг для учасника бойових дій становить – 1651,40 грн (це загальна сума пільгової знижки  у розмірі 75% за всіма видами послуг, якими користується пільговик, в межах соціальної норми). А далі у стрічці «nepokryla» – зазначені суми, які пільговик повинен самостійно оплатити: +73.00- за електрику; +67.53 – за газ; +86.72 – за послугу з управління багатоквартирним будинком – всього 227,25 грн.

Оскільки пільга нарахована у розмірі 1651,40 грн, а плата за опалення згідно з поданою інформацією банку складає 1250 гривень, то сума за опалення буде перерахована у повному обсязі за рахунок пільги. За водопостачання та водовідведення (у платіжці славутчан зазначено разом) сума нарахувань складає 290 гривень – вона також буде покрита за рахунок пільги у повному обсязі.

Далі залишок коштів – 111,40 грн буде перераховано не в повному обсязі. Якщо за електрику 184,40 гривень – за рахунок пільги буде оплачено 111,40 гривень, 73,00 гривень необхідно буде доплатити самостійно пільговику. Інші послуги –  газопостачання на плиту, управління будинком (квартплата – в смс зазначено як Gytlo) пільговик оплачує самостійно повністю.

Відслідкувати інформацію про розмір нарахованої допомоги, перелік комунальних послуг, які сплачені за рахунок цих коштів та залишок на рахунку громадяни зможуть у персональному кабінеті. Для того, щоб зайти у персональний кабінет «Ощадбанку», потрібно: зайти на сайт «Ощадбанку», справа вверху обрати «Інші розділи», далі – обрати «Безготівкова монетизація», заповнити вхідні дані, натиснути «увійти вперше».

Надання додаткової інформації проводиться:

– з питань щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати) – підприємствами-надавачами комунальних послуг.

– з питань щодо перерахування банком коштів за надані пільги організаціям-надавачам комунальних послуг та  консультації щодо користування кабінетом – АТ «Ощадбанк»:  контакт-центр 0 800 210 800.

Наразі пільговики скаржаться про те, що не отримують смс. Це сталося з тих причин, що не всі підприємства-надавачі послуг не подали вчасно до Ощадбанку онлайн платіжки про нараховані суми за спожиті послуги.. На жаль, коли в ланці взаємодії задіяні кілька різних об’єктів, часто стається збій, особливо коли це робиться вперше. Тому просимо славутчан не панікувати і дочекатися смс, або ж самостійно розрахувати скільки потрібно платити за вищенаведеним зразком.

Окрім того, близько 150-ти славутчан не отримають у цьому місяці пільги з різних технічних причин:  «Автоматика» може спрацювати не завжди. Заступник міністра соціальної політики Віталій Музиченко визнав , що через новації пільговики ризикують залишитися без виплат від держави за жовтень… В будь-якому випадку ці суми будуть донараховані і доплачені наступного місяця», – заспокоїв він. 

Пільговики, які отримують кошти готівкою (таких у Славуті 22 особи) повинні самостійно забезпечити оплату комунальних послуг з урахуванням розміру пільги, яку вони отримали у готівковому вигляді. Відповідні кошти будуть перераховуватися  на рахунок  в Ощадному банку, або на той банк чи «Укрпошту», який вони вказали у заяві до органу соцзахисту до 15 жовтня 2019 року на опалювальний період.

Запроваджений механізм потребує відшліфування, тому сподіваємось, що найкоротшим часом будуть доопрацьовані системні поновлення а мешканці міста звикнуть до нових платіжок. Охочим отримувати пільгу готівкою в неопалювальному періоді необхідно буде подати заяву до 15 травня.

Управління соціального захисту населення Славутського МВК