ЗВЕРНЕННЯ ДЕПУТАТІВ СЛАВУТСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЩОДО НЕДОПУЩЕННЯ ПРИПИНЕННЯ АБО ТИМЧАСОВОГО ЗУПИНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОГО АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНОГО КОНТРОЛЮ

Президенту України Порошенку П.О.

Голові Верховної Ради України Парубію А.В.

Прем’єр-міністру України  Гройсману В.Б.

Народному депутату України  Мацолі Р.М.

Голові АМУ Кличку В.В.

                                    Шановний Петре Олексійовичу!

                                    Шановний Андрію Володимировичу!

                                    Шановний Володимире Борисовичу!

                                    Шановний   Романе Миколайовичу!

                                    Шановний Віталію Володимировичу!

У зв’язку із необхідністю децентралізації системи державного управління, зокрема у сфері державного архітектурно-будівельного контролю, та передачі максимальної кількості функцій і повноважень із загальнодержавного на місцевий рівень, Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» від 09.04.2015 р. № 320-VIII,  який набув чинності з 01.09.2015 р.

Нормами зазначеного Закону передбачено реформування діючої  системи державного архітектурно-будівельного контролю шляхом надання можливості міським, сільським та селищним радам утворювати власні органи держархбудконтролю та розмежування повноважень у сфері державного архітектурно-будівельного контролю між органами місцевого самоврядування та Держархбудінспекцією.

Згідно з інформацією, розміщеною на веб-сайті Держархбудінспекції, повноваження держархбудконтролю станом на сьогоднішній день отримало понад 90 громад, серед них – 21 обласних центрів, у тому числі і місто Славута.

Нова система органів держархбудконтролю створювалась з метою максимального наближення органів, які здійснюють заходи державного архітектурно-будівельного контролю і виконують дозвільні та реєстраційні функції у сфері містобудівної діяльності, до громадян та суб’єктів господарювання.

Одночасно із процесом децентралізації створено систему державного нагляду за дотриманням уповноваженими виконавчими органами місцевого самоврядування з питань державного архітектурно-будівельного контролю вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.

Таким чином, прийняття вищезазначеного Закону мало на меті створення дієвого механізму з питань реалізації і захисту прав людини щодо сфери держархбудконтролю.

Однак, на офіційному веб-сайті Верховної Ради України міститься законопроект №7266-1 від 20.11.2017 р. «Про внесення змін до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” (щодо передачі, припинення або тимчасового зупинення повноважень органів державного архітектурно-будівельного контролю)», внесений народним депутатом України Кривошеєю Г.

Проектом даного Закону пропонується ввести нову норму щодо припинення або тимчасового зупинення повноважень виконавчих органів з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад на підставі подання заяви відповідного органу  до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. На час припинення та тимчасового зупинення повноважень виконавчих органів такі функції має здійснювати центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (Держархбудінспекція).

Для захисту інтересів мешканців територіальних громад України, в тому числі і міста Славути Хмельницької області, які отримали делеговані повноваження у сфері державного архітектурно – будівельного контролю, просимо Вас вжити усі заходи в частині відхилення та неприйняття Верховною Радою України відповідної норми  законопроекту. Оскільки, згідно поданого законопроекту, рішення про тимчасове припинення повноважень виконавчих органів з питань державного архітектурно-будівельного контролю  сільських, селищних, міських рад приймає центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду на підставі подання головного інспектора будівельного нагляду. Вважаємо необґрунтованим підхід, коли позбавлення повноважень органів місцевого самоврядування може обґрунтовуватися на висновках окремої особи. Факти порушень повинні виявлятися рішенням судів. А  підставою для припинення повноважень органів влади може бути лише ухилення від виконання таких рішень.

Запропоновані у законопроекті зміни не можуть бути підтримані і через те, що відбудеться суттєве звуження прав громадян та суб’єктів господарювання в частині необхідності звернення до відповідних органів держархбудконтролю не за місцем проживання (розташування) щодо отримання відповідних документів, які надають право виконувати підготовчі та будівельні роботи, а також документів, що засвідчують прийняття завершених будівництвом об’єктів в експлуатацію.

Нагадаємо, що саме децентралізація зазначених повноважень створює дієвий механізм реалізації захисту і прав людини щодо сфери державного архітектурно-будівельного контролю, а з прийняттям зазначених норм законопроекту будуть створені умови для руйнації такого механізму.

Від імені Славутської міської ради Секретар міської ради    С.В.Медведєва