Підсумки року минулого і перспективи майбутнього

Напередодні Нового року про те, чим жило місто Славута у
2013 році та які має плани на наступний рік, ми спілкувалися із міським головою
Василем Сидором.

– Попри те, що 2013 рік був непростим для держави, а для місцевого
самоврядування й поготів, Славута продовжувала працювати, як злагоджений механізм.
Яких зусиль це вартувало для Вас, як міського голови і міської влади загалом, бо
у декого може скластись враження, що все відбувалось само собою і без особливих
втручань?

– Основними завданнями в роботі міського голови та депутатів
міської ради залишаються – забезпечення зайнятості населення, стабільна робота підприємств
та організацій міста, закладів освіти, культури, медицини та соціального захисту,
підтримання правопорядку. Наприкінці року, що минає, ми можемо говорити про успішний
результат роботи підприємств міста, а це – біля мільярда реалізованої продукції
та впровадження новітніх технологій. Середня заробітна плата склала 2690 грн., що
на 5% більше, ніж в загальному по області. Найприємнішим показником 2013 року є
народжуваність, адже на світ з’явилося біля п’ятсот малят, чого вже давно не траплялося.
За це величезні слова вдячності молодим батькам. Маємо й міграційний приріст населення
– 191 людина.

Якщо говорити про виконання бюджету міста, то нам вдалося його
виконати на 104% по першому кошику (загальному фонду) та на 124% – по другому кошику
(спеціальному фонду). Проте, на превеликий жаль, у 1-ому кошику виконання по податку
на доходи фізичних осіб склало 95%. Це пояснюється тим, що сьогодні органи місцевого
самоврядування не в змозі виконати нереальні показники доходів, доведені Мінфіном,
на що вже неодноразово нами вказувалося.

Ми виконали усі зобов’язання, які брали перед комунальними підприємствами
та організаціями міста – своєчасно виплачували заробітну плату та розраховувалися
за використані енергоносії. Нам вдалося зробити все можливе, щоб славутчани вчасно
отримували необхідні послуги, зокрема, житлово-комунальні.

– Те, що в місті зроблено, а це немало, славутчани сприймають
як належне. І це правильно. А ось в тому, що не вдалось здійснити із запланованого,
чого більше об’єктивного чи суб’єктивного? І яким чином доведеться надолужувати?

– Дійсно в 2013 році ми мали таку проблему, яку не могли передбачити
–затримка платежів Держказначейством, які почалися ще у січні і тривають по цей
день. Ми запланували освоїти біля 12 млн. грн. бюджету розвитку міста спецфонду.
Це виконання робіт з реконструкції плавального басейну ДНЗ№3, об’єктів благоустрою
мікрорайону «Сонячний», водопровідних мереж на вул. Першотравневій та Поліни Осіпенко,
вуличних мереж електропостачання на вул. Привокзальна та Ганнопільське шосе, вул.
Ломоносова; поточного ремонту практично всіх асфальтованих доріг міста; будівництва
тротуару на вул. Кн. Сангушків, інженерних мереж до інвестиційної зони, дороги Я.
Мудрого та Коцюбинського; заміни насосного парку на вул. Козацькій – 92 кВт насоси
замінили на 55 кВт, які вже дають економію 500 кВт щоденно. Були кошти в бюджеті
на виконання вказаних робіт, ми взяли зобов’язання перед підрядними організаціями
та ніхто не міг передбачити ситуацію, яка згодом виникла із казначейством та із-за
якої великий обсяг запланованих робіт так і не було виконано. За ті ж роботи, які
виконані, досі не проведено кошти для виконавців, що вкрай негативно впливає на
соціально-економічний розвиток міста. Невідомо чи за такої критичної ситуації у
наступному році підприємці захочуть працювати з нами.

Загалом на сьогоднішній день з вини казначейської служби в цілому
кредиторська заборгованість складає 2 млн. 699 тис. 800 грн., в тому числі по загальному
фонду – 1 млн. 212 тис. 200 грн. Величезний подив викликає той факт, що не проводяться
казначейством навіть сплачені батьками гроші за харчування дітей та навчання у гуртках
освітніх закладів у сумі 285 тис. грн. Таким чином, нині інститут місцевого самоврядування
ледь жевріє, адже мало того, що держава практично позбавила міста головних фінансових
ресурсів, так ще й не дозволяє їм вільно розпоряджатися своїми власними коштами.

– Оцінку роботи влади якнайповніше дають виборці. Тому щорічні
звіти міського голови і депутатів міської ради – це своєрідний екзамен на зрілість.
Цьогоріч вони проходили по виборчих округах. Наскільки ефективною є така форма діалогу
влади-громади, якщо порівнювати із одним загальним звітом перед всією територіальною
громадою? Із якими питаннями тепер приходили люди та на які проблеми вказували владі?

– Обрана нами цьогоріч форма звіту міського голови та депутатів
міської ради дійсно показала свою ефективність, адже ми мали змогу обговорювати
із славутчанами досягнення та проблемні питання кожного мікрорайону міста. На таких
зустрічах, які проходили з 11 листопада по 3 грудня, ми, так би мовити, поглянули
на життя округів із середини.

Загальностратегічні питання міста ми знаємо, адже на то ми і
представляємо структуру влади. Однак розуміємо, що важливо вивчати життя окремо
кожного округу, адже, скажімо, багатоповерховий сектор має свої питання, а приватний
– зовсім інші. Для прикладу у багатоквартирному будинку люди мало звертають увагу
на послугу з водовідведення, яка вже є нормою для них, а ось для жителів приватного
сектору це є серйозна проблема. А тому цьогорічна звітна кампанія була корисною
не лише для мене особисто, депутатів, а й для самих славутчан, які могли вільно
задати будь-яке питання, що їх турбує.

Обговорювали різноманітні питання – вирішення проблеми підтоплень
приватного сектору деяких мікрорайонів міста, ремонт певних ділянок доріг, встановлення
дитячий майданчиків тощо. Приємно, що славутчани стали значно цікавитися дотриманням
чистоти у місті. Багатьох з них непокоять дії зловмисників, які спричиняють до засмічення
вулиць, лісових масивів, пошкодження зупинок та сміттєвих урн.

Усі висловлені пропозиції та зауваження славутчан будуть враховані
при подальшій роботі міськради та її виконавчих органів.

– Всі найважливіші питання, що стосуються життєдіяльності міста
обов’язково проходять через розгляд сесій міської ради. Вони працюють щомісяця і
щоразу до обговорення набирається десятки важливих питань. Однак, міська рада активно
реагує і на всі суспільно-політичні процеси в державі. Свою оцінку і вимоги викладає
у зверненнях. Наскільки дієвим є такий спосіб впливу на Президента, уряд, парламент?
І наскільки принципово важливим є необхідність висловлення своєї позиції, навіть
якщо державна влада і недослухається до своїх людей?

– Вкотре акцентую увагу на тому, що міському голові та депутатам
міської ради саме жителі міста надали повноваження представляти інтереси славутської
громади. Отож ми просто зобов’язані виправдати довіру, висловлену нам виборцями.
Ми повинні стати на заваді спробам зазіхнути на майно громади міста, захистити інтереси
міста, коли його права вочевидь обмежуються. Таким чином, неодноразово на сесіях
ми приймали звернення до вищих органів державної влади з тих проблемних питань,
на які міська рада законодавчо вплинути не може, проте які є вкрай важливими для
громади міста.

Ще скажу, що коли сьогодні державна влада не реагує на ті проблеми,
які існують в місцевому самоврядуванні, то це ненормально, адже саме з міст та сіл
формується держава. І лише громадяни дають вищим органам влади право представляти
інтереси своєї Батьківщини. У 2013 році ми зверталися до Президента України щодо
некоректних висловлювань голови Хмельницької ОДА на адресу міста Славута, до Верховної
Ради України щодо внесення змін до механізму надання пільг окремим категоріям громадян
на пільговий проїзд, до Кабінету Міністрів України щодо недопущення приватизації
ПАТ «Хмельницькобленерго», до Хмельницької обласної адміністрації щодо Концепції
реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні,
до Хмельницької обласної ради щодо підтримки населення зони спостереження у забезпеченні
його права на соціально-економічну компенсацію ризику при проведенні будівництва
енергоблоків № 3 та 4 Хмельницької АЕС, а також щодо політичної спекуляції навколо
Волинської трагедії, підписання Угоди про асоціацію, прийняття євроінтеграційних
законів та ін.

У 2013 році проведено 12 сесій міської ради, а передував ним
детальний розгляд проектів рішень на постійних комісіях, яких відбулося 50. Згідно
Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ми маємо проводити сесії не
рідше одного разу на квартал та ми проводимо їх щомісяця, бо розуміємо, що є важливі
для громади міста питання, які потрібно негайно вирішувати. За весь час роботи жодна
сесія міської ради не було зірвана і депутати працювали злагоджено та конструктивно.
Зареєстровано та прийнято 350 проектів рішень, розглянуто біля двох тисяч звернень
громадян із земельних питань. Прийнято по місту біля 30-ти цільових програм. Це
досить відповідальна та в той же час важлива робота.

– Народні депутати України розійшлися на різдвяні канікули,
так і не прийнявши державного бюджету. Запропонований проект бюджету викликає багато
питань. І яким та коли він буде проголосований побачимо згодом. Тим часом, у якому
стані знаходиться проект міського бюджету? І яким він має бути, аби сприяв розвитку
міста. Які найважливіші позиції, об’єкти і роботи мають знайти там відображення?

– На підставі інформації, доведеної Міністерством фінансів України,
ми уже зробили розрахунок з попередніми цифрами. По загальному фонду обсяг склав
біля 61 млн. грн. Фактичні витрати в 2013 році склали 60 млн. грн. Щодо спеціального
фонду, на превеликий жаль, доведеної інформації ще не маємо. Реальну картину ми
побачимо 16 січня, коли прийматиметься Державний бюджет. Тоді ми зможемо про щось
говорити.

У нас в місті діє виважена і логічна політика депутатів щодо
того, аби не допустити скорочення шкіл, садочків, позашкільних закладів, в тому
числі і лікарняного комплексу. У 2014 році ми обов’язково завершимо ті роботи, які
були заплановані на 2013 рік та не були виконані у зв’язку із не проведенням платежів
казначейством. Плануємо передбачити суттєві кошти на медицину – на придбання відповідного
обладнання та завершення робіт по відділенням.

Досить серйозно маємо попрацювати по благоустрою міста. Так,
нами було проведено сім тендерів по придбанню спецтехніки, необхідної для вивозу
євроконтейнерів під роздільне побутове сміття. Ми обіцяли людям, що вже з травня
2013 року запрацює у місті роздільний збір сміття, було закуплено вже біля 80-ти
євроконтейнерів. На превеликий жаль, ніхто не став з нами працювати, тому що не
хочуть мати справу з бюджетними коштами. У наступному році будемо знаходити інші
шляхи для того, щоб дану спецтехніку все-таки закупити.

Щодо більш стратегічних питань, то наразі працюємо над проектом
зі створення індустріального (промислового) парку «Славута». Покладаємо великі надії
на те, що нам вдасться втілити це в життя. Індустріальний парк забезпечить економічний
розвиток, підвищить конкурентоспроможність міста, активізує інвестиційну діяльність,
сприятиме запровадженню сучасних технологій виробництва промислової продукції та
створенню нових робочих місць.

– Що б Ви хотіли побажати славутчанам?

– Дорогі славутчани! 2013 рік був роком нових досягнень, успіхів,
добрих справ. Хочу сьогодні усім щиро подякувати, в першу чергу тим, хто народив
і виховує діточок, тим хто працював на благо Славути, тим хто приносив і робив добро.

Я, як міський голова, пишаюся своїм містом та його жителями.
Зичу усім щастя, здоров’я та достатку! Нехай здійсняться всі заповітні мрії і кожен
день нового 2014 року буде зігрітий добром і любов’ю! З новим роком та Різдвом Христовим!

І. Стамбульська

 

Розміщенно в Без категорії