ІЗ СЕСІЙНОЇ ЗАЛИ

20 вересня відбулося пленарне засідання 33-ї сесії Славутської міської ради. Цього дня народні обранці розглянули ряд проектів рішень, більшість з яких стосувалися виконання міських програм різного спрямування.
Розпочали сесію з інформаційного повідомлення. Депутати міської ради Микола Козел та Павло Стінський звернулись до фракції ВО «Батьківщина» в міській раді з проханням ввести їх до складу даної фракції. Прохання депутатів задоволено і вони вже отримали партійні квитки. На даний момент у складі фракції ВО «Батьківщина» в Славутській міській раді перебуває вже 34 депутати.
При внесені змін до бюджету міста на 2013 рік було збільшено видаткову частину спеціального фонду за рахунок додатково одержаних коштів Цільового дорожнього фонду міста Славути на суму 62700грн. Визначено головним розпорядником бюджетних коштів виконавчий комітет Славутської міської ради, а одержувачем цих коштів комунальне підприємство «Славутське ЖКО». Ці кошти будуть спрямовані на підтримку житлово-комунальної галузі міста. Збільшено бюджетні призначення передбачені на капітальний ремонт – влаштування зливної каналізації на вул. Гната Кузовкова в районі ДНЗ №2 у сумі 72800 грн.
Було заслухано інформацію начальника управління економічного розвитку Галину Дарчик про хід виконання у І півріччі цього року програми соціально-економічного розвитку міста Славути на 2013 рік. Завдяки спільним зусиллям міської влади та територіальної громади, відповідно до оцінки та аналізу результатів діяльності виконавчих комітетів (міст обласного значення) рад Хмельницької області по 20 показниках за січень – червень 2013 року м. Славута посіло друге місце серед шести міст обласного значення. Детальніше зі звітом ви можете ознайомитися на офіційному веб-сайті міста – www.slavuta-mvk.gov.ua.
Заступник міського голови Василь Остапчук проінформував присутніх про виконання Програми розробки містобудівної документації у місті Славута на 2011-2013 роки. У результаті виконання заходів даної Програми було розроблено та затверджено План зонування міста Славута. Дана містобудівна документація відповідно до ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» дала змогу надавати земельні ділянки із земель комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб, змінювати цільове призначення земельних ділянок, чим створила умови для реалізації державної політики у сфері містобудування та ефективного використання території міста. Уже розроблено та знаходиться на погоджені історико-архітектурний опорний план, яким визначаються межі та режими використання історичного ареалу міста. Враховуючи актуальність міської Програми розробки містобудівної документації у місті, її дію було продовжено на 2014-2015 роки.
Міську програму «Реформування і розвитку житлово-комунального господарства міста Славути на період 2013 – 2015 роки» було доповнено двома важливими заходами. Запропоновано ввести в КП «Славутське ЖКО» додаткову штатну одиницю, яка здійснюватиме догляд за благоустроєм на Меморіальному комплексі «Поле Пам’яті», Польському кладовищі, біля пам’ятників жертвам політичних репресій і голодомору 30-х років ХХ ст. та воїнам-інтернаціоналістам. Окрім того, на виконання відповідної державної програми заплановано встановити 5 систем доочистки води в позашкільних навчальних закладах міста.
Про виконання міської програми «Житло для педагогів» доповіла начальник управління освіти Наталія Пшетоцька. За період дії даної програми надано кімнати в гуртожитках в 2007-ому році – 10 працівникам, 2008-2009р.р. – 2-ом. В 2009-2012 році поліпшено житлові умови п’ятом працівникам. Міською радою було виділено земельні ділянки для індивідуальної забудови.
Депутати одноголосно проголосували за створення Центру надання адміністративних послуг. Прийняття даного рішення спрямоване на вдосконалення системи надання адміністративних послуг. Прозорість та оперативність мають стати основними складовими роботи Центру.
Наприкінці сесії депутати та запрошені вкотре повернулися до питання міських тарифів на водопостачання та водовідведення.
З особливою ретельністю було розглянуто депутатами подання в. о. Славутського міжрайонного прокуратура на рішення виконавчого комітету Славутської міської ради щодо встановлення тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення з вимогою вжити заходів щодо належного обрахування вартості послуг з водопостачання та водовідведення та приведення у відповідність до вимог законодавства. Стосовно даного питання виступила начальник юридичного відділу міськвиконкому Світлана Федорчук:
– На депутатських комісіях усім депутатам була доведена інформація про те, в яких жорстких реаліях були затверджені існуючі нині тарифи на воду. Дане рішення прийнято виконавчим комітетом на підставі вимог Державної фінансової інспекції України в Івано-Франківській області, які є обов’язковими до виконання у відповідності до Закону України «Про контрольно-ревізійну службу в Україні» та згідно яких Славутське УВКГ зобов’язано привести діючі тарифи до рівня економічно-обґрунтованих витрат на їх виробництво. При цьому, виконавчим комітетом дотримано вимоги законодавства та нормативно-правових актів України щодо процедури затвердження та порядку обрахування вартості послуг на водопостачання та водовідведення у місті. Варто також зауважити, що прокуратура і цінова інспекція, яка готувала свої рекомендаційні висновки для прокуратури та виконавчого комітету Славутської міськради, не порушували питання про скасування прийнято міськвиконкомом рішення. Не було також жодного слова про повернення до тих розмірів тарифів, які були прийняті у 2011, або ж про те, що має здійснитися перерахунок всім споживачам внаслідок переплачення коштів за ці послуги. Уже неодноразово озвучувалося, що Державна цінова інспекція у своїх зауваженнях щодо неправомірності формування тарифів на воду у Славуті не наводить жодного посилання на конкретні норми (статті) чинного законодавства, які нібито порушені.
На продовження теми обговорення виступила начальник управління економічного розвитку Галина Дарчик:
– Тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення сформовані відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення (далі порядок) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року №869. Тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення формувалися на плановий період 2012 року. Ми свідомо не зачіпали 2013 року, оскільки ціни уже цього року значно підвищили б тариф. У висновку робочої групи облдержадміністрації, яка здійснювала перевірку економічної обґрунтованості тарифів є ряд суперечностей. Лише при розрахунку статті витрат «електроенергія» як по водопостачанню, так і по водовідведенню було застосовано фактичний показник 2012 року подачі води, та стоків, що суперечить пункту 11 Порядку та річному плану ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення на 12 місяців 2012 року, які розраховуються на підставі фактичних за останні п’ять років та прогнозних обсягів централізованого водопостачання та водовідведення та затверджені рішенням виконавчого комітету Славутської міської ради від 14.12.2012 року №489.
Прикладів щодо невідповідності висновку робочої групи облдержадміністрації чинному законодавству вистачає. Із детальною інформацією щодо упорядкування тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення ви можете ознайомитись на офіційному веб-сайті міста – www.slavuta-mvk.gov.ua.
Виступив з даного питання міський голова Василь Сидор:
– Питання тарифів на воду у Славуті вже носить далеко не економічний характер. Вочевидь, що висновки структур, перевіряючих водоканал, носять заказний характер, адже в них не вказано конкретних порушень норм законодавства. Це заказна політична акція, для виконання якої використовують людей, які абсолютно не вникають в дійсні факти формування тарифу та роботи самого підприємства, хоча таку можливість ми даємо всім бажаючим. Проглядаються явні наміри довести підприємство до банкрутства, а такі випадки відомі вже в багатьох містах України, де водоканали передають приватним структурам і громада втрачає можливість впливати на їх роботу.
Нашим головним завданням було стовідсоткове забезпечення населення міста централізованим водопостачанням з артезіанських свердловин. І це нам вдалося. Ми вже маємо 14 тис. 215 споживачів, з них 13 822 – фізичні особи, а це 35,5 тисяч жителів міста.
Чомусь, коли обговорюється тариф на воду, мовчать за ціну на електроенергію, вартість якої тільки з грудня 2012 року до 1 серпня 2013 року зросла з 94 коп. до 1,25 грн. Для підприємства це принесло збитків на 1,5 млн. грн. Сьогодні так і не відшкодовано державою дотацію на різницю в тарифах за послуги населенню у сумі 3 млн. 361 тис. грн. У разі повернення даної різниці в тарифах для Славутського УВКГ та перегляду на державному рівні вартості електроенергії ми переглянемо міські тарифи на воду. Важливо тут громадянам зрозуміти і те, що вони платять не за саму вартість води, яка є низькою, а за отримання послуги, що передбачає собою цілий ряд технологічних заходів.
Всією громадою міста ми маємо об’єктивно поглянути на це проблемне питання. Славутчани не повинні ставати ворогами своєї ж власності – комунального підприємства, а навпаки – докласти усіх зусиль, щоб зберегти КП «Славутське управління водопровідно-каналізаційного господарства». Маємо спільно працювати над його вдосконаленням, в тому числі, над зменшенням використання енергоносіїв та впровадженням ряду заходів для підвищення якості води. В іншому випадку – можемо довести підприємство до банкрутства з подальшою його передачею в приватні руки і повною втратою контролю над процесом тарифоутворення та загалом роботою системи водопостачання та водовідведення міста. Цього допустити я не можу, адже це далеко не в інтересах славутчан.
В результаті обговорення депутатами було вирішено:
1. Подання в.о. Славутського міжрайонного прокурора від 21.08.2013 р. № 10-2109 на рішення виконавчого комітету Славутської міської ради № 09.01.2013 р. № 1 «Про встановлення тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення» з вимогою вжити заходів щодо належного обрахування вартості послуг з водопостачання та водовідведення та приведення у відповідність до вимог законодавства, а також притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб виконавчого комітету Славутської міської ради – відхилити.
2. Враховуючи позицію сектора у Хмельницькій області Державної цінової інспекції з контролю за цінами та внесені зміни до Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» № 869 від 01.06.2011 р. Славутському УВКГ та виконавчому комітету Славутської міської ради, у межах наданих повноважень, забезпечити проведення процедури розрахунку та затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення з урахуванням діючих вимог нормативно-правових актів.
3. Славутському управлінню водопровідно-каналізаційного господарства забезпечити належне інформування населення міста у газетах «Вісті громади», «Трудівник Полісся» та на офіційному інтернет-сайті підприємства та Славутської міської ради щодо обґрунтованості та правомірності встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у м. Славута. Крім цього, забезпечити неупереджене інформування про наслідки прокурорської перевірки та про висновки і рекомендації сектора у Хмельницькій області Державної інспекції з контролю за цінами з цього приводу.
Із усіма рішеннями Славутської міської ради ви можете ознайомитись на офіційному веб-сайті міста – www.slavuta-mvk.gov.ua.
Прес-служба
Славутського МВК

Розміщенно в Без категорії