Повідомлення

Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєку Програми соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2026 рік

1. Повна назва документа державного планування: Програма соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2026 рік.
2. Орган, що прийматиме рішення про затвердження документа  державного планування: Славутська міська рада.
3. Процедура громадського обговорення:

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється замовником i не може становити менш як 10 днів з дня її оприлюднення на сайті Славутської міської ради, а саме 5 грудня 2025 року, та триватиме по 14 грудня 2025 року (включно).
Громадськість у межах строку громадського обговорення має право подати у письмовій формі, електронному вигляді зауваження i пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки.
4. Орган, до якого подаються зауваження i пропозиції, поштова та електронна адреси та строки подання зауважень i пропозицій:
Ознайомитися з заявою про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту Програми соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2026 рік можна на сайті Славутської міської ради в розділі «Оголошення».
Зауваження та пропозиції надавати управлінню економічного розвитку виконавчого комітету Славутської міської ради у письмовому (30000, м. Славута, вул. Соборності, 7) та електронному вигляді (e-mail: oiaa2021@ukr.net) .
Відповідальна особа: заступник начальника управління економічного розвитку Рабченюк Ольга Олександрівна (контактні дані: e-mail: oiaa2021@ukr.net ,
тел: 0964547503).
Строк подання зауважень i пропозицій до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки – по 14 грудня 2025 року (включно).

ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту Програми соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2026 рік

1) Замовник: Виконавчий комітет Славутської міської ради, 30000, м. Славута, вул. Соборності, 7.

2) Вид та основні цілі документа державного планування (ДДП), його зв’язок з іншими документами державного планування.

Проект Програми соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2026 рік (далі – Програма) є документом державного планування місцевого рівня та відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» підлягає проведенню стратегічної екологічної оцінки (СЕО).

Програма визначає комплекс завдань соціально-економічного та культурного розвитку громади у 2026 році в умовах продовження дії правового режиму воєнного стану, що потребує ефективної взаємодії органів влади, підприємств та установ усіх форм власності.

Документ розроблено відповідно до:

– Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного та соціального розвитку України»;

– Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;

– постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 № 621 (із змінами).

Під час підготовки враховано цілі та положення таких документів державного планування:

– Цілі сталого розвитку України до 2030 року;

– Державна стратегія регіонального розвитку на 2021–2027 роки;

– Стратегічний план розвитку міста Славути на період до 2028 року;

– Стратегія розвитку Хмельницької області на 2021–2027 роки (оновлено редакцію від 18.06.2025 № 13-26/2025).

Основні пріоритети розвитку громади:

• створення безпечного, комфортного та безбар’єрного середовища;

• відновлення та модернізація інженерної інфраструктури;

• підтримка мікро-, малого та середнього бізнесу;

• підвищення доступності та якості медичних, освітніх та соціальних послуг;

• соціальна підтримка ветеранів та захисників України;

• впровадження енергоефективних та екологічно відповідальних рішень.

3) Міра визначення умов для реалізації діяльності та об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

Програма охоплює ключові сфери життєдіяльності громади: промисловість, енергозбереження, ЖКГ, соціальну сферу, культуру, освіту, охорону здоров’я, фізичну культуру та спорт, охорону довкілля.

Заходи Програми можуть включати діяльність, для якої законодавство у сфері охорони навколишнього середовища передбачає необхідність попередньої оцінки можливого впливу на довкілля в межах майбутніх проектних рішень. Така діяльність буде оцінюватися в рамках СЕО на рівні планування, а конкретні проекти будуть підлягати процедурі оцінки впливу на довкілля (якщо це вимагатиметься законодавством) окремо, на стадії реалізації.

Серед потенційних заходів:

• будівництво або реконструкція систем водопостачання та водовідведення, в тому числі артезіанських свердловин;

• модернізація обладнання об’єктів комунальної теплоенергетики;

• термомодернізація будівель бюджетної сфери;

• заходи у сфері поводження з побутовими відходами, включаючи можливість будівництва чи модернізації відповідної інфраструктури;

• реконструкція спортивних, культурних та транспортних об’єктів;

• впорядкування, захист та відновлення зелених насаджень.

4) Ймовірні наслідки реалізації документа державного планування.

а) Для довкілля та здоров’я населення.

У межах СЕО буде оцінено вплив на:

  • атмосферне повітря;
  • поверхневі та підземні води;
  • земельні ресурси;
  • відходи;
  • флору, фауну та рекреаційні території;
  • стан здоров’я населення (відповідно до Закону України «Про систему громадського здоров’я»).

б) Для територій з природоохоронним статусом.

На території громади розташовані об’єкти природно-заповідного фонду місцевого та державного значення. В рамках СЕО буде здійснено аналіз можливого впливу на ці території.

в) Транскордонні наслідки. Транскордонного впливу на довкілля та здоров’я населення не очікується.

5) Виправдані альтернативи, що підлягають розгляду.

Планується порівняльний аналіз таких альтернатив:

  • Оптимістичний сценарій — успішна реалізація Програми, стабілізація соціально-економічної ситуації, покращення екологічних показників та підвищення якості життя населення.
  • «Нульовий» сценарій — Програма не розробляється та не затверджується. Наслідки: погіршення стану інфраструктури, зниження ефективності управління, можливе зростання ризиків для довкілля та здоров’я населення.

Найбільш обґрунтованим для громади є варіант затвердження Програми. Альтернативний варіант «неприйняття документа» буде додатково розглянуто у Звіті про СЕО.

6) Дослідження та методи, що будуть використовуватися під час СЕО

Для проведення СЕО будуть використані:

  • інформації про стан довкілля;
  • офіційна статистична звітність;
  • матеріали базових екологічних документів;
  • дані моніторингу;
  • експертні оцінки;
  • відкриті джерела.

Методи:

  • аналіз тенденцій;
  • оцінка ймовірних наслідків;
  • порівняння альтернатив;
  • картографічний аналіз (за наявності даних);
  • методи участі громадськості (інформування, консультування, громадське обговорення).

7) Заходи для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків.

У рамках СЕО будуть визначені заходи щодо:

  • раціонального використання природних ресурсів;
  • запобігання забрудненню довкілля;
  • охорони та відтворення природних ресурсів;
  • впровадження екологічно безпечних технологій;
  • збереження територій ПЗФ;
  • мінімізації ризиків для здоров’я населення;
  • підвищення екологічної безпеки інфраструктурних проектів.

8) Пропозиції щодо структури та змісту Звіту про СЕО

Звіт про СЕО буде підготовлено відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та включатиме всі необхідні структурні елементи.

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми подаються до управління економічного розвитку виконавчого комітету Славутської міської ради (30000, м. Славута, вул. Соборності, 7, e-mail: oiaa2021@ukr.net ).

Відповідальні особи: Рабченюк Ольга Олександрівна, тел 0964547503.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів, тобто до 14 грудня 2025 року ( включно).

Пропозиції та зауваження, отримані після встановленого терміну, не розглядаються.