Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (СЕО) документа державного планування – містобудівної документації «Детальний план території кварталів нової житлової забудови в районі вулиці Степана Бандери (вздовж річки Горинь)».

Відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з метою одержання та врахування пропозицій від громадськості виконавчий комітет Славутської міської ради оприлюднює заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (СЕО) документа державного планування – містобудівної документації.

Повна назва документа державного планування: «Детальний план території кварталів нової житлової забудови в районі вулиці Степана Бандери (вздовж річки Горинь)» . Підстава для розроблення – рішення Славутської міської ради №45-24/2023 від 24.03.2023 року.

Орган, що прийматиме рішення про затвердження документів державного планування – рішення про затвердження містобудівної документації приймає Славутська міська рада (Україна, Хмельницька обл., м. Славута, вул. Соборності, 7, індекс: 30000)

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (СЕО) документу державного планування – містобудівної документації для ознайомлення оприлюднено на офіційному веб-сайті Славутської міської ради www.slavuta-mvk.gov.ua в розділі «Оголошення» та на порталі  Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки.

Процедура громадського обговорення зауваження і пропозиції громадськості щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування подаються в письмовому вигляді до виконавчого комітету Славутської міської ради на адресу : Україна, 30000, Хмельницька область, м. Славута, вул. Соборності, 7 (E-mail: mail@slavuta-mvk.gov.ua або через центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Славутської міської ради розташованого в м. Славута по вул. Миру, 102. Способи участі громадськості – громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати в письмовій формі (в т.ч. в електронному вигляді) зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування.

Зауваження і пропозиції приймаються протягом 15 днів з моменту публікації повідомлення про оприлюднення заявипро визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (СЕО) документу державного планування містобудівної документації та оприлюднення відповідної заяви.

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (СЕО) документа державного планування (ДДП) – містобудівної документації «Детальний план території кварталів нової житлової забудови в районі вулиці Степана Бандери (вздовж річки Горинь)».

1. ЗАМОВНИК МІСТОБУДІВНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:

а. Виконавчий комітет Славутської міської ради 30000, м. Славута Хмельницької обл. вул. Соборності,7.

2. ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ:

Відповідно до статті 19 Закону України детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель.

Детальний план території (ДПТ) розробляється з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Детальні плани територій одночасно з їх затвердженням стають невід’ємними складовими генерального плану населеного пункту.

Містобудівна документація «Детальний план території кварталів нової житлової забудови в районі вулиці Степана Бандери (вздовж річки Горинь)» розробляється як окремий документ на підставі рішення Славутської міської ради №45-24/2023 від 24.03. 2023 року.

Проект детального плану території розробляється відповідно до вимог чинного законодавства. Детальний план території складається з графічної та текстової частин. Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня та має відповідати положенням генерального плану міста Славута.

Містобудівна документація «Детальний план території кварталів нової житлової забудови в районі вулиці Степана Бандери (вздовж річки Горинь)» розробляється з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови, ландшафтної організації частини території м. Славута, призначеної для комплексної садибної забудови, її ув’язки з існуючою забудовою, уточнення меж всіх обмежень у використанні земель згідно із законодавством, державними будівельними нормами, санітарно-гігієнічними нормами, спеціальною документацією, визначення містобудівних умов та обмежень, параметрів забудови, визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності на даній території, необхідності попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території, створення транспортної інфраструктури, організації транспортного і пішохідного руху, забезпечення реалізації громадянами, юридичними особами, права власності на землю, узгодження у проектних рішеннях державних, громадських, приватних інтересів, необхідність подальшого формування нових земельних ділянок.

3. ЯКОЮ МІРОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ):

Відповідно до ч.4 ст. 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація підлягає стратегічній екологічній оцінці в порядку, встановленому Законом України “Про стратегічну екологічну оцінку”. Розділ “Охорона навколишнього природного середовища”, що розробляється у складі проекту містобудівної документації, одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, який має відповідати вимогам Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

Відповідно до підпункту 10 ч.3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» друга категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включає в т.ч. реалізацію інфраструктурних проектів з будівництва (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць. Відповідно першого абзацу ч.1 ст. 3 даного Закону здійснення оцінки впливу на довкілля (ОВД) є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Згідно розділу IV «Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування», затверджених наказом Міністерства екології та природних ресурсів України № 296 від 10.08.2018 року, СЕО обов’язково проводиться щодо проектів ДДП які відповідають одночасно двом критеріям відповідно до статті 2 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», а саме: які стосуються містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

За результатами стратегічної екологічної оцінки планувальних рішень, що розробляються у складі ДПТ буде визначено орієнтовний перелік видів діяльності та об’єктів, які у подальшому підлягатимуть процедурі оцінки впливу на довкілля.

4. ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ:

У рамках здійснення процедури СЕО будуть оцінені потенційні екологічні наслідки, пов’язані із запропонованими рішеннями функціонального використання територій та основних проектних рішеннях з розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населеного пункту, передбачених містобудівної документацією, а саме:

  1. Наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Ймовірні наслідки для компонентів довкілля у зв’язку із впровадженням планувальних рішень ДПТ:

  • Клімат і мікроклімат:надмірних негативних наслідків не очікується, оскільки ДПТ не передбачає розміщення промислових, логістичних, складських об’єктів, що можуть бути джерелами забруднення атмосферного повітря, джерелами шуму, вібрації.
  • Повітряне середовище:очікується покращення ситуації щодо шумового, пилового забруднення у зв’язку із облаштуванням доріг з твердого покриття. Можливе незначне забруднення рівня повітря викидами автотранспорту;
  • Водне середовище:очікується покращення ситуації шляхом визначенням режимів використання території та підключенням садиб до мереж централізованого водопостачання та водовідведення;
  • Земельні ресурси, ґрунти:передбачається забудова вільних ділянок, прокладання інженерних мереж, що частково призведе до трансформації ґрунтового покриву;
  • Біорізноманіття (рослинний і тваринний світ), ландшафти:надмірних негативних наслідків на рослинний і тваринний світ не очікується. Територія ДПТ освоєна та на даний час використовується під «стихійне» городництво. Очікується трансформація ландшафтів у зв’язку із забудовою вільних земель; позитивний вплив на образ ландшафту через впорядкування, благоустрій територій;
  • Здоров’я населення:негативних впливів не очікується. ДПТ не передбачає розміщення об’єктів, що можуть бути джерелами забруднення атмосферного повітря, джерелами шуму, вібрації, тощо. Створення систем каналізації та водопостачання, очисних споруд, облаштування рекреаційних територій сприятиме покращенню стану навколишнього природного середовища.

2. Наслідки для територій з природоохоронним статусом:наслідки для об’єктів природно-заповідного фонду відсутні, оскільки територія на яку розробляється ДПТ, розташована на значній відстані від таких об’єктів.

3. Ймовірні транскордонні наслідки для довкілля, у т.ч. для здоров’я населення:територія на яку розробляється ДПТ, розташована на значній відстані від кордонів сусідніх держав ймовірні транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення відсутні.

5. ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО

Загальною альтернативою проєкту детального плану території, рішення про розроблення якого прийнято, є його незатвердження. З метою розгляду альтернативних проєктних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО до ДПТ, передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без впровадження проєктних змін.

Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування .

В разі, якщо містобудівна документація не буде розроблена та затверджена, відбудеться зміна довкілля за “нульовим сценарієм”, тобто все залишиться без змін. Цей сценарій може розумітися, як продовження поточних тенденцій впливу на довкілля.

У такому разі, не затвердження документу державного планування містобудівна та інша діяльність буде здійснюватись на підставі раніше затвердженої та чинної містобудівної документації та шляхом розроблення окремих проектів документації, в яких питання врахування існуючих та встановлення проектних містобудівних, соціально-економічних, архітектурно-будівельних, санітарно-гігієнічних та інженерно-технічних вимог, буде вирішуватись окремо в обсязі такої документації.

Альтернатива 2 – реалізація ДПТ та впровадження його планувальних рішень;

Альтернатива 3 – зміна функціонального призначення території ДПТ з території садибної забудови в будь яке інше функціональне призначення.

6. ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Відповідно під час стратегічної екологічної оцінки передбачається використати методи аналізу відповідності прийнятих проектних рішень по реалізації ДПТ критеріям діючих державних будівельних норм, санітарних норм і правил, вимогам законодавства, які регулюють питання під час планування територій. При здійсненні стратегічної екологічної оцінки буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації проектних рішень ДПТ.

Основні методи під час проведення стратегічної екологічної оцінки:

– отримання висновків до проекту містобудівної документації після її розробки від виконавчих органів, які відповідно до чинного законодавства мають повноваження стосовно її розгляду;

– розгляд проектів містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою;

– проведення громадського обговорення та громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації та процедури СЕО.

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну відкриту та доступну інформацію: інформацію про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу та спостереження стану довкілля, проектні зміни існуючого функціонального використання території згідно розроблених змін до генерального плану та плану зонування м. Славута, раніше затверджену та чинну іншу містобудівну документацію, дані попередньо проведених у 2023 році топогеодезичних те інженерно-геологічних вишукувань на території розробки ДПТ.

7. ЗАХОДИ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РОЗГЛЯНУТИ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ:

При здійсненні планованої діяльності під час реалізації проекту ДПТ території для садибної забудови м. Славута, з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення та довкілля фізичних факторів будуть розглядатися організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно- будівельні та інші заходи:

– передбачається проведення інженерне забезпечення території ДПТ шляхом організованого збору поверхневих та господарсько-побутових стічних вод;

– планувальні заходи:упорядкування функціонального використання території ДПТ, організація санітарно-захисних зон, озеленення території, відновлення та створення площ зелених насаджень, що забезпечуватиме зниження негативного впливу на навколишнє природне середовище від забруднення автотранспортом та шуму;

– ресурсозберігаючі заходи:збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів;

– охоронні заходи:уточнення та встановлення планувальних обмежень у використанні територій, санітарно-захисних зон, встановлення режимів забудови, моніторинг реалізації ДПТ та території зон впливу планової діяльності.

Окрім того, комплекс проектних рішень, що приймається для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на окремі компоненти довкілля, включатиме:

  • на клімат і мікроклімат, на повітряне середовище:інтенсивне озеленення та упорядкування санітарно-захисних зон; впровадження енергоефективних технологій, коригування транспортної схеми, покращення дорожнього покриття вуличної мережі; здійснення постійного моніторингу за джерелами викидів забруднюваних речовин в атмосферне повітря;
  • на водне середовище:відведення поверхневого стоку з території населеного пункту на очисні споруди з організацією очистки стоків; будівництво централізованої системи каналізації, забезпечення централізованою питною водою, чітке встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних об’єктів;
  • на ґрунти:охоплення території санітарною очисткою; покращення дорожнього покриття вуличної мережі, прокладання інженерних мереж з використанням сучасних матеріалів;
  • на рослинний і тваринний світ, ландшафти:створення нових зелених насаджень, формування локальних місць рекреаційного використання з їх благоустроєм та ландшафтною організацією, формування санітарно-захисних зон, впорядкування, благоустрій території ДПТ;

Зазначені заходи мають позитивно вплинути на всі сфери довкілля та здоров’я населення.

8. ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана окремим розділом «Охорона навколишнього природного середовища» згідно статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50 -100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9. ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ

Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної становить 15 днів з дня оприлюднення повідомлення та даної заяви на офіційному сайті Славутської міської ради.

Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються у письмовій формі до виконавчого комітету Славутської міської ради (30000, м. Славута Хмельницької обл., вул. Соборності, 7. E-mail: sl_mvk@ukr.net у строк протягом 15 днів з дня оприлюднення повідомлення та даної заяви на офіційному сайті Славутської міської ради.