(СЕО) документа державного планування (ДДП) – містобудівної документації «Детальний план території для будівництва гаражів, споруд та підприємств для зберігання і обслуговування транспортних засобів в місті Славута Хмельницької області(в районі вулиці Ізяславська)».
1. ЗАМОВНИК МІСТОБУДІВНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
Виконавчий комітет Славутської міської ради 30000, м. Славута Хмельницької обл. вул. Соборності, 7.
2. ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ:
Відповідно до статті 19 Закону України детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель.
Детальний план території (ДПТ) розробляється з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Детальні плани територій одночасно з їх затвердженням стають невід’ємними складовими генерального плану населеного пункту.
Містобудівна документація «Детальний план території для будівництва гаражів, споруд та підприємств для зберігання і обслуговування транспортних засобів в місті Славута Хмельницької області(в районі вулиці Ізяславська)» розробляється як окремий документ на підставі рішення Славутської міської ради №55-10/2021 від 01 жовтня 2021 року, пункт 2.
Проект детального плану території розробляється відповідно до вимог чинного законодавства. Детальний план території складається з графічної та текстової частин, склад яких визначається ДБН Б.1.1-2012 «Склад та зміст детального плану території».
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови, ландшафтної організації частини території м.Славута, призначеної для комплексної забудови для розміщення об’єктів транспортної інфраструктури, її ув’язки з існуючою забудовою, уточнення меж всіх обмежень у використанні земель згідно із законодавством, державними будівельними нормами, санітарно-гігієнічними нормами, спеціальною документацією, визначення містобудівних умов та обмежень, параметрів забудови, визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності на даній території, необхідності попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території, створення транспортної інфраструктури, організації транспортного і пішохідного руху, розміщення місць зберігання та паркування транспортних засобів, забезпечення реалізації громадянами, юридичними особами, права власності на землю, узгодження у проектних рішеннях державних, громадських, приватних інтересів, необхідністі подальшого формування нових земельних ділянок.
Орієнтовний строк періоду реалізації ДПТ – до 7 років. Перший період(кородкострокова перспектива до 3-х років)- реалізація проектних рішень ДПТ для зони КС-5.33( орієнтовна площа 1, 5га). Розрахунковий період (до 7 років) – реалізація проектних рішень ДПТ з урахуванням внесення змін до генерального плану м.Славута після їх затвердження(орієнтовна площа до 3, 5га.
Розробка ДПТ включає в себе:
- врахування погодженої містобудівної, земельної та проектної документації, розробленої за останні роки на підставі аналізу існуючих нормативно-правових умов та містобудівної ситуації, що склалася;
- інженерного забезпечення частини території міста:
- рішення з уточнення схеми вулично-дорожньої мережі, санітарно-захисних то охоронних зон з урахуванням існуючої забудови;
- приведення положень ДПТ до рішень скоригованого генерального плану міста, плану зонування території.
3. ЯКОЮ МІРОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ):
Відповідно до підпункту 10 ч.3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» друга категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включає в т.ч. реалізацію інфраструктурних проектів з будівництва (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць. Відповідно першого абзацу ч.1 ст. 3 даного Закону здійснення оцінки впливу на довкілля (ОВД) є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Згідно розділу IV «Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування», затверджених наказом Міністерства екології та природних ресурсів України № 296 від 10.08.2018 року, СЕО обов’язково проводиться щодо проектів ДДП які відповідають одночасно двом критеріям відповідно до статті 2 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», а саме: які стосуються містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
4. ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ:
1. Наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: об’єкти, що планується до розміщення на території ДПТ можуть бути джерелами забруднення атмосферного повітря, джерелами шуму, вібрації, пошкоджень та руйнувань об’єктів містобудування, що виникають час їх експлуатації та при їх будівництві, від експлуатації автомобільного транспорту. Зазначене, у тому числі, може призвести до погіршення стану довкілля на прилеглих до житлових кварталів територіях. Тим самим можуть створитися передумови для створення незручностей для мешканців житлових кварталів, у тому числі для їх здоров’я.
В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: ґрунти; атмосферне повітря; водні ресурси; стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок); для здоров’я та життєдіяльності населення.
2. Наслідки для територій з природоохоронним статусом:
Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів на території з природоохоронним статусом. На території міста Славута знаходиться об’єкт садово-паркового мистецтва в районі вул. Миру (місцевого значення), який розташовано на значній відстані від території детального планування. З огляду на це, при реалізації ДПТ не передбачається види планової діяльності, які можуть мати негативний вплив та підлягають оцінці впливу для даного об’єкту. Наслідки для інших об’єктів природно-заповідного фонду під час реалізації положень ДПТ на території м. Славута також ймовірно відсутні.
3. Ймовірні транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Під час реалізації положень ДПТ не передбачається види планової діяльності, які мають негативний вплив та підлягають оцінки транскордонних наслідків для довкілля та здоров’я населення поза меж м.Славута.
5. ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО
В разі, якщо містобудівна документація не буде затверджена, відбудеться зміна довкілля за “нульовим сценарієм”, тобто все залишиться без змін. Цей сценарій може розумітися, як продовження поточних тенденцій впливу на довкілля. При цьому необхідно буде шукати альтернативні земельні ділянки для вирішення питань розміщення гаражів та парковок автомобілей мешканців багатоквартирної забудови в межах встановленої нормативної доступності (700 м згідно п.10.8.4 ДБН Б.2.2-24:2019)..
У разі не затвердження документу державного планування містобудівна та інша діяльність буде здійснюватись на підставі раніше затвердженої та чинної містобудівної документації та шляхом розроблення окремих проектів документації, в яких питання врахування існуючих та встановлення проектних містобудівних, соціально-економічних, архітектурно-будівельних, санітарно-гігієнічних та інженерно-технічних вимог, буде вирішуватись окремо в обсязі такої документації.
6. ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Під час стратегічної екологічної оцінки передбачається використати методи аналізу відповідності прийнятих проектних рішень по реалізації ДПТ критеріям діючих державних будівельних норм, санітарних норм і правил, вимогам законодавства, які регулюють питання під час планування територій.
Основні методи під час проведення стратегічної екологічної оцінки:
– отримання висновків до проекту містобудівної документації після її розробки від виконавчих органів, які відповідно до чинного законодавства мають повноваження стосовно її розгляду;
– розгляд проектів містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою;
– проведення громадського обговорення та громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації та процедури СЕО.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну відкриту та доступну інформацію: інформацію про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу та спостереження стану довкілля, проектні зміни існуючого функціонального використання території згідно розроблених змін до генерального плану та плану зонування м. Славута, раніше затверджену та чинну іншу містобудівну документацію.
7. ЗАХОДИ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РОЗГЛЯНУТИ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ:
При здійсненні планованої діяльності під час реалізації проекту змін до Генерального плану та плану зонування території м. Славута з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення та довкілля фізичних факторів будуть розглядатися наступні заходи:
– відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно- будівельні та інші заходи;
– передбачається проведення інженерне забезпечення території ДПТ шляхом організованого збору поверхневих та господарсько-побутових стічних вод;
– відновлення та створення площ зелених насаджень, що забезпечуватиме зниження негативного впливу на навколишнє природне середовище від забруднення автотранспортом та шуму;
– охорона і раціональне використання земель, уточнення охоронних зон інженерних комунікацій;
– уточнення санітарно – захисних зон від території, де планується розміщення гаражів;
– упорядкування функціонального використання території ДПТ .
Зазначені заходи мають позитивно вплинути на всі сфери довкілля та здоров’я населення.
8. ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана окремим розділом «Охорона навколишнього природного середовища» згідно статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50 -100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ
Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються у письмовій формі до виконавчого комітету Славутської міської ради (30000, м. Славута Хмельницької обл. вул. Соборності, 7. E-mail: sl_mvk@ukr.net) у строк протягом 15 діб з дня оприлюднення повідомлення та даної заяви на офіційному сайті Славутської міської ради.
Міський голова В.Б. Сидор