ДРУГА МОДЕЛЬ МОНЕТИЗАЦІЇ: ДЛЯ ТИХ ДОМОГОСПОДАРСТВ, ЯКІ ВПЕРШЕ ЗВЕРНУЛИСЯ ЗА ЇЇ ОТРИМАННЯМ У 2019 РОЦІ

З першого січня 2019 року стартувала перша модель монетизації субсидії, так звана «грошова форма», яка надається тим домогосподарствам, які вперше звернулися за її отриманням у 2019 році. З травня 2019 року субсидії надаватимуться у грошовій формі усім домогосподарствам, які їх отримуватимуть у неопалювальний період, а також планується розпочати надання у грошовій формі пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

Фінансування субсидій у грошовій безготівковій формі проводиться на центральному рівні. Сума субсидії перераховується Мінсоцполітики безпосередньо на персональні облікові записи одержувачів субсидії, з яких кошти спрямовуються на оплату житлово-комунальних послуг, про що Ощадбанк буде повідомляти одержувача субсидії шляхом надсилання смс-повідомлення. Станом на 1 березня 2019 року міським управлінням соціального захисту населення опрацьовано 92 нових звернень та 20 лютого подано до Мінсоцполітики 84 домогосподарства для фінансування субсидій у грошовій  формі.

Якщо сім’я ощадливо використовувала енергоресурси, за результатами опалювального сезону вона зможе використати залишок коштів зекономленої житлової субсидії, які утворилися станом на 1 червня на її рахунку на свій власний розсуд, тобто монетизувати або перевести на відкритий нею картковий рахунок в будь-якому банку країни.

Адміністрування цього доволі складного механізму здійснюватиме державний Ощадбанк, який має досвід здійснення інших соціальних виплат та досить розгалужену мережу відділень (близько 4 тисяч відділень та 35 тисяч співробітників) і різні способи інформування одержувачів. Визначена механізмом інформаційна взаємодія між АТ «Ощадбанк» та одержувачем житлової субсидії, окрім смс-повідомлень про суми, необхідні до сплати, передбачає можливість звернення громадянина до відділення банку, доступ одержувача житлової субсидії до його персонального кабінету на офіційному сайті банку, а також надання інформаційно-роз’яснювальних послуг операторами кол-центру  банку.

За отриманням інформації з будь-яких питань, пов’язаних з призначенням житлової субсидії, одержувачі субсидії, як і раніше, зможуть звертатись до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

За отриманням інформації щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості або переплати одержувачі житлової субсидії звертатимуться до виконавців на надавачів комунальних послуг, управителів багатоквартирних будинків, об’єднань співвласників багатоквартирного будинку,

Управління соціального захисту населення

 за інформацією Мінсоцполітики.