МІСЬКИЙ ГОЛОВА СЛАВУТИ ПРОЗВІТУВАВ ПЕРЕД ГРОМАДОЮ

Звітуючи перед славутчанами, міський голова Василь Сидор розповів про пріоритетні напрямки річної роботи та основні напрацювання Славутської міської ради.

Акцентуючи увагу присутніх на тому, що звіт міського голови – це результат спільної роботи, як то – керівників комунальних підприємств, депутатів, працівників виконавчого комітету Славутської міської ради, Василь Богданович детально проаналізував напрацювання в галузях освіти, медицини, культури та спорту, торкнувся питання впровадження енергозберігаючих технологій, реконструкції доріг, будівництва мереж водовідведення, модернізації вуличного освітлення, підтримки малого та середнього бізнесу тощо.

Очільник міста вкотре наголосив на безкомпромісній необхідності «наполегливо відстоювати реформування місцевого самоврядування через створення потужної, самостійної та самодостатньої Славутської міської об’єднаної територіальної громади», доля якої й досі, на державному рівні, залишається невизначеною, а також виборювати «право громади міста на отримання коштів щорічної соціально-економічної компенсації ризику населення зони спостереження ХАЕС та спрямовувати їх на будівництво і розвиток об’єктів соціально-економічного призначення».

Протягом 2016-2017 р.р, з вини Уряду, територіальні громади, які розташовані в зоні спостереження АЕС, недоотримали близько 525,9748 млн. грн. (67 %) у вигляді надходжень від збору на соціально-економічну компенсацію ризиків населення, що приживає в зоні спостереження, через неузгодженість Бюджетного кодексу України та Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».

З метою захисту прав та законних інтересів славутчан зокрема, та в цілому населення яке проживає в зоні спостереження АЕС, Славутською міською радою в 2016 р. подано адміністративний позов до Кабінету Міністрів України про визнання його бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити дії, спрямовані на повернення недоотриманих коштів за 2016, 2017 р.р. Дана справа (№ 826/13358/16) перебуває на розгляді в Окружному адміністративному суді міста Києва та у зв’язку із зміною складу суддів, передана на новий розгляд. З огляду на великий обсяг судових справ та проходження суддями переатестації, розгляд даної справи по суті призначено на 21.03.2018 р. Тож Славутська міська рада продовжує відстоювати права славутчан в частині відшкодування несплачених у 2016-2017 р.р. коштів на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження та здійснення ряду заходів, спрямованих на захист від впливу іонізуючого випромінювання.

Аби й далі ефективно визначати пріоритети розвитку міста, у 2017 році міська рада активно співпрацювала із громадою міста. Так, протягом 2017 року з громадськістю міста проведено 3 публічних громадських обговорення проектів регуляторних актів та прийнято 3 рішення. Для покращення взаємодії влади з громадою на сайті міста діє сервіс «Єдина система місцевих петицій». Протягом звітного періоду надійшло 4 петиції, з них 1 набрала необхідну кількість голосів. Проведено більше 10 круглих столів на різну тематику.

31 серпня у місті відкрив свої двері Центр підтримки громадських ініціатив (ЦПГІ). Даний центр було створено з метою активізації взаємодії між виконавчим комітетом Славутської міської ради, громадськими організаціями та бізнесом, а також для стимулювання участі членів територіальної громади в управлінні та розвитку міста. На сьогоднішній день в центрі проведено понад 20 зустрічей.

Щодо розвитку малого та середнього бізнесу в місті, залучення інвестицій, Василь Сидор зауважив, що кількість суб’єктів малого та середнього підприємництва в Славуті становить 1294 одиниць, у тому числі суб’єктів малого підприємництва – 99, фізичних осіб -1178, суб’єктів середнього підприємництва -17. Чисельність працюючих у суб’єктів малого та середнього підприємництва становить 3930 осіб.

Владою міста вжито ряд заходів щодо зниження зарегульованості ведення бізнесу. Зокрема в місті ефективно працює Центр надання адміністративних послуг в частині отримання дозвільних документів, реєстрації та скасування підприємницької діяльності, ліквідовано низку дозвільних документів не передбачених чинним законодавством, а натомість запроваджено декларативний принцип ведення господарської діяльності.

Прямі іноземні інвестиції в економіку міста спрямовуються через 6 підприємств. Обсяг прямих іноземних інвестицій за звітний період 2017 року в економіку міста становить 1958,1 тис. дол. США. Темп зростання прямих іноземних інвестицій до початку року становить 100,4 %. Обсяг прямих іноземних інвестицій на одну особу становить 54,5 дол. США. За звітний період обсяги експорту та імпорту товарів по місту Славута становили, відповідно, 35669,9 тис.дол. США і 15212,4. Коефіцієнт покриття становить 2,4. Темп зростання експорту до відповідного періоду минулого року становить 135,2 % , у 2016 (90,5%).

Протягом січня – вересня 2017 року підприємствами та організаціями міста за рахунок усіх джерел фінансування освоєно 164,3 млн.грн. капітальних інвестицій, що на 111,2 % більше обсягу капітальних інвестицій за відповідний період минулого року. Освоєно капітальних інвестицій на одну особу 4572,0 грн. у тому числі 4571,9 грн. на одну особу власних коштів підприємств та організацій, тобто без інвестицій державного бюджету. Головним джерелом фінансування капітальних інвестицій залишаються власні кошти підприємств та організацій міста. Індекс промислового виробництва за звітний період 2017 року дещо збільшився у порівнянні із минулим роком і становить 128,8 %, (у відповідному періоді минулого року –74,8 %). Реалізовано готової продукції більш як на 1420,2 млрд. грн., що на 299,0 млн. грн., більше ніж торік.

Володіючи необхідною інфраструктурою, виробничими потужностями і висококваліфікованим менеджментом, який постійно аналізує ситуацію на ринку, нарощують темпи росту підприємства: ТДВ «Славутський РМЗ», ТОВ «Ювента», ТДВ «Славутський цикорієсушильний завод», ПрАТ «Славутський пивзавод». Продукція експортується до Великобританії, Німеччини, Італії, Польщі та країн СНД. Підприємства міста продовжують працювати над впровадженням у виробництво інноваційних технологій та видів продукції.

Міський голова подякував усім суб’єктам підприємницької діяльності, які сьогодні працюють на території міста, надають робочі місця та платять достойну зарплату людям.

Щодо питань охорони здоров’я міський голова зазначив, що первинну медичну допомогу в м. Славута надає комунальний заклад «Славутський центр первинної медико-санітарної допомоги», в склад якого входить три амбулаторії загальної практики-сімейної медицини. Незабаром розпочне свою роботу лікарська амбулаторія в мікрорайоні «Сонячний», де будуть надавати медичну допомогу педіатр та сімейні лікарі. У перспективі планується придбання приміщення під амбулаторію в мікрорайоні «Південний» та відкриття амбулаторії в мікрорайоні «Мокроволя». Протягом 2017 року амбулаторні заклади Центру ПМСД відвідали понад 107 тис. пацієнтів, це приблизно 420 пацієнтів щоденно. Крім того, лікарі відвідали вдома майже 18000 пацієнтів. У місті працює денний стаціонар на 45 ліжок, в якому проліковано 3180 хворих. У 2017 році на потреби центру ПМСД з коштів міського бюджету було виділено 618,6 тис. грн.: здійснено ремонт в приміщенні амбулаторії в мікрорайоні «Сонячний» на суму 269,4 тис. грн., закуплено обладнання та меблі на суму 127,2 тис. грн.; 47 тис. грн. використано на доведення хворих на гемодіаліз та 175,0 тис. грн. потрачено на енергоносії. На виконання плану медичної реформи з 1-го квітня 2018 року розпочнеться кампанія по укладанню декларацій між пацієнтами та лікарями первинної ланки, жителі міста зможуть вибрати собі лікаря.

У Славутській ЦРЛ на кінець 2017 року функціонувало 270 ліжок для стаціонарного лікування хворих в 10 відділеннях. За рік проліковано 10818 хворих, виконано 1705 оперативних втручань, в т.ч. близько 100 хворих прооперовано з міст Нетішина і Шепетівки. Протягом минулого року проведено реконструкцію приміщень та введено в експлуатацію відділення невідкладної допомоги та відділення гемодіалізу. В названих відділеннях виконані ремонтні роботи, придбано і встановлено медичне обладнання та меблі. Для цих робіт було спрямовано з міського бюджету близько 400 тис. грн. Крім цього, проведено капітальний ремонт покрівлі в корпусі № 1 над хірургічним відділенням, що дозволить в подальшому виконати ремонт гнійної половини хірургії і привести її в належний стан. На ці роботи з міського бюджету було витрачено – 448,8 тис. грн.

Всього на потреби медицини з міського бюджету в 2017 році було спрямовано кошти на загальну суму 3 178,3 тис. грн.

Робота комунальних підприємств міста – окрема тема, якій під час звіту було приділено особливу увагу, зокрема, проблемі постійно зростаючих тарифів на енергоносії та дефіциту кваліфікованих кадрів.

Комунальним підприємством «Славутське ЖКО» за період 2017 року освоєно коштів на загальну суму 22 млн. 108 тис.грн., в т.ч.: 1. Структурним підрозділом ККП комунального підприємства «Славутське ЖКО» протягом 2017 року проведено роботи з утримання міських об’єктів благоустрою на суму 12 млн.846 тис.грн., в т.ч.: – замінено 336 світильників вуличного освітлення на енергозберігаючі (укомплектованих лампами ЛЕД) на суму 380,5 тис.грн.; – замінено 827 ламп світильників вуличного освітлення на енергозберігаючі (ЛЕД) на суму 91,2 тис.грн. 2. Структурними підрозділами ЖЕК №1 та ЖЕК №2 комунального підприємства «Славутське ЖКО» протягом 2017 року проведено роботи з обслуговування міського комунального житлового фонду на загальну суму 1 млн.407 тис.грн. 3. Структурним підрозділом СПТМ комунального підприємства «Славутське ЖКО» протягом 2017 року проведено роботи з обслуговування міських теплових мереж на суму 2 млн. 642 тис.грн. 4. Закуплено: – сучасний колісний грейдер на суму 2443,2 тис.грн; – сучасний сміттєвоз на суму 2499,6 тис.грн; – міні трактор на суму 270,0 тис.грн. Славутським УВКГ за період 2017 року освоєно коштів на загальну суму 1 млн. 306 тис.грн.: в т.ч.: -проведено реконструкцію водопровідної мережі по вул. Привокзальна протяжністю 785м. на суму 449,9 тис.грн.; -проведено реконструкцію водопровідної мережі по пров. Шевченка протяжністю 670 м. на суму 257,7 тис.грн. Протягом 2016 та 2017 року було виконано роботи із реконструкції мереж каналізації мікрорайону м. Славута між вулицями Б. Хмельницького та Монастирська, (загалом прокладено 2128 пог. м каналізаційного колектора на загальну суму 2574,1 тис. грн.) та по вул. Мічуріна, пров. Мічуріна, вул. Орлика, пров. Орлика та пров. Кн. Сангушків (загалом прокладено 1451,6 пог. м каналізаційного колектора на загальну суму 1235,096 тис. грн).

«Ми зобов’язані максимально реалізувати можливість підключення до центральної мережі водовідведення усіх славутчан. Лише після цього можна буде говорити про виконання наступного етапу робіт – будівництва доріг», – підсумував Василь Богданович.

Продовжуються роботи із впровадження енергоефективних технологій та заходів по заміщенню природного газу. Так в 2017 році було завершено реконструкцію котельні по вул. Здоров’я, 11 із встановленням твердопаливних котлів тепловою потужністю 4,4 МВт (2шт.), а також проведено реконструкцію котельні по вул. Садова, 4 із встановленням твердопаливних котлів тепловою потужністю 4,1 МВт (3 шт.). Зазначені роботи проведено за кошти інвестора. Введення в експлуатацію даних котлів дасть змогу зекономити близько 2,150 млн.м3 природного газу в рік. Станом на 01 січня 2018 року рівень оснащеності приладами комерційного обліку теплової енергії будинків, що опалюються КП «Славутське ЖКО», становить 69% з урахування Програми «Реформування і розвиток житлово- комунального господарства м. Славута на період 2016-2018 роки». Підприємством планується забезпечити будинки 100% приладами обліку до початку опалювального сезону 2018-2019 років. Продовжено впровадження на території міста роздільного збору твердих побутових відходів – встановлено 69 контейнерних майданчиків, на яких розміщено 307 євро-контейнерів для збору твердих побутових відходів, з них: 216 євро-контейнерів для збору змішаних твердих побутових відходів; 55 євро- контейнерів для роздільного збору ПЕТ пляшок; 20 євро-контейнерів для роздільного збору скла; 16 євро-контейнерів для роздільного збору паперу. В освітніх закладах міста організовано збір паперу. У 2017 році було облаштовано 11 контейнерних майданчиків для збору твердих побутових відходів на яких встановлено 33 контейнери для збору змішаних твердих побутових відходів та 5 контейнерів для збору ПЕТ пляшки.

Також особливу увагу міська влада приділяє розвитку освіти, культури та спорту. Тож у 2017 році продовжено роботу щодо подальшого удосконалення та покращення їх матеріально-технічної бази.

Із гордістю міський голова висловив вдячність освітянам за значні здобутки, назвав  імена кращих педагогів та учнів, які отримали визнання в області і на всеукраїнському рівні. Із задоволенням перерахував художні колективи, що працюють на культурній ниві, та напрацювання у вивченні і збереженні історичної спадщини міста.

Ще одним важливим напрямком роботи є захист соціально незахищених верств населення. Василь Сидор закликав усіх присутніх під час виявлення таких категорій людей звертатися до відповідних органів.

Протягом 2017 року суттєво поліпшилася робота Центру надання адміністративних послуг. Славутська громада виграла грант від програми “ULEAD з Європою”, завдяки якому в партнерстві громади та експертів програми і була впроваджена в життя перша та унікальна в своєму роді в Україні модель «Мобільного ЦНАП», який буде надавати понад 80 адміністративних послуг у форматі «єдиного вікна» одразу в авто. У перспективі – надання усіх видів послуг у ЦНАП.

Традиційно звіт завершився запитаннями присутніх до очільника міста. В основному славутчани цікавилися благоустроєм окремих мікрорайонів, отриманні дозволу на встановлення індивідуального опалення, формуванням освітньої мережі, на що вони отримали відповідні роз’яснення.

Щодо питань благоустрою, міський голова зазначив, що роботи заплановані і будуть виконуватися поетапно, а також попросив із розумінням поставитись до тимчасових незручностей.

Крім того, було озвучено питання щодо діяльності громадської ради при виконавчому комітеті Славутської міської ради. З цього приводу слід зазначити наступне. На разі у місті діє 56 консультативно-дорадчих органів з питань управління містом (ради, комітети, комісії, робочі групи).  Оголошення про закінчення повноважень старого складу громадської ради при виконавчому комітеті Славутської міської ради та прийняття пропозицій щодо формування її нового складу було розміщено на офіційному веб-сайті міста в рубриці «Новини» та «Оголошення» від 12 грудня 2017 року. На жаль, жодних пропозицій від громадян так і не надійшло. Окрім цього, з метою налагодження конструктивної співпраці між міською владою і громадою в усіх сферах життєдіяльності міста, 25 листопада 2017 року було оприлюднено оголошення про створення громадських консультативно-дорадчих рад. Проте, громадяни також не виявили бажання запропонувати до їх складу свої кандидатури.

На завершення заходу, Василь Сидор подякував славутчанам за довіру та увагу.

Детальніше зі звітом міського голови можна ознайомитись на офіційному веб-сайті м.Славути за посиланням: slavuta-mvk.gov.ua.

Прес-служба Славутського МВК

ЗВІТ 2017