НАРЕШТІ СЛАВУТСЬКУ МІСЬКУ РАДУ ПОЧУТО І У ВЕРХОВНІЙ РАДІ УКРАЇНИ

В 2016 році Славутська міська рада після довгих листувань із Кабінетом Міністрів України, профільними міністерствами України та народними  депутатами,  звернулась з позовом до Кабінету Міністрів України про  визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити дії у зв’язку із невиконанням вимог Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та незабезпечення належного фінансування територіальних громад, які входять в 30-км зону спостереження АЕС (виділення субвенції на соціально-економічну компенсацію ризиків населення, яке проживає в зоні спостереження в неповному обсязі від надходжень від вказаного збору):

Роки Сума планових надходжень збору на соц.-економічну компенсацію ризиків до Держбюджету Сума субвенції   на соц.-економічну компенсацію ризиків, виплачена з  Державного бюджету Відсоткове співвідношення фактично перерахованих  до Державного бюджету коштів та виплачених у вигляді зазначеної субвенції Сума недоотриманих коштів у вигляді вищевказаної субвенції
2016 356298,8 тис. грн. 115900 тис. грн. 32,5 % 240298,8 тис.  грн.
2017 423075,5 тис. грн. 137499,5 тис. грн 33,5 % 285576 тис. грн.

 

За результатами проведеного Рахунковою Палатою України аудиту ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, відповідно до рішення від  28.03.2017 р. № 8-7, Комітетом ВР України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на своєму засіданні  16 листопада 2017 р. рекомендовано Кабінету Міністрів України  внести в установленому порядку законопроекти щодо:

  • збільшення обсягів субвенції до рівня планових надходжень цільового збору;
  • внесення змін до частини 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України стосовно зарахування збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, до спеціального фонду державного бюджету.

Самі ж дії по звуженню обсягів фінансування видатків на соціально-економічну компенсацію ризиків населення, яке проживає в зоні спостереження, визнано  порушенням прав кожної людини, яка проживає або тимчасово перебуває на території України, на захист від впливу іонізуючого випромінювання, (гарантованого ст. 3 Закону України «Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання»).

Комітет також звертає увагу, що з прийняттям Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» від 28.12.2014 № 79-VIII створені додаткові податкові зобов’язання для експлуатуючих організацій, що не є податками за своєю правовою природою.

Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та Державною службою України з надзвичайних ситуацій підтримано зауваження та рекомендації Рахункової палати України щодо необхідності спрямування в повному обсязі утриманого до бюджету збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, а також необхідності внесення відповідних змін до Бюджетного кодексу України в частині цільового використання цих коштів.

Таким чином,  до числа «союзників» Славутської міської ради з питання відстоювання прав та законних інтересів  територіальних громад, які входять в зону спостереження АЕС на отримання вказаної соціально-економічної компенсації, окрім Мінрегіону та ДП «НАЕК «Енергоатом», приєднались: Комітет ВР України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, Рахункова Палата України та Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

Посилання на висновок Комітету  http://rada.gov.ua/news/Novyny/151701.html

Міський голова  В. Сидор