ІНТЕРВ’Ю З МІСЬКИМ ГОЛОВОЮ

Василь Сидор – про політику, міську господарку, тарифи та  актуальні проблеми сьогодення.

-На останній сесії міської ради прозвучала пропозиція провести незалежний аудит комунального підприємства – міськводоканалу і виявити, так-би мовити, резерви для здешевлення тарифів на воду. Як Ви ставитесь до такої ідеї та чи можливо, що фахівці підприємства і справді десь недопрацьовують у цьому плані? Чому так гостро стоїть питання саме з тарифами по воді, адже інші не менш обтяжливі?

-Питання тарифів – це болюче питання для кожного українця. Щодо пропозицій, то тут нічого нового немає. Ми щоквартально проводимо аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства, всі цифри є доступними для громади та будь-хто може прослідкувати щоденні платежі, які здійснюються комунальним підприємством. Щодо проведення аудиту, то потрібно визначитися, яка служба повинна його провести і яка ціль переслідується.

Майже 90% складової тарифу становить заробітна плата та електроенергія – найбільші статті витрат у його структурі. В 2016 році нами були подані розрахунки до НКРЕ для перегляду тарифів. Ми використовували свої резерви і сподівалися, що підстав для перегляду тарифів у 2017 році не буде. Але, коли окрім ціни на електроенергію вдвічі зросла мінімальна заробітна плата – до 3200, то іншого виходу вже не було. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг провела відкрите засідання, на якому були встановлені нові тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) для 54 міст України, у тому числі й для Славути.

Треба пам’ятати, що ціни на електроенергію та газ встановлює держава в особі НКРЕ. І аргументувати чому сьогодні підприємства платять по 2,46 грн. за кВт/год, 7000 грн. за 1000 м3 газу ніхто не може. Хоча ми прекрасно розуміємо те, якою сьогодні є собівартість українського газу. Я цю проблему постійно озвучую на різноманітних нарадах, засіданням, ми готуємо позови та  відстоюємо інтереси славутчан. Прикро, що нам у цьому не допомагають представники політичних партій, громадські діячі, адже з їх сторони немає відчутної підтримки. Є лише єдиний вихід з цієї ситуації – примусити уряд зробити доступними ціни на енергоносії. Реальні платежі повинні складати 10-15 % від сукупного доходу. Такою була політика в попередні роки.

Нещодавно ми мали проблему з водопостачання в місті. Держава не відшкодувала різницю в тарифах на послуги з водопостачання та водовідведення, яка складає 5963760. грн. для КП «Славутське УВКГ». В зв’язку з цим, на даний час міськводоканал має заборгованість по оплаті послуг за спожиту електроенергію, що становить 1995183,23 грн. Уряд різницю не покриває, а ПАТ «Хмельницькобленерго» відключає енергопостачання, що не дає можливості комунальному підприємству нормально працювати.

–  Чим викликана необхідність перегляду умов оплати праці міському голові, заступникам, секретарю ради та керуючому справами виконавчого комітету міської ради? Чому частина депутатів та окремі громадські активісти чинять такий спротив прийняттю рішення, подаючи його як спробу підвищення зарплат на фоні бідності міського бюджету та загального зубожіння населення?

– За одинадцять років моєї роботи ніколи не було проблем з виплатою заробітної плати. І такого, щоб міський голова отримував більшу надбавку, ніж працівники ніколи не було. Хоча, відповідно до положення він може мати стовідсоткову премію. Сьогодні ні я, ні жоден наш працівник не має права мати іншого джерела доходу. Ми повинні зробити усе, щоб люди працювали, мали дохід та могли утримувати свою сім’ю. Усі мої працівники є професіоналами, мають великий стаж роботи, і я дорожу кожним із них. Цього року мінімальний оклад встановили 3200 грн. До цього часу у міського голови він складав 3585 грн., у заступників – 2900 грн., а у спеціалістів  1900 грн. Для того, щоб вийти на 3200 грн. потрібно було виплачувати надбавки та премію. Мною було запропоновано депутатам міської ради щомісяця регулювати на сесії міської ради доплати заступникам і міському голові. Чому депутати не підтримували відповідне рішення на засіданнях сесій мені важко відповісти. Усі мої доходи відображені в декларації, яку я щорічно подаю. Хочу також відзначити, що за минулий рік мною було сплачено 33 тис.грн податку у місцевий бюджет.

-І ще одне питання, яке набуло розголосу і за яким відкрито кримінальну справу – несанкціонований видобуток піску поблизу міста. Звинувачення щодо цього звучать на адресу житлово-комунального об’єднання. Прокоментуйте, будь ласка, цю ситуацію.

-У 2006 році, коли ми прийняли в комунальну власність територію військового містечка, у нас виникло питання про використання території під виробничі цілі, рекультивацію і т.д. Специфіка цієї території була обумовлена тим, що там були насипані піщані бурти, які слугували захистом в разі надзвичайних ситуацій від розльоту осколків від снарядів. Ми надали дозвіл житлово-комунальному підприємству використовувати пісок з буртів для власних потреб. Щороку нам потрібно близько 800 тонн піску на виготовлення протиожеледної суміші, для виконання будівельних робіт, поновлення піску у пісочницях, і т.д. Комунальне підприємство використовує пісок виключно для потреб громади. Ми за це не платимо і економимо величезні кошти. Дії комунального підприємства зумовлені виконанням обов’язків, які на них покладені. Можливо ажіотаж навколо видобутку піску виник через те, що туди хотіли вивезти львівське сміття, як це до прикладу зробили у Варварівці. У місті деякий час невідомими особами масово поширювався друкований матеріал газетного типу з дезінформацією, по видобутку піску і не тільки, у якому публікувалися завідомо неправдиві матеріали, які дискредитують органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадових осіб. На друк обширного матеріалу накладом майже 1000 екземплярів йшли значні витрати. Краще б ці кошти використали на проведення благоустрою у місті.

– Багато запитань та нарікань у славутчан викликають новації у медицині, пов’язані із реформуванням галузі. Які перші проблеми виникли, як на них реагують медичні працівники і чи має вплив на їх вирішення міська рада?

-Так, дійсно, у нас склалася непроста, в окремих випадках критична ситуація із забезпеченням окремих категорій громадян безкоштовними медикаментами.

Я зустрічався з міністром охорони здоров’я та запитав як вийти з ситуації, що наразі склалася. На що отримав відповідь, що з 1 липня 2017 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 р. № 180 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка затвердила нову редакцію Національного переліку основних лікарських засобів. До оновленого Національного переліку ввійшли лише якісні, ефективні та безпечні препарати, які необхідні для забезпечення першочергових потреб медичної допомоги пацієнтам в закладах охорони здоров’я для лікування  за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

Я запросив лікарів, щоб поспілкуватися з ними. Вислухавши пропозиції лікарів –спеціалістів ми направили листи на депутатів Верховної Ради України та Міністерство охорони здоров’я. Сподіваюся, що будуть внесені відповідні зміни і надалі уряд прийматиме рішення в інтересах українського народу. У цьому році ми додатково виділили 2 млн. 722  тис. грн.. на Славутську ЦРЛ та ПМСД, в т.ч. і на гемодіаліз, і на придбання обладнання, капітальний ремонт приміщення хірургії, на реконструкцію  відділення невідкладної допомоги, приміщення під ПМСД у м-ні «Сонячний» та ін.

– Які будівельні роботи та на яких об’єктах наразі виконуються і в тому числі як місто готується до зими?

– Наразі ми освоюємо більше 50-ти об’єктів.

Стосовно підготовки до зими – завершується реконструкція котельні по Козацькій, 41; реконструкція і заміна котла на Садовій, 4; замінено теплотрасу по вул. Я.Мудрого, проводяться поточні ремонти усіх 14-ти котлів і їх технічне обслуговування. Максимально плануємо виконати роботи по заміні теплових мереж і встановленні лічильників обліку тепла (наразі їх уже встановлено додатково у кількості 35 шт.).

Проводиться заміна віконних блоків у ДНЗ № 6, ЗОШ №1,3,7,  утеплення горища в НВК «СЗОШ І-ІІІ ст, ліцей «Успіх».

Уже завершені роботи з укладання тротуарів на вул.Соборності. Є проблема по виконанню подальших робіт, тому що тендер був проведений у 2016 році, а на сьогоднішній день суттєво змінилася заробітна плата та вартість матеріалів. Якщо не вдасться вирішити це питання, доведеться розривати договір, по-новому робити перерахунок і лише тоді завершувати роботи.

Виконуються роботи з реконструкції кінотеатру ім.Шевченка.

Плануємо додатково придбати 34 контейнери та встановити їх на вул.Козацькій, Привокзальній.  Будівництво та реконструкція каналізаційних мереж проводиться по вул. Б. Хмельницького, Монастирській, Горинській, Мічуріна, Кн.. Сангушко . Будемо продовжувати виконання робіт з електрифікації вулиць Максимчука, Остапчука.

В цьому році завершимо реконструкцію сховища по вул.Я Мудрого, 47, 59.

На даний час розпочато  будівництво водогону по вул.Привокзальній,  надалі  плануємо по вул.Шевченка.

Проводяться роботи з розширення проїжджої частини на вул. Я.Мудрого, благострій території військового містечка. Виконано освітлення вул.Церковної, Одухи  з замінами електроопор. Цього року плануємо встановити освітлення і по вул.Затишній, Здоров’я, пров. Кузнєцова, Спаській, Я .Мудрого і Г.Сковороди.

В найкоротший термін виконаємо роботи з благоустрою парку-пам’ятки садового-паркового мистецтва місцевого значення  «Славутський».

– Щиро вдячні Вам, Василю Богдановичу, за надані відповіді.

Прес-служба Славутського МВК