Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту

Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань оприлюднюється проект рішення «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху по м. Славута». Проект розроблений управлінням економічного розвитку виконавчого комітету Славутської міської ради з метою приведення тарифів на послуги з перевезення пасажирів у м.Славута до рівня економічно обґрунтованих витрат.

Проект рішення оприлюднено в щотижневій регіональній газеті «Вісті громади» №24 від 06.01.2017 року.

Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому вигляді від фізичних та юридичних осіб їх об’єднань в місячний термін з дня опублікування повідомлення за адресою: м. Славута, вул. Соборності, 7 каб.№9 (відділ з питань регуляторної політики та підприємства виконавчого комітету міської ради), тел. 2-19-40.

 

Проект рішення виконавчого комітету Славутської міської ради

«Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху по м. Славута»

 

Розглянувши звернення суб’єктів господарської діяльності, які здійснюють перевезення пасажирів автомобільним транспортом у м. Славута щодо перегляду існуючих тарифів в зв’язку із зростанням рівня мінімальної заробітної плати, цін на паливно-мастильні матеріали, запчастини та комплектуючі, провівши розрахунки відповідно до Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої Міністерством транспорту та зв’язку України від 17.11.2009р. №1175, з метою забезпечення належної роботи міського автотранспорту по перевезенню пасажирів, керуючись п.п.2 п.«а» ст.28 Закону України «Про місцеве само­врядування в Україні», виконавчий комітет Славутської міської ради ВИРІШИВ:

 

  1. Встановити тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху по м. Славута у розмірі 4,00 грн. (чотири грн. 00 коп.)
  2. Встановити тариф на проїзд учнів загальноосвітніх шкіл та навчально-виховних об’єднань в період учбового процесу (понеділок – п’ятниця з 7:00 до 19:00 год.) в розмірі 2,00 грн. (дві грн. 00 коп.)
  3. Вважати таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету Славутської міської ради від 05.04.2016 року №96 «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху по м.Славута».
  4. 4. Приватним перевізникам, що забезпечують надання послуг з перевезення пасажирів у м. Славута, забезпечити відповідний рівень культури спілкування водіїв із пасажирами.
  5. 5. Дане рішення набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення.
  6. 6. Управлінню інформаційного забезпечення та внутрішньої політики (Медведик П.П.)  оприлюднити  дане рішення  у щотижневій регіональній газеті «Вісті громади» у десятиденний термін після його прийняття.
  7. 7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови С.В.Микульського.

 

Міський голова                                                           В.Б.Сидор

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення

виконавчого комітету Славутської міської ради

«Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху по м. Славута»

 

  1. Визначення проблеми

У відповідності до чинного законодавства України “Про автомобільний транспорт” основною метою діяльності суб‘єктів підприємницької діяльності (перевізників) є надання послуг з перевезення пасажирів автобусами на міських маршрутах загального у звичайному режимі руху та забезпечення належних умов транспортного обслуговування населення м.Славута. На сьогоднішній день, відповідно до рішення виконавчого комітету Славутської міської №96 від 05.04.2016 року, в місті діє тариф на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах у розмірі 3,00 грн., для учнів загальноосвітніх шкіл та навчально-виховних об’єднань в період учбового процесу – 1,50 грн. Пільгова категорія громадян обслуговується безкоштовно, за що перевізники отримують відшкодування з державного бюджету.

На даний час відбулось значне здороження вартості запчастин та паливно-мастильних матеріалів, що підтверджується зростанням індексу цін виробників промислової продукції. Найбільш суттєвий вплив на фінансовий результат від надання послуг з перевезення пасажирів справляє стрімке зростання вартості пального (газу метан), витрати на яке, в складі собівартості послуг, становлять 70%. В розрахунок діючого тарифу закладено вартість пального на рівні 11,95 грн., тоді як його ціна на сьогодні складає 15,36 грн. Тобто зростання вартості пального перевищує 28,5%.

Крім того, з січня 2017 року відбулося значне зростання законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати.

За таких обставин перевізники несуть суттєві збитки.

Приватні перевізники продовжують надавати послуги майже за власний кошт та в режимі жорсткої економії, насамперед на ремонтних та профілактичних заходах. Продовження такої ситуації може спричинити цілком реальну і повну зупинку перевезень пасажирів у місті.

Відповідно до п.1.6 Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009р. №1175, перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації Послуг, що не залежать від господарської діяльності Перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.

Тому склалася необхідність в перегляді та затвердженні нового економічно обґрунтованого розміру тарифу на перевезення пасажирів.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи Так Ні
Громадяни Так  
Держава Так  
Суб’єкти господарювання    
у тому числі суб’єкти малого підприємництва Так  

 

Зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів так як  регулювання тарифів на міські пасажирські перевезення відносяться до повноважень виконавчих органів міських рад, згідно ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і зумовлені необхідністю забезпечити соціальний захист населення від необґрунтованого завищення вартості зазначених послуг перевізниками, що займають монопольне становище з надання цих послуг на умовах конкурсних засад.

  1. II. Цілі державного регулювання

Цілями розробки та впровадження проекту регуляторного акту є:

– забезпечення отримання населенням міста якісних послуг з пасажирських перевезень;
– забезпечення стабільної та беззбиткової роботи перевізників шляхом приведення тарифів на міські пасажирські перевезення до рівня економічно обґрунтованих.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

Визначити всі прийнятні альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання, обрати для проведення оцінки вибраних альтернативних способів досягнення цілей не менше двох альтернатив та стисло описати їх:

Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1 Збереження існуючого рівня тарифу.
Альтернатива 2 Зменшення рівня рентабельності, що в свою чергу зменшить розмір тарифу.
Альтернатива 3 Прийняття розробленого проекту рішення та встановлення нових тарифів на послуги з перевезення пасажирів.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Недопущення підвищення соціальної напруги, що може виникнути внаслідок підвищення тарифів. Виникнення загрози відмови перевізників від надання послуг та можливої повної зупинки пасажирських перевезень в місті.
Альтернатива 2
Альтернатива 3 Забезпечення отримання населенням міста якісних послуг з пасажирських перевезень  

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Отримання послуг з пасажирських перевезень за прийнятним тарифом  
Альтернатива 2  
Альтернатива 3 Отримання якісних послуг з пасажирських перевезень Збільшення витрат на проїзд в міському транспорті

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць      

6

   
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків      

100

  Х

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1   Діяльність перевізників буде збитковою, що в свою чергу зменшить кількість учасників перевезень, та призведе до погіршення якості послуг населенню.
Альтернатива 2   Позбавлення перевізників можливості отримання прибутку та розвитку автопарку. Як наслідок – зменшить кількість учасників перевезень та погіршення якості послуг населенню.
Альтернатива 3 Забезпечення беззбиткової діяльності та можливості розвитку авто перевізників. Можливе зменшення пасажиропотоку внаслідок збільшення тарифу

 

  1. IV. Вибір найбільш оптимального
    альтернативного способу досягнення цілей

Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 — цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 — цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 — цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 — цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності Бал результативності Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1 1 Не вирішується питання забезпечення беззбиткової діяльності перевізників та існує загроза зменшення кількості та погіршення якості послуг.
Альтернатива 2 1 Не вирішується питання забезпечення беззбиткової діяльності перевізників та існує загроза зменшення кількості та погіршення якості послуг.
Альтернатива 3 3 Забезпечується отримання населенням міста якісних послуг з пасажирських перевезень;
Забезпечується стабільна та беззбиткова робота перевізників.

Проблема не вирішується повністю через постійне здороження запчастин та паливно-мастильних матеріалів.

 

Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1 Переваги отримують громадяни та держава в частині забезпечення громадського спокою Альтернатива несе негативні наслідки для інтересів держави та суб’єктів господарювання Проблема продовжує існувати

 

Альтернатива 2 Переваги отримують громадяни та держава в частині забезпечення громадського спокою Альтернатива несе негативні наслідки для інтересів держави та суб’єктів господарювання Проблема продовжує існувати

 

Альтернатива 3 Прийняття альтернативи забезпечує досягнення встановлених цілей Витрати населення через збільшення вартості послу. Проте, зростання рівня запропонованого тарифу не є значним. Найважливіші аспекти проблеми буде вирішено

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1 Не прийнятна, адже не вирішує проблемних питань Х
Альтернатива 2 Не прийнятна, адже не вирішує проблемних питань Х
Альтернатива 3 Єдина можлива альтернатива:

– Забезпечується отримання населенням міста якісних послуг з пасажирських перевезень;
– Забезпечується стабільна та беззбиткова робота перевізників.

Х

 

  1. V. Механізми та заходи, які забезпечать
    розв’язання визначеної проблеми

Проблема, яку передбачається розв‘язати з прийняттям даного рішення, не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання, згідно Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та наказу Мінтрансу України від 17.11.2009 року №1175 “Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту”.

Діючі тарифи на міські пасажирські перевезення, встановлені у 2014 році, не в змозі в повній мірі перекрити значного зростання ціни на паливно-мастильні матеріали, запчастини та комплектуючі, а також росту рівня мінімальної заробітної плати. Враховуючи вищезазначене, пропонується такий спосіб досягнення державного регулювання, як збільшення тарифу, що дасть змогу встановлення його на рівні економічно обґрунтованих витрат та забезпечення надійного транспортного обслуговування населення.

 

 

  1. VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно
    від ресурсів, якими розпоряджається органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Тест малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 16.01.2017 р.

 

П.№ Вид консультації Кількість учасників, осіб Основні результати консультацій (опис)
1 Робоча зустріч 10 Доведення до відома присутніх розрахунки та обґрунтування нагальної необхідності перегляду тарифів на послуги з перевезення пасажирів в місті
  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва:

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 6 од., у тому числі малого підприємництва 6 од.;

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 %.

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання: Суб’єкти малого підприємництва не несуть витрат на виконання регулювання.
  2. Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання: Виконавчий комітет Славутської міської ради не несе витрат на адміністрування регулювання.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії
регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений. До виникнення потреби перегляду встановлених тарифів.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Показником результативності регуляторного акта є:

  • оновлення автобусного парку,
  • підвищення комфортності, безпечності та якості послуг,
  • динаміка пасажиропотоку,
  • динаміки рівня цін на паливно-мастильні матеріали, запчастини та комплектуючі, а також росту рівня мінімальної заробітної плати;
  • динаміки рівня фактичної рентабельності послуг у порівнянні з прогнозованою за звітний період.

 

  1. IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься
    відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження проведене на стадії розробки проекту регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності буде проведено через рік після набуття чинності регуляторним актом.

Періодичні відстеження – кожні три роки після прийняття регуляторного акта.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний

Вид даних – статистичні дані, опитування.

Цільові групи осіб, що обиратимуться для участі у відповідному опитуванні – населення міста, що користується послугами міських авто перевізників.

 

Перший заступник міського голови                                               С.В.Микульський

 

Начальник відділу з питань регуляторної

політики та підприємництва                                                            Т.В.Новак

 

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються дані ваших коментарів.