Із сесійної зали

25
грудня відбулося пленарне засідання третьої сесії Славутської
міської ради сьомого скликання. Цього дня депутатським корпусом було розглянуто
37
питань та прийнято відповідні рішення:

•Про внесення змін до бюджету м.Славути на
2015 рік

•Про бюджет м.Славути на 2016рік 

•Про внесення змін до Програми регулювання чисельності безпритульних тварин
гуманними методами в м.Славуті на 2015 – 2017 роки

•Про доповнення Переліку об’єктів комунальної власності міста, що підлягають
приватизації шляхом продажу на аукціоні у 2015-2016 роках

•Про затвердження Регламенту  міської ради

•Про внесення змін до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів
на 2016 рік

•Про  погодження інвестиційної  програми 
КП «Славутське ЖКО» на 2016р.

•Про передачу Славутському РЕМ ВАТ ЕК «Хмельницькобленерго» електричних мереж
для обслуговування і утримання

•Про затвердження укладеної угоди про спільне утримання   комунального закладу «Славутський центр
первинної медико-санітарної допомоги»

Про утворення виконавчого комітету міської ради (утворено
та затверджено виконавчий комітет Славутської міської ради  у кількості 19 чоловік)

Також депутати затвердили
наступні програми:

«Забезпечення
заходів державного, обласного, місцевого значення, що проводяться органами
місцевого самоврядування у  м. Славута на
2016-2020 роки
»

«Забезпечення
можливого проведення часткової мобілізації на території міста  Славута у 2016 р.
»

«Сприяння
діяльності органів самоорганізації населення (квартальних комітетів) у
м.Славута на 2016- 2020 роки
»

«Газопостачання
у м. Славута на 2016-2020 роки
»

«Підвищення   безпеки 
дорожнього  руху  на 
території  м. Славути  на 2016-2020 роки
»

«Санація житлового
фонду м.Славути на 2016-2020 роки
»

«Охорона
навколишнього природного середовища м. Славути на 2016 – 2020 роки
»

«Реформування
і розвиток житлово – комунального господарства міста Славути на період 2016 –
2018 роки
»

Із блоком земельних питань присутніх
ознайомила Оксана Деревенчук – голова постійної комісії з питань регулювання
земельних відносин, екології, комунального майна, приватизації та
адміністративно-територіального устрою.

Начальник
Славутського ВП ГУНП в Хмельницькій області Віктор Шуляренко прозвітував про
роботу правоохоронців щодо забезпечення громадського порядку в нічних
розважальних закладах міста, а також відповів на запитання, які хвилювали
депутатів.

У різному:

Із виступу міського голови Василя Сидора:

«Вчора був прийнятий закон “Про
реформування державних і комунальних друкованих засобів масової
інформації” тому на наступній сесії ми повинні вирішити питання виходу із
засновників газет – «Трудівник Полісся» та «Вісті громади». Але ми повинні
створити офіційне друковане видання, де будуть публікуватися нормативно-правові
акти, так, як цього вимагає закон. Ми маємо офіційний-веб сайт, проте, згідно з
чинним законодавством веб-сайти не відносяться до засобів масової інформації.

Ви знаєте, що я неодноразово
зустрічався із урядовцями, народними депутатами стосовно отримання  коштів субвенції з державного бюджету
місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально – економічної компенсації
ризику населення, яке проживає на території зони спостереження. Також було
направлено близько 80 листів до різних владних інституцій, в тому числі
Прем’єр-міністру, народним депутатам, та до різних органів місцевого
самоврядування. І ось таки, 23 грудня на електронну пошту виконавчого комітету
надійшла копія наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва на
виконання робіт, прийнятого 21 грудня. Зарахування бюджетних платежів казначейською
службою припиняється 29 грудня. У таких умовах ми з вами сьогодні працюємо.

Депутати усіх фракцій
Славутської міської ради звернулися до депутатів Верховної ради України за
допомогою у вирішенні наступних питань:

внесення змін до законодавчих
актів щодо використання ядерної енергії та радіаційну
безпеку в частині розвитку зони спостереження АЕС (депутати фракції БПП
«Солідарність» направили аналогічне звернення Прем’єр-міністру України Яценюку
А.П.);

надання
згоди на передачу приміщень недіючого військового шпиталю Міністерства оборони
України в/ч А-1071 (військове містечко № 23) з державної власності у
комунальну власність
громади м. Славути
;

можливості використання за
призначенням вивільненого нерухомого військового майна – недіючої військової
частини А3845 (артбаза), яка знаходиться у м. Славута Хмельницької області або
ж  впровадження механізму безоплатного
виділення земельних ділянок під індивідуальне житлове будівництво для учасників
антитерористичної операції на сході України, (які проживають як у місті Славута
так і в Славутському районі)  за рахунок
земель цієї військової частини;

реалізації Закону України
«Про добровільне об’єднання територіальних громад».
          

Дану ініціативу
підтримали депутати Хмельницької обласної ради Сергій Микульський та Леонід
Степанюк (фракція ВО «Батьківщина») та 
звернулися до фракції ВО «Батьківщина» Верховної Ради України з
відповідними зверненнями.

Детальніше з
рішеннями Славутської міської ради та текстами звернень ви можете ознайомитись
на офіційному веб-сайті міста –
www.slavutamvk.info.

ЗВЕРНЕННЯ

Депутатським фракціям ВРУ

Звернутись на Вашу адресу спонукала ситуація, яка виникла на підставі
реалізації положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних
громад», неоднозначне тлумачення положень якого різними органами влади
призвело  до  неможливості завершення процесу об’єднання в
єдину громаду з центром у м. Славута Хмельницької області.

Впродовж липня – серпня 2015 року села, які знаходяться виключно в
межах  Славутського району, а також місто
Славута Хмельницької області об’єдналися в єдину громаду.

До складу створеної Славутської міської об’єднаної територіальної
громади увійшли виключно села Славутського району та місто Славута, яке не знаходиться на території
суміжного району і є одночасно адміністративним центром цього району.
Підтвердженням
цього факту є архівна довідка від 09.09.2015 р. №/01.01-12/2015 Державного
архіву Хмельницької області, а також інформація з облікової картки, розміщеної
на офіційному веб-сайті Верховної Ради України щодо
адміністративно-територіального устрою України.

Відповідно до вимог Закону України
«Про добровільне об’єднання територіальних громад» (п.4 статті 7)  Хмельницька ОДА за результатами розгляду встановила,
що запропоновані проекти рішень відповідають 
Конституції та законам України.

13 серпня цього року Хмельницька
обласна рада також прийняла рішення, яким створила Славутську  міську об’єднану територіальну громаду з
адміністративним центром у місті Славута, а також призначила перші місцеві
вибори депутатів та міського голови на неділю 25 жовтня 2015 року.

Проте, незважаючи на вищезазначене,
Центральна виборча комісія     28 серпня
2015 року приймає постанову №192 «Про відсутність правових підстав для
оголошення початку виборчого процесу перших виборів депутатів Нетішинської та
Славутської міських об’єднаних територіальних громад і Нетішинського,
Славутського міських голів».

Відповідно до наведеного
обґрунтування відмови,
ЦВК не знайшла правових підстав для
оголошення початку виборчого процесу
зіславшись на частину 9 статті 7 Закону
України “Про добровільне об'єднання територіальних громад”
(враховуючи
відсутність рішення Верховної Ради України про зміну меж Славутського району,
м. Славута на території яких розташовані територіальні громади, які прийняли
рішення про об’єднання).

Ситуація ускладнюється тим,  що в чинному законодавстві на даний час не
визначено зміст
термінів «район»  та «місто», а Основний Закон
лише в загальному визначає систему адміністративно-територіального устрою
України, яка складається з наступних одиниць: Автономна Республіка Крим,
області, райони, міста, райони в містах, селища і села (ст. 133 Основного  Закону України).

З метою врегулювання цієї
проблеми та забезпечення права громад на об’єднання, органи місцевого
самоврядування м. Славута надсилають численні звернення до різних державних
інституцій.  В отриманих відповідях
пропонується змінити межі району шляхом прийняття відповідного рішення
парламентом. Однак такий процес є досить складним та тривалим у часі,  з огляду на вимоги земельного та
містобудівного законодавства.  Крім
цього,  він потребує значних фінансових
витрат, які громади сіл не спроможні забезпечити.  У зв’язку з цим виникає питання щодо
пріоритетності та співвідношення норм закону щодо добровільного об’єднання
територіальних громад із вимогами Земельного кодексу України, Закону України
«Про землеустрій» та ін. Тобто в цій ситуації не зрозуміло  чи є необхідність виготовлення та розробки
проекту землеустрою та іншої супутньої документації.

Крім цього, необхідно враховувати, що в
межах Славутського району уже створено дві об’єднані сільські громади з
центрами у с. Берездів та у                   
с. Ганнопіль. Враховуючи цю обставину, виникає чимало питань, яким чином
проводити зміну меж Славутського району: з включенням до загальної площі цих
двох одиниць чи ні.

На
підставі наведеного, в межах законних повноважень,  просимо Вас сприяти організації спільної
робочої групи за участю фахівців, спеціалістів різних органів державної влади
та представників органів місцевого самоврядування для надання громадам
рекомендацій щодо подальших дій спрямованих на реалізацію норм Закону України “Про добровільне об’єднання  
територіальних громад”.

Депутати Славутської міської
ради 
та Хмельницької обласної
ради

ЗВЕРНЕННЯ

Депутатським
фракціям ВРУ

 Звертаємося до Вас із проханням допомогти  у поверненні коштів
на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території
зони спостереження атомних електростанцій.

Законом України «Про використання
ядерної енергії та радіаційну безпеку» (ст.12,12-2), Бюджетним кодексом України
(ст.97) гарантоване право населення територій, на яких розміщуються ядерні
установки на соціально-економічну компенсацію ризику від їх діяльності. Ставка
збору для експлуатуючих організацій ядерних 
установок  встановлюється у
розмірі 1% обсягу реалізації електроенергії, що виробляється атомними
електростанціями за звітний період (календарний місяць), без урахування ПДВ.

Законом України «Про Державний
бюджет на 2014 рік» Міністерству регіонального розвитку будівництва та
житлово-комунального господарства України (далі – Мінрегіон України) було
передбачено субвенцію в обсязі
183,758 млн.грн.,  але розподіл коштів субвенції між
спеціальними фондами місцевих бюджетів протягом 2014 року так і не відбувся
через відсутність відповідної постанови уряду. Крім того, у територіальних
громад було вилучено залишки коштів субвенції, які знаходились на спеціальних
рахунках місцевих бюджетів та були накопичені через відсутність фінансування
заходів Державною казначейською службою України.

Разом з тим слід зазначити, що
відповідно до інформації, наданої Державним підприємством «НАЕК «Енергоатом», в
2014 році цим підприємством було нараховано та сплачено до Державного бюджету
збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на
території зони спостереження, у сумі
229,865 млн. грн., а за 5
місяців 2015 року –
126 984 250,16 гривень. Однак,
Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» субвенція
передбачається в менших розмірах.

Не сприяють отриманню цих коштів зміни в законодавстві. Зокрема,
наприкінці грудня 2014 року внесено зміни до Бюджетного кодексу України,
відповідно до яких з переліку надходжень спеціального фонду виключено субвенції
на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику
населення. 
Вони перенесені до загального фонду і не матимуть конкретних
напрямків витрачання.
Згідно статті 57 Бюджетного кодексу
України невикористані до кінця року субвенції, надані місцевим бюджетам із
спеціального фонду державного бюджету, залишаються на рахунках цих бюджетів для
використання у наступному році, водночас кошти загального фонду державного
бюджету в останній банківський день повертаються на котловий рахунок Державного
бюджету.

Такий механізм, значно зменшує можливість
отримання більшого розміру  коштів цієї
субвенції громадами, а також зменшує можливість залишити ці кошти в місцевому бюджеті
наприкінці року. Вказане не узгоджується з принципами про цілі  закладеними в Законі Україні «Про
використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» з огляду на порівняння
існуючого нормативу відрахувань збору на
соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території
зони спостереження та обсягом субвенцій на цю мету,  які 
надаються місцевим бюджетам.

Крім цього, 
враховуючи зміни до Бюджетного кодексу, а також  досвід, відповідно до якого кошти вказаної
субвенції надходили до міського бюджету 
як правило в другому півріччі,  
Славутська міська рада, завчасно розробила  проекти об’єктів, на які спрямовується це
фінансування, щоб мати можливість освоїти ці надходження до завершення
бюджетного року. Проте  уряд вніс зміни
до постанови №91 від 15.02.2012 р. «Про затвердження Порядку та умов надання
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної
компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження»,
якими визначив конкретні напрями використання цих коштів.  Такий крок знівелює можливість отримання цих
коштів, оскільки умовою їх використання є наявність проектів. Розроблені
міської радою проекти на об’єкти, відповідно до цих змін,  фінансуватись не зможуть. Водночас потрібний
тривалий час на розробку нових проектних документів на об’єкти визначені
вказаною постановою Кабміну.

Враховуючи наведене, з метою забезпечення
інтересів громади, яка розміщена у зоні спостереження, Славутська міська
партійна  організація
Всеукраїнського об'єднання
«Батьківщина» Хмельницької областіпросить
допомогти у наступному:

1.Вжити заходів щодо
повернення громаді коштів субвенції
на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику
населення, які передбачались у державному бюджеті на 2014 рік;


2.Внести зміни до шляхом перенесення відповідних
джерел фінансування зазначеної субвенції із загального фонду до спеціального
фонду державного бюджету.


Чинна редакція

 Пункт 9 ч.3 ст.29
Бюджетного кодексу України 

Пропонується внести зміни

Пункт 9 ч.3 ст.29 Бюджетного кодексу України  в
редакції яка діяла до внесення змін
Законом
«Про
внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних
відносин»
 

Законом України «Про внесення змін
до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин
»  п.9
виключений

 

Доповнити ч.3 статті 29 пунктом 9 наступного
змісту: «збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке
проживає на території зони спостереження»; 

 

 3.Внести зміни у постанову Кабінету
Міністрів України №91 від 15.02.2012 р. «Про затвердження Порядку та умов
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування
заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на
території зони спостереження»:

Чинна редакція

 Пункт 3 в редакції
Постанови КМ
 № 284 від 29.04.2015

Пропонується внести зміни

Пункт 3 в редакції
Постанови КМ, яка діяла до внесення змін Постановою
 № 284 від 29.04.2015

3. Субвенція спрямовується бюджетам
адміністративно-територіальних одиниць, на територію яких поширюється зона
спостереження атомних електростанцій державного підприємства “Національна
атомна енергогенеруюча компанія “Енергоатом” (далі – Компанія), насамперед
на:

будівництво та ремонт захисних споруд
цивільного захисту, що пройшли відповідно до законодавства технічну
інвентаризацію;

закупівлю засобів індивідуального
захисту органів дихання та препаратів стабільного йоду;

навчання населення користуванню
об’єктами спеціальної соціальної інфраструктури та засобами індивідуального
захисту органів дихання;

фінансування у разі потреби об’єктів
спеціальної соціальної інфраструктури, у тому числі реалізація проектів
будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонту таких об’єктів,
зокрема навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, культури, фізичної
культури і спорту, об’єктів житлово-комунального господарства, автомобільних
доріг, систем зв’язку;

погашення кредиторської заборгованості,
що утворилася за субвенцією у попередніх роках і зареєстрована органами
Казначейства.

 

3. Субвенція спрямовується бюджетам
адміністративно-територіальних одиниць, на територію яких поширюється зона
спостереження атомних електростанцій державного підприємства “Національна
атомна енергогенеруюча компанія “Енергоатом” (далі – Компанія), на:

здійснення
заходів щодо:


поліпшення умов проживання та праці громадян, які проживають на території
зазначених адміністративно-територіальних одиниць, зокрема реалізацію
проектів будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонту
об’єктів спеціальної соціальної інфраструктури, у тому числі навчальних
закладів, закладів охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту, об’єктів
житлово-комунального господарства, автомобільних доріг, систем зв’язку,
захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони), які розташовані на
території зони спостереження та пройшли відповідно до законодавства технічну
інвентаризацію, мереж постачання електричної енергії, води, газу, тепла та
водовідведення, будівель і споруд, призначених для їх обслуговування;

– забезпечення населення засобами
індивідуального захисту органів дихання та препаратами стабільного йоду;

погашення кредиторської заборгованості
за бюджетними зобов’язаннями минулих років.


Депутати
Славутської міської ради 
та Хмельницької обласної
ради


ЗВЕРНЕННЯ

Депутатським фракціям ВРУ

Звертаємося до Вас із проханням
допомогти  у вирішенні питання ва
жливості передачі з державної
у комунальну власність об’єкту нерухомого майна – недіючої військової частини
А3845 (артбаза), яка знаходиться у м. Славута Хмельницької області. Славутська
міська рада звернулася до Міністерства оборони України з проханням передачі у
комунальну власність територіальної громади об’єкту нерухомого майна – недіючої
військової частини А3845 (артбаза).   У відповіді, отриманій від Міністерства
оборони України та Головного КЕУ Збройних сил України, зазначається, що, враховуючи
потреби оброни, опрацьовується можливість використання за призначенням
вивільненого нерухомого військового майна, з огляду на це Міністерство оборони
України вважає неможливою передачу зазначених фондів для громади.

Проте,
на даний час у місті не простежуються будь-які тенденції, які свідчать про
відновлення діяльності на базі вищевказаного майнового комплексу. Разом з тим
громада має нагальні потреби, які можливо вирішити у разі отримання у власність
потенціалу колишньої артбази. Зокрема, цей комплекс можливо використати  для розміщення в ньому нового пожежного
підрозділу, який обслуговуватиме місто та район.

У
разі незгоди на передачу вказаного майна, просимо розглянути можливість
впровадження механізму безоплатного виділення земельних ділянок під індивідуальне
житлове будівництво для учасників антитерористичної операції на сході України,
(які проживають як у місті Славута так і в Славутському районі)  за рахунок земель цієї військової частини. На
сьогоднішній день, відповідно до інформації наданої Славутським об’єднаним
міськвійськкоматом, всього призвано  для
участі в АТО 700 осіб з цієї території. Однак реалізувати їхнє право на виділення землі практично неможливо в
зв’язку з відсутністю вільних, відведених для житлового будівництва, земельних
ділянок на території міста. На наш погляд, такий підхід сприятиме втіленню
однієї із задекларованих державою преференції для цієї категорії населення та
утвердить принцип раціонального використання землі.   

Депутати Славутської
міської ради 
та Хмельницької обласної
ради


ЗВЕРНЕННЯ

Депутатським фракціям ВРУ

Впродовж тривалого часу з метою відстоювання інтересів територіальної
громади, на адресу різноманітних органів виконавчої влади, народних депутатів
України направлено численні звернення з приводу надання згоди на передачу
приміщень недіючого військового шпиталю Міністерства оборони України в/ч А-1071
(військове містечко № 23) з державної власності у власність громади м. Славути.
Усі ці звернення залишились без належної уваги.

Варто підкреслити, що  шпиталь був розташований в колишньому маєтку
князів Сангушків, який є об’єктом культурної спадщини за видом «архітектура та
містобудування» та перебуває на обліку в Управлінні культури, національностей,
релігій та туризму Хмельницької обласної державної адміністрації. Крім цього,
постановою Кабінету Міністрів України № 878 від 26.07.2001 р. Славуту включено
до списку історичних населених місць України.

Близько десяти останніх років будівлі
шпиталю, який знаходиться в  центрі міста
на розі вулиць Миру та Соборності, не експлуатуються та руйнуються. Демонтовано
мережі тепло-, енерго-, водо-, газопостачання та комунікацій.  З кожним роком ситуація із цілісністю цього
об’єкта вкрай погіршується.

Попередньо Славутська міська рада
приймала рішення «Про надання згоди на прийняття з державної власності у
комунальну власність територіальної громади майнового комплексу військового
містечка №23 у місті Славута», яке є діючим на цей час. Цим рішенням рада на
себе взяла зобов’язання використовувати вказаний об’єкт за цільовим
призначенням та не відчужувати його у приватну власність. Крім цього, у своїх
зверненнях міська рада неодноразово пропонувала розмістити на базі вказаного
майнового комплексу медичний заклад по наданню допомоги для пільгових категорій
населення, в тому числі для реабілітації учасників антитерористичної операції
на Сході України. Також пропонується використати його для розміщення сучасного
центру надання адмінпослуг або ж під будь-які інші об’єкти соціального
призначення, чи для реалізації делегованих державою повноважень. У разі
відсутності коштів державного бюджету на відновлення діяльності закладу, органи
місцевого самоврядування  забезпечать
необхідне фінансування за рахунок власних коштів.

Варто наголосити, що триваюча
бездіяльність, глибоко обурює громаду, яка має повне моральне та історичне
право бути власником цих об’єктів.

Висловлюючи позицію територіальної
громади, Славутської міської ради та її виконавчого комітету просимо Вас
посприяти, у межах законних повноважень, проведенню передачі майнового
комплексу військового містечка №23 у комунальну власність міста у відповідності
до норм Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної
власності».

Депутати Славутської
міської ради 
та Хмельницької обласної
ради


Прес-служба Славутського МВК

Розміщенно в Без категорії