27 березня відбулося пленарне засідання 51-ї сесії Славутської міської ради шостого скликання.
На виконання Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» депутати схвалили рішення №21-51/2015 від 27.03.2015р. “Про ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад з адміністративним центром у місті Славута”.
На виконання розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації «Про обласну робочу групу з підготовки проекту перспективного плану формування територій громад Хмельницької області» від 06.04.2015р. №154/2015р, міським головою видано розпорядження «Про міську робочу групу з підготовки пропозицій до проекту перспективного плану формування територій громад» від 14.04.2015р. №57/2015-р.
Окрім цього, головам Полянської, Крупецької, Улашанівської, Цвітоської, Бачманівської, Миньковецької, Волицької, Іванівської, Жуківської та Марачівської сільських рад, Василем Сидором надіслані листи наступного змісту.
«Протягом останнього року наша держава зробила багато кроків на шляху Євроінтеграції.
Однією з головних вимог Євросоюзу та міжнародного валютного фонду при наданні кредитів та фінансової допомоги, є децентралізація влади в Україні. Децентралізація влади – це передача від державної влади до місцевої, багатьох функцій та фінансових ресурсів. Це, зокрема, охорона здоров’я та освіта, можливість створення муніципальної міліції, відділів містобудування, соціального захисту тощо. Це все за прикладом світового досвіду повинно позитивно вплинути на якість життя членів громади та покращити рівень життя в країні в цілому.
Саме тому, протягом останнього часу, в державі прийнято ряд Законів, що забезпечують виконання цього процесу. Звичайно, що швидко цього зробити не можливо, адже існує багато об’єктивних факторів. Зокрема, це прийняття нових Законів та внесення необхідних змін до існуючих – Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», Бюджетного кодексу України і, звичайно, до Конституції України – в частині повноважень та статусу органів місцевого самоврядування. Поступово відповідні зміни до законодавства вносяться.
На шляху до децентралізації влади є нагальна необхідність укрупнення територіальних громад, яка викликана декількома чинниками, а саме: на сьогоднішній день переважна більшість суб’єктів надання адміністративних послуг (зокрема в сфері містобудування (архітектура, ДАБК), реєстрації речових прав, пенсійне та соціальне забезпечення тощо), як правило, зосереджені в районних або обласних центрах, а передача вказаних функцій органам місцевого самоврядування призведе до необхідності доукомплектування цих органів відповідними фахівцями задля надання якісних адміністративних послуг; змінами законодавства передбачено передача функцій охорони здоров’я та освіти органам місцевого самоврядування, тобто сільським, селищним, міським радам.
Таким чином, відносно невеликі по чисельності жителів територіальні громади (до 3-5 тис. жителів) будуть просто не в змозі утримувати відповідний апарат місцевої ради та утримувати соціальну сферу громади. Та й такий апарат не раціонально утримувати на таку кількість жителів. Тому укрупнення територіальних громад є неминуче.
У зв’язку з цим, в лютому цього року, Верховною Радою України прийнято Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад». Цей закон створив усі необхідні законодавчі передумови для початку роботи з укрупнення територіальних громад. З однієї сторони органи місцевого самоврядування об’єднуються виключно за принципом добровільності. Проте, статтею 11 вказаного Закону та нормами Бюджетного кодексу, цей принцип фактично нівелюється, оскільки передбачає створення об’єднання територіальних громад згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Тобто все зводиться до того, що якщо сусідні територіальні громади самостійно не дійдуть згоди щодо об’єднання, то обласна рада за поданням обласної державної адміністрації фактично зможе самостійно здійснити вказане об’єднання територіальних громад на свій розсуд. В іншому випадку ті сільські ради, які не об’єдналися або яких не включили в цей перспективний план формування територій громад, фактично приречені на занепад.
На сьогодні, після введення в дію новацій в бюджетному законодавстві, територіальні громади з невеликою чисельністю населення та на території яких немає, або в необхідному об’ємі недостатньо бюджетоутворюючих підприємств, приречені на об’єднання у зв’язку з недостатністю бюджетних коштів на власне утримання. Адже згідно із вказаними новаціями дотацій з районного та державного бюджетів місцевим бюджетам сіл, селищ та міст, що не об’єднались, вже не буде.
Основними перевагами об’єднання є, власне, можливість збільшення дохідної частини бюджету об’єднаної територіальної громади за рахунок податку на доходи фізичних осіб в розмірі 60 відсотків від сплаченого на території об’єднаної територіальної громади (сьогодні відповідні кошти зараховуються до районного бюджету). А це збільшення бюджету орієнтовно на 30-40%.
Ще одним плюсом є те, що об’єднана територіальна громада може отримати пряму субвенцію з держаного бюджету, як на освіту (дошкільна, середня), так і на утримання закладів охорони здоров’я у зв’язку з тим, що вони повністю переходять з підпорядкування районної ради до об’єднаної територіальної громади. Як заохочення до об’єднання, є передбачена Законом фінансова підтримка у вигляді допомоги з Державного бюджету на формування відповідної інфраструктури об’єднаної територіальної громади. В першу чергу, на створення належних умов надання всього спектру адміністративних послуг громадянам та реалізацію заходів програми соціально-економічного розвитку.
Звичайно, не все дадуть і одразу, але поступово, ці питання будуть вирішуватись. Як бонус можна назвати ще гранти міжнародних організацій та Європейського Союзу на реалізацію перспективних програм розвитку місцевої інфраструктури.
Держава, надаючи більше фінансових можливостей об’єднаним територіальним громадам, надала і більшу відповідальність органів місцевого самоврядування, поклавши на їх плечі утримання всієї бюджетної сфери. Вказані заклади і так фінансувалися з сільських бюджетів у вигляді дотацій та вилучень з сільських бюджетів, і по суті нічого не змінюється, але з’явиться реальний вплив територіальної громади, як на керівників відповідних закладів освіти та охорони здоров’я, так і на рівень надання ними відповідних послуг. А в члена територіальної громади з’являється можливість надати оцінку роботі відповідним органам місцевого самоврядування та їх посадовим особам, бо органам місцевого самоврядування вже не буде на кого перекладати відповідальність.
Вказана реформа фактично зводиться до того, що скільки об’єднана територіальна громада залучила коштів у вигляді податків, стільки вона може і витратити на своє утримання та розвиток, що в сьогоднішніх умовах є на часі та одним з основних спонукань до залучення інвестиції на власній території.
Щодо надання адміністративних послуг органом місцевого самоврядування, функціонування та формування органу місцевого самоврядування та нової посади «старости села», хочу звернути увагу, що органи об’єднаної територіальної громади будуть формуватися під час виборів, на яких члени громади обиратимуть спільну раду об’єднаної громади, тобто депутатів, голову відповідної об’єднаної громади, а також старосту відповідного села (крім населеного пункту який є адміністративним центром).
Щодо надання адміністративних послуг, хочу звернути увагу, що виконавчі органи рад набувають додатково до існуючих повноважень повноваження щодо багатьох дозвільних процедур в таких сферах, як містобудування (архітектура, ДАБК), реєстрація речових прав, реєстрація юридичних та фізичних осіб-підприємців, пенсійне та соціальне забезпечення, послуг в сфері охорони здоров’я, освіти, правопорядку та багатьох інших, що, звичайно, позитивно вплине на доступність послуг для громадян.
Пропоную пропозиції Славутської міської ради розглянути згідно з чинним законодавством».
MENUMENU
- Новини
- Оголошення
- Славутська громада
- Міський голова
- Міська рада
- Виконавчий комітет
- Адміністративні послуги
- Антикорупційна діяльність
- СКЛАД виконавчого комітету
- СТРУКТУРА , ЧИСЕЛЬНІСТЬ апарату виконавчого комітету
- Організаційна структура виконавчих органів
- Керівники структурних підрозділів виконавчого комітету
- Очищення влади
- План роботи
- Правила етики та моралі
- Проєкти рішень
- ПРАВИЛА внутрішнього трудового розпорядку
- Регламент
- Рішення виконавчого комітету
- Розподіл обов'язків
- Протоколи засідань виконавчого комітету
- Вакансії
- Підрозділи, підприємста
- Архітектура
- ДАБК
- ЖКГ
- Важлива інформація
- Дитячі та спортивні майданчики Славутської міської ОТГ
- Енергобаланс
- Комунальне майно
- Перелік об’єктів нерухомого майна
- Ми в facebook.com
- ОСББ
- Підприємства галузі
- План дій зі сталого енергетичного розвитку
- Програми галузі
- Правила благоустрою
- Протоколи зборів співласників багатоквартирних будинків
- Протоколи постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем централізованого опалення
- Перелік транспортних засобів
- Револьверний фонд
- Соціальний квартирний облік
- ТАРИФИ
- УВКГ
- ЖКО
- ССД
- Управління економічного розвитку
- Управління культури
- Управління освіти
- УСЗН
- Фінансове управління
- ЦНАП, ЗВЕРНЕННЯ
- ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

