Шановний Михайле Васильовичу!
Житлово-комунальне господарство України є, поза сумнівом, однією з найбільш проблемних галузей господарства. Зволікання із проведенням реформ у цій сфері, численні ситуативні та непослідовні зміни законодавства, високі темпи зростання цін на енергоносії, суттєво поглибили проблему та наблизили її до критичної межі.
Однією з головних підстав, яка погіршує становище цієї галузі та перешкоджає стабілізації ситуації, є дія Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з гарантованим постачальником природного газу” від 18.06.2014 р. № 217 із наступними змінами та доповненнями (далі – Постанова КМУ).
На виконання вимог цього нормативно-правового акту, комунальні теплопостачальні підприємства проводять розрахунки за спожитий природний газ коштами, що надходять на поточні рахунки від споживачів за отримані послуги з централізованого опалення. Таким чином, ці самостійні суб’єкти господарювання повністю позбавлені можливості отримувати кошти, які необхідні для їхнього функціонування, утримання в справному стані обладнання та інфраструктури що забезпечує безперебійне надання послуг.
Також необхідно зважати на той факт, що підприємства не отримують в повній мірі субвенцію з державного бюджету на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії.
Враховуючи вищенаведене, невжиття невідкладних заходів неминуче призведе до банкрутства стратегічно важливих підприємств.
З метою продовження стабільної роботи підприємств які надають послугу централізованого опалення та/або здійснюють продаж теплової енергії, в межах законних повноважень, прошу Вас підтримати та сприяти у реалізації наступних пропозицій та напрацювань:
1. Внести зміни до Постанови КМУ, на підставі якої у підприємств стовідсотково вилучають кошти на оплату за природний газ гарантованому постачальнику, в той час як у тарифі закладено вартість газу на рівні близько 50-90 % (в залежності від категорії споживача). Вказаний нормативний акт порушує принцип господарської самостійності функціонування підприємства та позбавляє реальної можливості розрахуватись за електроенергію. Пропонується внести зміни до Постанови КМУ, відповідно до яких, у підприємств можливе вилучення коштів в розмірі, який не перевищує закладену вартість газу та електроенергії у тарифах;
2. Досвід переконливо доводить, що збільшення тарифів на енергоносії для збіднілого населення з низькою платоспроможністю неминуче призводить до загального зменшення рівня оплати за спожиті послуги. За таких умов, негативні наслідки для галузі лише посиляться. Тобто, є необхідність послабити тарифний прес та спрямувати зусилля на розвиток економічного стимулювання в інших напрямках;
3. Спостерігаючи за ситуацією на місцях, є підстави стверджувати, що сьогодні чи не кожна пересічна українська родина, особливо в невеликих містах, не спроможна оплатити збільшені в кілька разів тарифи. Через ряд формальних вимог та перепон, переважна більшість таких сімей не має права на отримання субсидій. Крім цього, реалії засвідчують, що держава не рідко має затримки із виплатами субсидій, а їх розмір не є значним. Проведення такої політики має не комплексне, а точкове вирішення проблемних питань, яке не принесе очікуваного результату.
На нашу думку, можливо досягти кращого економічного ефекту, якщо кошти, які передбачені у державному бюджеті на виплату субсидій для населення залучити на розвиток джерел альтернативної та дешевої енергії;
4. Останніми позитивними напрацюваннями вищих органів державної виконавчої влади є прийняття нормативно-правових актів, які покликані розвивати структуру організацій, що надають альтернативну енергію. Враховуючи, що для Хмельниччини основною сировиною для альтернативи є деревина, пропонується розглянути можливість – встановити на неї фіксовану ціну на наступні 3 роки.
Такий крок значно розширить коло зацікавлених суб’єктів господарювання, оскільки дасть можливість розробити реальні та стабільні бізнес-плани діяльності, сприятиме впровадженню привабливих інвестиційних проектів.
На сьогоднішній день, першочергового переведення на альтернативу потребують комунальні підприємства, державні установи, заклади медицини, освіти і культури, оскільки саме вони споживають левову частку природного газу та електроенергії.
Враховуючи вищенаведене, переконані, що подані пропозиції нададуть можливість сформувати основу для відповідної нормативно-правової бази, яка поліпшить становище в сфері житлово-комунальних послуг та, при цьому, не погіршуватиме становище споживачів, а також щиро сподіваємось, що ці пропозиції будуть Вами підтримані та в подальшому втілені у життя.
З повагою, міський голова м. Славута, голова Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України В.Б. Сидор
MENUMENU
- Новини
- Оголошення
- Славутська громада
- Міський голова
- Міська рада
- Виконавчий комітет
- Адміністративні послуги
- Антикорупційна діяльність
- СКЛАД виконавчого комітету
- СТРУКТУРА , ЧИСЕЛЬНІСТЬ апарату виконавчого комітету
- Організаційна структура виконавчих органів
- Керівники структурних підрозділів виконавчого комітету
- Очищення влади
- План роботи
- Правила етики та моралі
- Проєкти рішень
- ПРАВИЛА внутрішнього трудового розпорядку
- Регламент
- Рішення виконавчого комітету
- Розподіл обов'язків
- Протоколи засідань виконавчого комітету
- Вакансії
- Підрозділи, підприємста
- Архітектура
- ДАБК
- ЖКГ
- Важлива інформація
- Дитячі та спортивні майданчики Славутської міської ОТГ
- Енергобаланс
- Комунальне майно
- Перелік об’єктів нерухомого майна
- Ми в facebook.com
- ОСББ
- Підприємства галузі
- План дій зі сталого енергетичного розвитку
- Програми галузі
- Правила благоустрою
- Протоколи зборів співласників багатоквартирних будинків
- Протоколи постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем централізованого опалення
- Перелік транспортних засобів
- Револьверний фонд
- Соціальний квартирний облік
- ТАРИФИ
- УВКГ
- ЖКО
- ССД
- Управління економічного розвитку
- Управління культури
- Управління освіти
- УСЗН
- Фінансове управління
- ЦНАП, ЗВЕРНЕННЯ
- ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

