Актуальні питання на сесії Славутської міськради

В центрі уваги депутатів на грудневій сесії міської ради опинилося на думку присутніх найбільш актуальне питання року, що минає – стан казначейського обслуговування бюджетних установ міста. Інформацію з цього приводу надав перший заступник міського голови Сергій Микульський:
– Є сьогодні проблема, яка характерна для усіх органів місцевого самоврядування – протягом усього 2013 року територіальні органи Казначейства фактично блокують проведення платежів за видатками місцевих бюджетів. Склалася парадоксальна ситуація, коли органи місцевого самоврядування в умовах гострого дефіциту все таки знаходять кошти на фінансування ремонтних робіт у закладах охорони здоров’я, школах, дитячих садочках, встановлення дитячих майданчиків, проведення вуличного освітлення, ремонт вулиць та доріг комунальної власності, природоохоронні заходи, об’єкти житлово-комунального господарства та благоустрою, утримання бюджетних установ, соціальної інфраструктури, але не можуть ними скористатися, бо платіжні доручення зі всіма документами, передбаченими чинним законодавством України, залишаються в Казначействі без виконання, що призводить до соціальної напруги в територіальних громадах. В Славуті на сьогоднішній день з вини казначейської служби в цілому кредиторська заборгованість складає 2 млн. 699 тис. 800 грн., в тому числі по загальному фонду – 1 млн. 212 тис. 200 грн. Варто зазначити, що у вказані суми включені кошти субвенцій у сумі 751 тис. 600 грн., а це пільги та субсидії людям. Заборгованість по спеціальному фонду (кошти за виконані роботи по місту та отримані послуги) становить 1 млн. 487 тис. 600 грн. Заборговано державних коштів перед перевізниками 435 тис. грн., з яких 230 тис. грн. не проведені Держказначейством. Величезний подив викликає той факт, що не проводяться казначейством навіть сплачені батьками гроші за харчування дітей та навчання у гуртках освітніх закладів у сумі 285 тис. грн. Така ситуація вкрай ускладнює роботу виконавчих органів міськради, підприємств міста, призводить до затримки виконання важливих для міста робіт. Прикро, але вже є випадки, коли підприємці із-за значних затримок коштів відмовляються з нами працювати.
Прокоментувати наведену інформацію запросили начальника Славутського управління Державної казначейської служби України Хмельницької області Нелю Муравську:
– Дійсно, ситуація із наповненням бюджету та проходженням платежів звичайно складна. Проте зауважу, що казначейство не є тому причиною, адже повністю виконує свої функції, покладені на нього чинним законодавством. Ми можемо проводити платежі лише тоді, коли маємо відповідний фінансовий ресурс. Від нас тут мало що залежить, адже надходженням коштів до єдиного казначейського рахунку займаються інші державні органи, які і контролюють наповнення бюджету, сплату податків і зборів.
Свою думку з приводу почутого висловив міський голова Василь Сидор:
– Нині інститут місцевого самоврядування ледь жевріє, адже мало того, що держава практично позбавила міста головних фінансових ресурсів, так ще й не дозволяє їм вільно розпоряджатися своїми власними коштами. Нам закидають, що ми беремо позики в держказначействі. Та варто зауважити, що ці ж позики спрямовуються для забезпечення фінансовим ресурсом асигнувань на захищенні статті витрат по делегованих державою галузях. Тобто це кошти, які держава згідно Бюджетного Кодексу зобов’язана виплачувати. Це позика не для органу місцевого самоврядування, а для виконання державних функцій. Сьогодні органи місцевого самоврядування не в змозі виконати нереальні показники доходів, доведених Мінфіном, на що неодноразово вказувалося. Фактично державна влада змусила органи місцевого самоврядування, з метою виправлення прорахунків Мінфіну, отримувати казначейські позики для забезпечення бюджетної сфери фінансовими ресурсами.
Цього року ситуація із проведенням платежів казначейством неабияк загострилася, адже затримки почалися ще з початку року та значно зросли з червня і тривають по сьогоднішній день. Я повторю слова попереднього виступаючого, але для мене просто шокуючим є той факт, що сьогодні не проводять навіть батьківські гроші, які сплачені за харчування дітей та їх навчання у гуртках. Куди ці гроші діваються? Все вищенаведене вкотре доводить недосконалість казначейської форми виконання місцевих бюджетів в Україні та необхідність законодавчого впровадження інших форм управління фінансовими ресурсами.
22 листопада Хмельницький окружний адміністративний суд визнав протиправною бездіяльність Славутського управління державної казначейської служби України. А тому ми закликаємо казначейство виконати постанову суду та здійснити оплату поданих виконавчим комітетом Славутської міської ради платіжних доручень.
В результаті розгляду даного питання виконавчому комітету міськради було доручено направити звернення до відповідних державних структур про недепустимісь подальшого зволікання з проведенням платежів.
Для схвалення депутатами було представлено чотирнадцять проектів для участі у Всеукраїнському конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2014 року. Славуті два роки поспіль вже вдавалось вибороти перемогу у даному конкурсі, отож будемо сподіватися, що і цього разу повезе. Серед запропонованих проектів: «Славутський полігон твердих побутових відходів – форпост санітарно-епідеміологічного благополуччя міста», «На шляху до Європи через пам’ять і примирення», «Затвердити внесок міської ради у співфінансування проекту (програми)», «Оздоровлення дітей засобами туризму «Здорова дитина – відроджена нація», «Застосування інноваційного алгоритму роботи насосного обладнання артезіанських свердловин для питного водопостачання», «Забезпечення екологічної безпеки шляхом будівництва очисної установки «ВІОТАL-10» по вул.Козацькій з будівництвом самопливних підвідних каналізаційних мереж», «Інклюзивна школа», «Бібліотека майбутнього», «Модернізація системи водопостачання шляхом подовшення існуючої мережі для забезпечення якісною питною водою та безперебійною її подачею мешканцям вул. Привокзальна», «Оптимізація використання енергетичних і фінансових ресурсів міста Славута шляхом впровадження електричних тепло акумуляційних обігрівачів в навчально-виховному об’єднанні № 2 «Дошкільний заклад – початкова школа», як альтернативи традиційним системам опалення», «Інноваційні підходи до планування та забудови територій – запорука гармонійного розвитку та інвестиційної привабливості міста Славута. Геоінформаційні портали містобудівного кадастру на службі громади міста», «Провадження енергозберігаючих технологій у дитячому садку – успішна умова функціонування дошкільного закладу та оптимізації споживання природних ресурсів», «Центр надання муніципальних послуг, як інструмент сталого розвитку території», «Центр соціально-психологічної реабілітації та адаптації безпритульних громадян «Берег надії», «Впровадження новітніх технологій муніципального управління».
Затверджено регламент Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Славутської міської ради, який офіційно розпочне свою роботу вже з 1 січня 2014 року. Разом з тим, оновлено перелік адміністративних послуг у новій редакції.
На сесійному засіданні розглянуто і ряд інших питань, з якими ви можете ознайомитись на офіційному веб-сайті міста – www.slavuta-mvk.gov.ua.

Розміщенно в Без категорії