Шановні читачі! Ми продовжуємо рубрику, в якій ви щотижня зможете ознайомлюватися з роботою депутатів Славутської міської ради.
Цього тижня ми спілкувалися із головою постійної депутатської комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, зв’язків з об’єднаннями громадян та засобами масової інформації, законності, правопорядку Миколою Олександровичем Климковецьким (обраний за пропорційною виборчою системою через політичну силу ВО «Батьківщина»).
– Миколо Олександровичу, наскільки ми знаємо, Ви вже не перше скликання є депутатом…
– Ось уже друге скликання підряд я є депутатом Славутської міської ради. А взагалі депутатом міськради у Славуті був тричі та, у свій час, одне скликання – у місті Ізяслав.
– Ви є головою постійної комісії, яка координує питання регламенту, депутатської діяльності та етики. Отож Ви, як ніхто інший, знаєте, в якому плані повинен працювати депутатський корпус.
– У першу чергу, це знаходження спільного консенсусу між депутатами незалежно від політичної приналежності. Депутати усіх рівнів повинні приймати законні рішення та водночас дотримуватися порядку у роботі ради. Хочу сказати, що такі конструктивні стосунки притаманні Славутській міській раді, яка повністю дотримується регламенту роботи ради. У нас рішення приймаються виважено, помірковано, за попередньої ретельної підготовки, а головне, депутати дбають про цілковите дотримання законності при розгляді кожного питання. Не скажеш цього про Верховну Раду, де кожен депутат тягне, так би мовити, ковдру на себе.
– Якими є функції депутата міської ради?
– Функції депутата чітко визначені чинним законодавством: законами України «Про статус депутатів місцевих рад» та «Про місцеве самоврядування в Україні». Депутат має брати безпосередню участь як у засіданнях міської ради, так і в роботі депутатських комісій, активно долучатися до розробки проектів рішень, які мають прийматися на сесіях, зустрічатися із виборцями. Депутати відволікаються від своєї основної роботи для того, щоб працювати на громадських засадах на благо міста.
– Згідно з сучасною виборчою системою депутати поділилися на дві категорії – обрані за мажоритарною та пропорційною системою. Зважаючи, що Ви працювали аж три роки роботи у такому складі ради, скажіть, будь ласка, чи можна стверджувати, що депутати-мажоритарники є ближчими до людей, аніж депутати, обрані по списках? Адже, у першому випадку, люди голосували конкретно за людину, в іншому – за політичну партію.
– Звісно, люди, у першу чергу, звертаються до тих депутатів, за яких вони конкретно голосували. Інших, що пройшли по списках, знають менше. Незважаючи на це, робота Славутської міської ради побудована таким чином, що усі депутати мають змогу вести діалог із громадськістю. Скажімо, кожен із нас має змогу спільно з міським головою брати участь у виїзних прийомах громадян, де ми знайомимося з проблемами жителів міста, шукаємо шляхи їх вирішення. Депутати, обрані за списком політичної партії, не менше інших долучаються до життя Славути, аніж депутати-мажоритарники. Вони є не лише активними учасниками різного роду зібрань, засідань сесій, а й займаються благодійною роботою, ставлять до вирішення багато актуальних питань. Одним словом, кожен з депутатів міськради є активним учасником життя міста.
– Як Ви охарактеризуєте свою роботу як депутата?
– Я отримую неабияке задоволення допомагаючи громаді рідного міста, навіть порадою. Намагаюся постійно брати участь у засіданнях депутатських комісій, інколи доводиться навіть вести їх. Спільно з колегами-депутатами відпрацьовуємо позиції всіх міських програм, у тому числі з соціально-економічного розвитку міста. З метою більш детального вивчення актуальних питань та відпрацювання подальших шляхів роботи відбувається багато спільних нарад за участі депутатів, працівників виконавчих органів та громадськості. У цьому році такі зустрічі відбувалися з питань медичної реформи, політики тарифоутворення, роботи житлово-комунального сектору, пасажирських перевезень тощо. Наша комісія не залишається осторонь тих питань, які є важливими для міста та можуть бути вирішені лише на загальнодержавному рівні. Неодноразово від імені депутатів міської ради направлялися різного роду звернення на адресу Президента України, Верховної Ради, на міністерства та інші структури з тих чи інших позицій. Так, наш депутатський корпус не був осторонь життя міста та висловлював свою чітку позицію щодо приватизації обленерго, державних реформ, зокрема, медичної, освітньої та територіальної, стосовно мовної політики, захисту прав жителів зони спостереження АЕС тощо. Дбаючи про збереження та примноження комунального майна міста, яке є власністю територіальної громади, нами неодноразово направлялися звернення щодо передачі у власність міста військових майнових комплексів, для прикладу – військове містечко №23 (шпиталь). У силу свого фахового спрямування я намагаюся допомагати при розробці певних положень, де необхідна консультативна юридична допомога.
– На Вашу думку, в яких напрямках життєдіяльності Славута має успіх, а в яких ще потрібно працювати?
– Ми маємо пишатися благоустроєм нашого міста! Переконаний, що кожен житель Славути може відзначити, що за останні роки вигляд міста значно змінився в кращий бік. Навіть гості, які приїздять до Славути, відмічають ці позитивні зміни. На превеликий жаль, є люди, які цього не цінують. Замість того, щоб долучатися до наведення чистоти в місті, вони навпаки засмічують вулиці, ламають зупинки та смітники. У цьому плані працювати доволі складно.
Досить добре в нас працює житлово-комунальне господарство. І великий плюс, що Славутське ЖКО вдалося зберегти, залишити в комунальній власності міста, у порівнянні з іншими містами, де ця сфера приватизована. Важливо, щоб держава також підтримувала цю галузь, належно фінансувала. Це вирішило б багато проблемних питань.
– На жаль, сьогодні є певна категорія громадян, які говорячи слово «влада», не зовсім розуміють функціонального поділу на державну та місцеву владу. Від цього в останньої виникає маса питань, адже за вирішенням своїх проблем громадяни, у першу чергу, звертаються до міської ради, її виконавчих органів. Проте сьогодні місцеве самоврядування законодавчо та фінансово зв’язане по руках і здатне вирішувати лише окремі питання місцевого значення. Як тут працювати з людьми, щоб вони усвідомили цю різницю?
– Я колись на одному з перших засідань сесії цього скликання говорив, що нікому в місті не потрібно діяти за принципом «сам не знаю як, але не так». Влада – це структура, якою ніхто й ніколи не буде задоволений. У нашому суспільстві вирує думка, що якщо щось не так, то в цьому винна влада. І, у більшості випадків, саме місцева. Насправді, вирішення багатьох проблемних питань залежить від кожної людини, яка має брати активну участь у житті міста, району та держави загалом. А якщо думати, що «моя хата скраю», і покладатися у всьому лише на владу, то ця ж влада самостійно, без допомоги людей, не вирішить жодного питання. Тим більше, це стосується органів місцевого самоврядування, фінансування яких останнім часом фактично обрізали до такої міри, що воно цілком і повністю залежне від центральної влади. Працювати вкрай складно! А ще нові віяння стосовно адміністративно-територіальної реформи не дають надіятися на покращення стану місцевого самоврядування. Адже таким чином його повноваження ще більш обмежаться.
– Тобто, на даний час складається ситуація, що швидше громада має підтримувати місцеву владу, аніж навпаки? Адже сьогодні більшість питань можна вирішити лише спільними зусиллями влади та громади…
– Дійсно, так воно і є. Сьогодні деякі важливі питання жителів міста місцева влада не має реальної можливості вирішувати: ні в законодавчому, ні у фінансовому плані. А тому, за нинішньої ситуації, необхідно, при виникненні певного проблемного питання, яке стосується усього міста, негайно збиратися та опрацьовувати можливі шляхи його вирішення, звертатися до відповідних державних органів. Адже при прийнятті державних законопроектів, на жаль, часто не враховується думка громадян, що призводить, у подальшому, до ряду проблем. Скажімо як важливо на загальнодержавному рівні врегулювати політику тарифоутворення, механізм пасажирських пільгових перевезень, порядок переходу з централізованого на індивідуальне опалення. В іншому випадку місцеві органи влади так і залишаться заручниками даних питань, адже абсолютно не матимуть законодавчого права вплинути на їх вирішення.
– Підсумовуючи нашу розмову, можна зробити цілком закономірний висновок: «місцеве самоврядування = влада+громада».
– Так, громадяни не повинні лише споглядати за роботою влади, вони самі мають брати активну участь у житті міста. Славутська міська рада завжди сприятиме, адже за такої співпраці можна досягти успіхів у розвитку міста. Скажімо, кожного року депутатський корпус відпрацьовує різнопланові пропозиції та зауваження громадян, які є основою тієї чи іншої міських програм.
Миколо Олександровичу, ми щиро вдячні Вам за змістовну розмову та сподіватимемось, що депутатська комісія, яку Ви очолюєте, ініціюватиме ще багато нових та цікавих впроваджень у місті.
Прес-служба Славутського МВК