Актуально

«Міністерство фінансів України розглянуло лист Комітету Верховної Ради України з питань бюджету від 22.03.13 №04-14/11591 стосовно звернення Славутської міської ради від 11.03.13 №578/0429 щодо внесення змін до механізму надання пільг окремим категоріям громадян на пільговий проїзд шляхом впровадження адресної грошової допомоги і повідомляє.
В даний час розрахунки за пільговий проїзд окремих категорій громадян здійснюються шляхом відшкодування транспортним підприємствам втрат частини доходів, пов’язаних з безоплатним перевезенням окремих категорій громадян, які мають таке право. Надання адресної грошової допомоги замість пільгового проїзду у громадському транспорті законодавством не передбачено.
Тому, для переходу від системи надання пільгових послуг до виплати адресної грошової допомоги (монетизація пільг), в т.ч. на проїзд у громадському транспорті, повинна передувати робота з визначення державної політики реформування системи надання пільг та внесення змін до чинного законодавства України щодо надання пільг окремим категоріям громадян виходячи з єдиних принципів та критеріїв за визначеними законодавством нормами споживання пільгових послуг.
Одним із завдань реформи системи соціальної підтримки, передбачених Програмою економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство. конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» визначено запровадження стимулів до економічно відповідальної поведінки одержувачів соціальної підтримки, яке досягатиметься, зокрема, шляхом запровадження системи економічно й соціально обґрунтованих нормативів споживання житлово-комунальних, транспортних та інших послуг з подальшим використанням їх при визначенні розмірів соціальної підтримки.
Таким чином, порушене питання слід розглядати в рамках виконання Програми економічних реформ на 2010-2014 роки та подальшого реформування системи надання пільг і посилення її адресності.
Щодо асигнувань поточного року слід зазначити, що в розрахунках до закону про Державний бюджет України видатки на субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян враховуються щорічно виходячи з фінансових можливостей держави і розподіляються між місцевими бюджетами за єдиною для всіх регіонів методикою. Обсяг зазначеної субвенції на 2013 рік визначено на рівні минулого року в загальній сумі 2.039,6 млн.грн., в тому числі обласному бюджету Хмельницької області – 53,2 млн.гривень.
Станом на 01.04.13 вказана субвенція перерахована обласному бюджету Хмельницької області в загальній сумі 9,4 млн.грн., з яких згідно з механізмом, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 №20 (зі змінами), 3,3 млн.грн. та грошовими коштами – 6,1 млн.гривень.
Розподіл коштів отриманої субвенції між містами та районами здійснюється на рівні області пропорційно фактичним зобов’язанням відповідних місцевих бюджетів з наданих пільг та компенсацій. Повноваження щодо розподілу субвенції за напрямками витрат та визначення першочергового спрямування отриманих коштів належить до компетенції місцевих органів виконавчої влади.
Також слід зазначити, що відповідно до Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 №256, погашення кредиторської заборгованості за державними програмами соціального захисту населення, яка утворилася станом на початок року, провадиться першочергово.
Отже, Міністерство фінансів України здійснює всі можливі заходи для недопущення зростання кредиторської заборгованості із компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Директор Департаменту місцевих бюджетів, взаємодії з ЦОВВ та
регіонами Є. Ю. Кузькін»

Розміщенно в Без категорії