ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ

Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєку Програми соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2025 рік

  1. Повна назва документа державного планування: Програма соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2025 рік.
  2. Орган, що прийматиме рішення про затвердження документа державного планування: Славутська міська рада.
  3. Процедура громадського обговорення:
    Відповідно до ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється замовником i не може становити менш як 10 днів з дня її оприлюднення на сайті Славутської міської ради, а саме 10 грудня 2024 року, та триватиме по 19 грудня 2024 року (включно).
    Громадськість у межах строку громадського обговорення має право подати у письмовій формі, електронному вигляді зауваження i пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки.
  4. Орган, до якого подаються зауваження i пропозиції, поштова та електронна адреси та строки подання зауважень i пропозицій:
    Ознайомитися з заявою про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту Програми соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2025 рік можна на сайті Славутської міської ради в розділі «Оголошення».
    Зауваження та пропозиції надавати управлінню економічного розвитку виконавчого комітету Славутської міської ради у письмовому (30000, м. Славута, вул. Соборності, 7) (e-mail: oiaa2021@ukr.net) та електронному вигляді.
    Відповідальна особа: заступник начальника управління економічного розвитку Рабченюк Ольга Олександрівна (контактні дані: e-mail: oiaa2021@ukr.net ,
    тел: 0964547503).
    Строк подання зауважень i пропозицій до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки – по 19 грудня 2024 року (включно).

ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2025 рік

1) Замовник: Виконавчий комітет Славутської міської ради, 30000, м. Славута, вул. Соборності 7.
2) Вид та основні цілі документа державного планування (далі – ДДП), його зв’язок з іншими документами державного планування.
Програма соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2025 рік (далі – Програма) є документом державного планування місцевого рівня та, відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», підлягає проведенню стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО).
Програма соціально-економічного та культурного розвитку Славутської міської територіальної громади на 2025 рік (далі – Програма) розроблена з метою координації зусиль щодо розвитку території у 2025 році, в умовах продовження дії правого режиму воєнного стану в Україні, введеного з 24 лютого 2022 року через військову агресію російської федерації, що в свою чергу вимагатиме налагодження конструктивної співпраці з усіма органами влади, підприємствами, установами та організаціями громади усіх форм власності.
Програма розроблена відповідно до Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про стратегічну екологічну оцінку», постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проектів Бюджетної декларації та державного бюджету» (із змінами). При підготовці Програми враховані завдання інших документів державного планування, а саме: Цілей сталого розвитку України до 2030 року, Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695.
Програма визначає основні завдання розвитку галузей (сфер діяльності) громади у відповідності із стратегічними напрямами розвитку і завданнями, визначеними Стратегічним планом розвитку міста Славути Хмельницької області на період до 2028 року, затвердженим рішенням Славутської міської ради від 31.07.2018 № 11-32/2018, враховує положення Стратегії розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 20 грудня 2019 року № 49-29/2019.
Серед основних пріоритетів розвитку Славутської міської територіальної громади на 2025 рік залишаються:
– підвищення безпеки та якості життя громади і екологія;
– розвиток малого та середнього бізнесу у громаді;
– енергоефективність, енергозбереження.
Передбачається, що основна робота виконавчих органів Славутської міської ради, депутатів міської ради, враховуючи виклики сьогодення, буде і надалі спрямовуватися на максимальну мобілізацію ресурсів з метою забезпечення безпеки для жителів громади і внутрішньо переміщених осіб; продовження робіт з відновлення пошкодженої соціальної інфраструктури; підвищення рівня соціального захисту населення, надання якісних освітніх, медичних, житлово-комунальних послуг; впровадження заходів з енергоефективності в усіх без виключення галузях життєдіяльності громади; стабільної роботи економіки в умовах воєнного (післявоєнного) періоду, стимулювання залучення інвестицій.
3) Те, якою мірою ДДП визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Програма охоплює усі види господарської діяльності: промисловий комплекс, енергозбереження та енергоефективність, житлово-комунальне господарство та комунальну інфраструктуру, освіту, охорону здоров’я, фізичну культуру та спорт; культуру та туризм, охорону навколишнього природного середовища. Головними екологічними проблемами, які мають відношення до Програми є: ліквідація наслідків руйнувань внаслідок вибухової хвилі, що виникли після військової атаки рф; захист атмосферного повітря; необхідність відновлення та модернізація мереж інженерної інфраструктури (централізоване водопостачання та водовідведення); розвиток системи поводження з твердими побутовими відходами, збереження природних рослинних ресурсів та забезпечення необхідною площею зелених насаджень загального користування.
За кожним пріоритетним напрямком Програми розробляється низка заходів, серед яких можуть бути ті, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягають оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.
Серед основних заходів, що мають безпосередній вплив на навколишнє середовище у проєкті Програми можна виділити :

  • будівництво/реконструкція водопровідних та каналізаційних мереж та реконструкція каналізаційних очисних споруд, зокрема нове будівництво артезіанської свердловини і питного водопроводу в с. Варварівка;
  • проведення модернізації устаткування об’єктів комунальної теплоенергетики;
  • проведення термомодернізації будівель установ, об’єктів соціальної сфери, які утримуються за рахунок коштів бюджету територіальної громади;
  • будівництво сміттєсортувального комплексу та рекультивація існуючого полігону ТПВ;
  • реконструкції спортивного ядра на стадіоні ДЮСШ;
  • реконструкція вулично-дорожньої мережі;
  • впорядкування та відтворення зелених насаджень у скверах та парках міста та інших об’єктів на території громади.
    4) Ймовірні наслідки:
    а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
    Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля: атмосферне повітря; водні ресурси; відходи; земельні ресурси; біорізноманіття та рекреаційні зони; наслідки для здоров’я населення.
    б) для територій з природоохоронним статусом:
    на території Славутської міської територіальної громади є об’єкти природно-заповідного фонду місцевого та державного значення. Під час здійснення СЕО необхідно оцінити ймовірні наслідки для цих територій.
    в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: відсутні.
    5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо ДДП не буде затверджено:
    Базуючись на демографічних тенденціях, аналізі соціально-економічної ситуації, макроекономічних прогнозах можна припустити наступні сценарії розвитку громади:
    – оптимістичний: демонструє позитивну динаміку, яка буде можлива за умови успішної реалізації Програми, за підтримки сильних сторін громади зовнішніми можливостями.
    – реалістичний: передбачає запобігання погіршенню та утримання темпів поступового зростання основних соціально-економічних показників регіону за відносно стабільних макроекономічних умов, баланс зовнішніх і внутрішніх факторів впливу на стан регіону, як соціально-економічну систему, є стабільним завдяки створенню нових факторів розвитку та блокування перешкод.
    – песимістичний (інерційний): громада рухається по інерції, зовнішні та внутрішні фактори впливу залишаються незмінними.
    При впровадженні заходів Програми, у порівнянні із існуючим станом, очікується позитивний вплив на навколишнє середовище. Найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованої Програми.
    Разом з тим, в процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки буде розглянуто альтернативний варіант (не затвердження документа державного планування), який передбачає прогнозування та оцінку ситуації.
    6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
    Для проведення СЕО буде використана наступна інформація: про стан довкілля; статистична інформація; інформація, що включена до інших актів законодавства, які мають відношення до проєкту ДДП; експертні оцінки; інша доступна інформація.
    Під час проведення СЕО будуть застосовані такі аналітичні методи: аналіз тенденцій, оцінка ймовірних наслідків. Також будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, обговорення.
    7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП.
    Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги у галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
    а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
    б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
    в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
    г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
    д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
    е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
    є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.
    Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
    8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО:
    Звіт про СЕО буде виконано відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
    9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
    Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми подаються до управління економічного розвитку виконавчого комітету Славутської міської ради (30000, м. Славута, вул. Соборності, 7, e-mail: oiaa2021@ukr.net ).
    Відповідальні особи: Рабченюк Ольга Олександрівна, тел 0964547503.
    Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів, тобто до 19 грудня 2024 року ( включно).
    Пропозиції та зауваження, отримані після встановленого терміну, не розглядаються.