ЯК НАДАЄТЬСЯ МЕДИЧНА ДОПОМОГА ПЕРЕСЕЛЕНЦЯМ У СЛАВУТСЬКІЙ ГРОМАДІ

Про те, як у Славутській міській територіальній громаді надається медична допомога переселенцям, розповів головний лікар КП «Славутський центр первинної медико-санітарної допомоги» Олег Гаврилюк.

Олеже Віталійовичу, скільки у Вас додалося пацієнтів через масову вимушену міграцію населення із зони бойових дій? Яка процедура їх реєстрації, обслуговування?

  • Щоденно 15-20 людей із числа вимушених переселенців приходять на прийом до лікарів. Система охорони здоров’я побудована таким чином, що необхідно мати декларацію, заключену із сімейним лікарем. Проте, враховуючи обставини, які виникли в країні, ми не наполягаємо на необхідності подання декларації та не відмовляємо нікому у наданні послуг. На рецепції переглядається запис до лікарів, пацієнти направляються до тих, які мають вільне місце.

З якими проблемами найчастіше звертаються люди і чи звертаються пацієнти з підозрами на COVID-19?

Люди звертаються з різними проблемами: простудними та серцево-судинними захворюваннями, загостренням хронічних хвороб, артеріальною гіпертензією тощо. Багато пацієнтів мають певні психологічні проблеми, ознаки тривожності, стресові розлади. Вимушені переселенці переважно мають дуже важкий психологічний стан. Вистачає й профілактичних звернень – це і вагітні жінки, і діти до року, пацієнти, які хворіють на хронічні захворювання та потребують виписування рецептів на лікарські засоби і вироби медичного призначення.

Якщо хтось із переселенців виявить бажання вакцинуватися, Ви не будете відмовляти?

Ніхто не відміняв щеплення від поліомієліту, правця, і, звичайно, ж коронавірусної інфекції. Не можу скажу, що наразі багато пацієнтів виявляють бажання щеплюватися від COVID-19, оскільки їх кількість зменшилася, через особливості штаму «омікрон». Проте, вважаю, що щеплення від COVID-19 повинні проводитися – ми не знаємо, що нас очікує в майбутньому.

Коли лікар виписує лікування для переселенців, в яку базу вносяться дані і чи взагалі вони вносяться. Чи можливо підтягнути ті призначення, які людина отримувала за місцем проживання. Яким чином це відбувається?

В Україні існує більше десяти медичних інформаційних систем. Ми ж користуємося медичною системою Helsi.pro. Якщо пацієнт зареєстрований у закладі, який користувався цією системою, ми бачимо його картку. Якщо заклад був зареєстрований в іншій медичній системі, на жаль, медичної картки не бачимо. Хочу зазначити, що у половини пацієнтів наявні паперові медичні картки. У багатьох вони відсутні, через те, що пацієнти не встигли їх забрати.

Проте, я вважаю, що це не проблема. До нас звертається людина, ми встановлюємо діагноз на основі скарг, анамнезу хвороби, даних об’єктивного обстеження та складаємо план лікування.

Для нас головне – це людина та її здоров’я, профілактика захворювань, своєчасне надання якісної медичної допомоги.

Тамара Скред – завідувач Славутської АЗП-СМ №2 комунального закладу «Славутський центр ПМСД» зазначила наступне:

Щодня в наше місто прибувають переселенці і звертаються за допомогою. Ми нікому не відмовляємо та надаємо медичні послуги усім, хто їх потребує.

Багато моїх маленьких пацієнтів виїхало за кордон. Мами постійно консультуються з нами в месенджерах чи в телефонному режимі.  Крім того, на запит батьків відправляємо онлайн карти профілактичних щеплень (форма № 063/о) для того, щоб діток могли влаштувати до дитячого садка або загальноосвітнього навчального закладу.

Також проводимо роботу щодо планових щеплень як славутських дітей, так і малечі, яка прибуває до нашої громади.

Ми нікого не залишаємо без уваги, усі пацієнти наші, незалежно від того, звідки вони до нас приїхали.

Пресслужба Славутського МВК.