
З метою забезпечення належного санітарного стану міста, удосконалення системи поводження з відходами та враховуючи рівень підвищення вартості складових діючого тарифу, маємо намір змінити тарифи на послуги з поводження з твердими побутовими відходами для всіх категорій споживачів з 01 січня 2022 року шляхом повного перегляду цін та тарифів складових витрат.
Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.06.2018 № 130 «Про затвердження Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності» КП « СЛАВУТА-СЕРВІС» Славутської міської ради доводить до відома споживачів послуг з поводження з побутовими відходами Славутської міської територіальної громади наступну інформацію.
Розроблення проекту зміни діючих тарифів зумовлено економічною необхідністтю.
В умовах, коли затверджені тарифи не відповідають рівню фактичних витрат на надання послуг за рахунок росту цін на паливно-мастильні матеріали, запасні частини та витрат на оплату праці, виникла потреба у перегляді діючого тарифу щодо поводження з побутовими відходами.
КП «СЛАВУТА-СЕРВІС» Славутської міської ради надає послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів на території Славутської міської територіальної громади. Розрахунки економічно обґрунтованих витрат на надання послуг цих послуг виконано у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами».
Діючий тариф на послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів останній раз переглядався в 2019 році – встановлено рішенням виконавчого комітету Славутської міської ради від 03.05.2019 року № 180.
Запропонований тариф на послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів для всіх груп споживачів за видами послуг
Вид послуг з поводження з побутовими відходами | Тариф без ПДВ, грн./м3 | Тариф з ПДВ, грн./м3 |
Послуги з вивезення твердих побутових відходів | 174,70 | 209,64 |
Послуги з захоронення твердих побутових відходів | 23,47 | 28,16 |
Розрахунок місячної плати на одну особу для населення
Вид послуг з поводження з побутовими відходами | Тариф без ПДВ, грн./м3 | Тариф з ПДВ, грн./м3 | Норма накопичення ТПВ для населення м. Славута в місяць, м3/особу | Норма накопичення ТПВ для населення в місяць с. Голики, с. Варварівка, м3/особу | Місячна плата для населення м. Славута, грн./особу | Місячна плата для населення с. Голики , с. Варварівка грн./особу |
Послуги з вивезення твердих побутових відходів | 174,70 | 209,64 | 0,125 | 0,05 | 26,20 | 10,48 |
Послуги з захоронення твердих побутових відходів | 23,47 | 28,16 | 0,125 | 0,05 | 3,52 | 1,41 |
Разом | 198,17 | 237,80 | 0,125 | 0,05 | 29,72 | 11,89 |
Аналіз зміни тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами для споживачів, що пропонуються до затвердження:
Категорія споживачів | Діючі тарифи, грн./ м3 | Запропонований тариф, грн./м3 | Відсоток збільшення, % |
Населення | 134,61 | 237,80 | 76,7% |
Інші споживачі | 147,43 | 237,80 | 61,3% |
Структура планових витрат на послуги з поводження з твердими побутовими відходами за елементами витрат
№ з/п | Статті витрат | Одиниці виміру | Вивезення ТПВ | Захоронення ТПВ | Разом |
1 | Виробнича собівартість, усього, зокрема: | грн | 7400092,03 | 1043362,70 | 8443454,73 |
1.1 | прямі матеріальні витрати, зокрема: | грн | 2155563,15 | 144112,93 | 2299676,08 |
1.1.1 | паливно-мастильні матеріали | грн | 1792000,00 | 105705,00 | 1897705,00 |
1.1.2 | матеріали для ремонту засобів механізації | грн | 277700,76 | 33004,07 | 310704,83 |
1.1.3 | електроенергія на технологічні потреби | грн | 28315,71 | 2170,92 | 30486,63 |
1.1.6 | інші прямі матеріальні витрати | грн | 57546,68 | 3232,94 | 60779,62 |
1.2 | прямі витрати на оплату праці | грн | 3672451,38 | 428688,00 | 4101139,38 |
1.3 | інші прямі витрати, зокрема: | грн | 1180478,22 | 426832,82 | 1607311,04 |
1.3.1 | єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування працівників | грн | 807939,30 | 94311,36 | 902250,66 |
1.3.2 | амортизація основних виробничих засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов’язаних із наданням послуги | грн | 310006,75 | 26638,31 | 336645,06 |
1.3.3. | інші прямі витрати | грн | 62532,17 | 305883,15 | 368415,32 |
1.4 | загальновиробничі витрати | грн | 391599,28 | 43728,95 | 435328,23 |
2 | Адміністративні витрати | грн | 651537,45 | 76517,75 | 728055,20 |
3 | Усього витрат повної собівартості* | грн | 8051629,48 | 1119880,45 | 9171509,93 |
4 | Планований прибуток* | грн | 966195,54 | 134385,65 | 1100581,19 |
5 | Вартість послуг з поводження з побутовими відходами для споживачів | грн | 9017825,02 | 1254266,10 | 10272091,12 |
6 | Обсяг послуг з поводження з побутовими відходами | м3 | 51620,000 | 53450,000 | 53450,00 |
7 | Тариф на послуги з поводження з побутовими відходами | грн/м3 | 174,70 | 23,47 | 198,17 |
8 | ПДВ 20% | 34,94 | 4,69 | 39,63 | |
9 | Тариф на послугу з ПДВ | грн/м3 | 209,64 | 28,16 | 237,80 |
Структура тарифу за послугами поводження з побутовими відходами за елементами витрат за 1 м3.
№ з/п | Структура | Одиниця виміру | Вивезення ТПВ | Захоронення ТПВ |
1 | Матеріальні витрати(паливо, запчастини, електроенергія) | грн./м3 | 43,49 | 2,86 |
2 | Витрати на оплату праці | грн./м3 | 83,91 | 9,36 |
3 | Відрахування на загальнообов’язкове державне соціальне сстрахування | грн./м3 | 18,46 | 2,06 |
4 | Амортизація | грн./м3 | 6,68 | 0,56 |
5 | Інші прямі витрати(лабораторні дослідження, експертизи, технічне обслуговування, страхування, послуги банку, охорона праці, програмене забезпечення) | грн./м3 | 3,44 | 6,11 |
6 | Прибуток | грн./м3 | 18,72 | 2,51 |
7 | Вартість послуг | грн./м3 | 174,70 | 23,47 |
8 | ПДВ | грн./м3 | 34,94 | 4,69 |
9 | Тариф на послугу з ПДВ | грн./м3 | 209,64 | 28,16 |
Періодичність надання послуг з поводження з побутовими відходами
Для мешканців житлових будинків – щоденно, згідно до затверджених графіків.
Для бюджетних установ та організацій, інших споживачів – згідно до умов укладених договорів.
Обґрунтування причин зміни тарифу
Аналіз планової та фактичної собівартості надання послуг відображає рівень відшкодування фактичних витрат діючим тарифом :
Категорія споживачів | Питома вага у загальній сумі послуг,% | Діючий тариф, грн/м3 | 2019р. | 2020р. | 2021(9 місяців) | ||||
Фактична собівартість, грн/м3 | Відшкодовано тарифом фактичної собівартості, % | Фактична собівартість, грн/м3 | Відшкодовано тарифом фактичної собівартості, % | Фактична собівартість, грн/м3 | Відшкодовано тарифом фактичної собівартості, % | ||||
населення | 79,60 | 112,17 | 110,80 | 101,24 | 116,08 | 96,63 | 123,39 | 90,9 | |
інші споживачі | 20,40 | 122,86 | 111,81 | 109,88 | 116,05 | 105,87 | 123,63 | 99,4 |
Аналіз вартості основних складових витрат, що вплинули на зростання тарифів:
Показники | Діючий тариф | Фактично з 01.12.2021р. | Темпи росту |
Мінімальна заробітна плата, грн. | 4173,00 | 6500,00 | 155,8% |
Середня вартість палива грн. за 1л з ПДВ | 28,15 | 29,80 | 105,9% |
Середня вартість електроенергії грн. за 1 кВт з ПДВ | 3,08 | 3,58 | 116,2% |
Запчастини, грн. на 1 м3 без ПДВ | 2,78 | 6,50 | 233,8% |
За період дії затверджених тарифів рівень мінімальної заробітної плати зріс в 1,5 рази, вартість палива – на 6%, електроенергії – на 16%, вартість запчастин – у 2,3 рази. Крім того, знос транспортних засобів значною мірою впливає на ефективність їх використання, збільшується частота капітальних та поточних ремонтів, відповідно росте питома вага витрат на запасні частини та технічні послуги. Також суттєво зросли і інші витрати – на страхування, технічний огляд, спецодяг тощо.
Підприємством обслуговуються 138 майданчиків на яких розміщено 360 контейнерів для збору ТПВ. До планових витрат зокрема належать витрати на утримання контейнерів (відповідно до п.2.1.10, п.2.1.11 Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 7 червня 2010 року № 176 “Про затвердження Методичних рекомендацій з організації збирання, перевезення, перероблення та утилізації побутових відходів), ці витрати мають стійку тенденцію до збільшення, враховуючи знос існуючого контейнерного парку, та збільшення кількості нових майданчиків. Крім того, постійно збільшується обсяг утворюваних населенням відходів, що вимагає залучення додаткових одиниць техніки та персоналу, а відтак ростуть витрати на підтримання належного санітарного стану міста.
Подальше здійснення господарської діяльності в існуючих умовах може призвести до виникнення негативних наслідків – погіршення якості надання послуг.
З метою забезпечення стабільності в наданні послуг з поводження з побутовими відходами, задоволення інтересів споживачів в якісних послугах, пропонуємо до розгляду економічно обґрунтовані тарифи.
Пропозиції та зауваження просимо надавати протягом 7 днів з моменту опублікування інформації на електронну адресу kpslavutaservice@ukr.net,
за телефоном 068 069 88 82, або за адресою: вул. Здоров’я, б.3а, м. Славута.