
Публікуємо інформацію та результати досліджень здійснених в процесі розробки концепції розвитку велоінфраструктури Славутської міської ТГ.
Щодо місць встановлення велопарковок
Вимогами ДСТУ 8906_2019 велосипедні парковки потрібно передбачати біля залізничних вокзалів та зупинок приміських електропоїздів, автовокзалів та автостанцій, об’єктів масового відвідування.
Стійка велосипедної парковки має відповідати таким вимогам:
– утримувати велосипед у вертикальному положенні за раму в двох точках;
– не давати змоги керму повертатися;
– передбачати можливість фіксування велосипеда в трьох точках (рама, переднє та заднє колесо);
– утримувати велосипеди з нестандартною конфігурацією рами (занижена чи однотрубна рама тощо).

Пропоновані місця встановлення велопарковок у Славутській МТГ:
№1 ЗД станція;
№2 Автостанція;
№3 Місцевий ринок;
№4 ЦНАП;
№5 Історичний музей;
№6 Лікарня;
№7 Центр туризму і краєзнавства;
№8 Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1, вул. Гната Кузовкова, 12
№9 НВК м.Славути, вул.Соборності, 9
№10 Славутська гімназія № 3, вул. Марії Лисенко, 2А
№11 Славутська гімназія № 4, вул. Миру, 69
№12 Славутська гімназія № 5, вул. Ярослава Мудрого, 60
№13 Славутська гімназія № 6, вул. Острозька, 15
№14 Славутська гімназія № 7, вул. Перемоги, 17
№15 Славутський навчально-виховний ліцей «Успіх», вул. Ярослава Мудрого, 59
№16 Дитячо-юнацька спортивна школа;
№17 Міський центр мистецтва та дозвілля;
№18 Центр культурно-мистецьких ініціатив.
Є місця, які поки що не увійшли на мапу, але потребують встановлення велостійок. Серед них:
– Славутська міська рада;
– Голицьке лісництво;
– Варварівська гімназія, вул. Шкільна буд.50, село Варварівка.
Щодо міських веломаршрутів
Магістральні маршрути (виділені на карті червоними лініями), слугують «велосипедними коридорами», це маршрути з високою концентрацією велосипедних потоків через високу щільність «полюсів тяжіння» (школи, житлові масиви, великі підприємства тощо). Магістральні маршрути:
– передбачають найбільш (швидкі) сполучення між центром та мікрорайонами міста;
– проходять переважно вздовж завантажених доріг;
– в більшості випадків потребують відокремлених велосипедних доріжок через інтенсивність чи швидкість механічного транспорту;
– формують зв’язну велосипедну мережу на рівні громади.
Другорядні шляхи (виділені синіми лініями) доповнюють мережу магістральних маршрутів. Плануються переважно в місцях з помірним автомобільним рухом, через пішохідні зони.
Планування велосипедної мережі відбувалось на основі спостережень та досліджень:
– інтенсивності та швидкості руху легкових автомобілів;
– інтенсивності руху вантажного транспорту;
– інтенсивності руху велосипедистів;
– наявності вуличного простору.

Також Концепція розвитку велоінфраструктури Славутської міської ТГ передбачатиме заходи, направлені на популяризацію велосипеда як транспорту з метою збільшення кількості користувачів велосипедами серед жителів громади, підняття рівня обізнаності з ПДР серед велосипедистів, а також, просвітництво серед водіїв, направлене на повагу до велосипедистів як повноправних учасників дорожнього руху.

Сподіваємося на активний зворотній зв’язок від мешканців громади, зауваження та пропозиції приймаємо до 4 листопада за тел. 0960019525, на емейл invest_mvk@ukr.net.
Відділ стратегічного розвитку виконавчого комітету Славутської міської ради

