
У зв’язку із запровадженням карантинних обмежень, натовпи людей збираються поблизу банків та відділення Укрпошти. Щоб з’ясувати, що стало причиною цього та які заходи впроваджуються, ми звернулися до керівників установ та відділення поліції за роз’ясненнями.
Олександр Головатюк – керуючий Славутським відділенням АТ КБ «Приватбанк» у м.Славута:
«У режимі надзвичайної ситуації, яка у нас в Україні запроваджена ще з 25 березня, «Приватбанк» працює в звичайному режимі, надаючи послуги усім клієнтам без затримки. Проте, під час карантину діють певні обмеження. Всі послуги клієнти можуть отримувати дистанційно, ми їх про це постійно інформуємо. Бізнес та фізичні особи мають можливість проводити дистанційно більше 140 послуг через онлайн-банкінг «Приват24». Використовуючи мобільну версію на планшеті, телефоні, або веб-версію «Приват24» можна здійснювати оплату за комунальні платежі, перекази з карти на карту, поповнювати рахунок тощо. Представники старшого покоління, які не завжди користуються гаджетами, мають можливість звертатися на гарячу телефонну лінію за номером 3700, оператори якої можуть провести будь-який платіж, допоможуть правильно заповнити платіжні реквізити згідно з даними, отриманими від комунальних служб. Квитанцію можна відразу отримати на електронну скриньку, якщо ж її немає, то можна роздрукувати в терміналі самообслуговування у зручний час. Або ж, коли закінчиться карантин, можна буде зробити дублікати усіх квитанцій у відділеннях банку.
Щодо черг. За рекомендаціями МОЗ ми забезпечили такий режим функціонування, коли обслуговуються клієнти з певними обмеженнями – дотриманням дистанції до 2 метрів (для цього є спеціальні наліпки у відділенні), 1 людина на 10 м2. У нас – це 1 клієнт на 1 працівника. Всіх інших клієнтів ми просимо чекати на свіжому повітрі, щоб не піддавати ризику ні себе, ні наших працівників. У нас тимчасово змінився режим роботи. Наразі центральне відділення працює з 9.00 до 15.00 з обов’язковою санітарною годиною з 12.30-13.30, під час якої проводиться повна дезінфекція касового вузла, терміналів, операційного залу, банкоматів. Після закриття операційного відділення у 15.00 клієнти можуть користуватися банкоматами і терміналами. Доступні 3 термінали самообслуговування поза відділенням та 6 банкоматів у місті.
Багато скарг надходило щодо відділення №2, що знаходиться біля автовокзалу. Ми змушені були тимчасово припинити його роботу, виконуючи рекомендації МОЗ. Банк прийняв рішення закрити маленькі відділення, де площа не дозволяє забезпечити безпечною дистанцією клієнтів та співробітників.
Кількість клієнтів залежить від багатьох факторів. Наразі настав час оплати за комунальні платежі. Минулого тижня держава докинула пенсіонерам 1000 грн пенсії. Черги спостерігалися в усіх банках та у відділеннях Укрпошти. Це не прогнозовано. У випадках збільшення напливу людей ми працюємо у затвердженому режимі. Він встановлений, опублікований, люди з ним ознайомлені. Всі клієнти мають змогу використовувати наші дистанційні послуги, альтернативні канали оплати. Для тих клієнтів, які йдуть в банк за перевипуском карток, повідомляємо, що на період дії пандемії коронавірусу автоматично продовжено дію карток, які мають закінчитися в період карантину на 90 днів.
Серед клієнтів є і старші, і молодші, проте, хочу відмітити, що в чергах стоять, у більшості люди старшого віку. «Приватбанк» рекомендує клієнтам максимально залишатися вдома та використовувати всі послуги онлайн чи через 3700».
Керівник Славутського центру поштового зв’язку АТ «Укрпошта» Іван Соболик:
«Загалом пошта надає 65 різних послуг. На території міста функціонує чотири відділення, лише у центральному відділені працює чотири операційних вікна, а тому особливо великих скупчень громадян не виникало. Ситуація дещо змінюється на кінець місяця, коли багато славутчан звертаються щодо сплати комунальних платежів. Хоча ми знаємо, що нас час карантину громадянам не обов’язково поспішати сплачувати за комунальні платежі саме до кінця місяця, адже штрафні санкції не нараховуються. Це можна зробити і в перших числах наступного місяця. Також наголошую, що наше відділення працює з 8.00 до 18.00 год. і здійснити оплату можна у будь-який час, а не створювати з самого ранку штучні черги. Окрім того, задля уникнення скупчень, для тих, хто відправляє чи отримує посилку, грошові перекази ми зробили іншу чергу.
Обмеження щодо приймання відвідувачів дійсно введені у наших відділеннях, як і в інших установах міста. Кожні 15 хв. проводиться дезінфекція залу. Це робиться не лише в інтересах працівників пошти, але й наших клієнтів.»
Начальник сектору патрульної поліції, майор поліції Артем Гаврилюк:
«Працівники Славутського відділу поліції на період введення в державі карантину, пов’язаного з пандемією коронавірусу, перебувають у режимі посиленого варіанту несення служби. Цілодобово відбувається реагування на звернення громадян щодо кримінальних, адміністративних правопорушень та порушень пов’язаних з вимогами карантину. Постійно проводиться роз’яснювальна та профілактична робота щодо унеможливлення скупчення людей в громадських місцях, дотримання ними соціальної дистанції та носіння захисних масок. Періодично, коли екіпаж вільний від виклику, проводиться роз’яснення серед громадян біля «Ощадбанку», «Приватбанку» та Укрпошти.
Люди реагують по-різному, але ми до цього відносимося з розумінням і намагаємося донести до них, що виконувати вимоги карантину необхідно».
Пресслужба Славутського МВК

