Сьогодні, 21 травня, міський голова Василь Сидор взяв участь у черговому засіданні Правління Асоціації міст України у Києві.
Опісля відбулася офіційна зустріч з Прем’єр-міністром України Володимиром Гройсманом та представниками Уряду.
Перед ними були озвучені проблемні питання бюджетного забезпечення територіальних громад України, зокрема:
- Недостатність обсягів освітньої та медичної субвенції.
Дефіцит з фінансування освітньої і медичної галузі давно існує. А тепер ще й відбувається несправедливий розподіл на обласному рівні додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків на утримання закладів освіти та охорони здоров’я.
Медична субвенція спрямовується тільки на окремі поточні видатки, а освітня – лише на заробітну плату педагогам. Водночас, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, перекладено на місцеві бюджети. Наразі дефіцит коштів на утримання закладів освіти та охорони здоров’я з освітньої субвенції становить 22 %, медичної – 34 % від загальних потреб.
Крім того, розподіл на обласному рівні додаткової дотації на утримання закладів освіти та охорони здоров’я є несправедливим. Бюджетам міст обласного значення на сьогодні виділено лише 2,3 % від загального обсягу дотації, а 43% дотації – залишилися в обласних бюджетах. При тому, що видатки обласних бюджетів на освіту та охорону здоров’я в структурі видатків усіх місцевих бюджетів на такі цілі складають лише 11%.
2. Суб’єктивно здійснюється розподіл обласними державними адміністраціями субвенції на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.
Бюджетом на ці цілі у населених пунктах спрямовується не більше 20% загального обсягу субвенції (11,5 млрд. грн). Разом з тим, лише в 6 областях України було дотримано закону і виділено зазначену субвенцію, у розмірі біля 20%.
До прикладу, Хмельницька облдержадміністрація отримала вищезазначену субвенцію, як і передбачено Законом України. В той же час, такі міста обласного значення як Славута не отримали жодної копійки, хоча по всій Україні інші міста отримують передбачені 2-3%. Це при тому, що в таких населених пунктах проживає біля 70% населення всієї області.
- Також було озвучено питання удосконалення процедури монетизації пільг на проїзд.
- Членами правління піднімалося й питання щодо законодавчих ініціатив позбавлення повноважень здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та скасування сплати пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
В парламенті зареєстровано законопроект, ухвалення якого негативно позначиться на місцевому самоврядуванні. Зокрема, прийняття законопроекту №8124 в частині скасування пайової участі призведе до втрати доходів місцевими бюджетами розвитку обсягом близько 1,7 млрд грн. та негативно вплине на розвиток інфраструктури.
- Акцентували увагу на проблемному питанні, яке сьогодні хвилює всіх українців, стосовно забезпечення виконання Закону України «Про комерційних облік теплової енергії та водопостачання» (в частині оснащення вузлами обліку). Лічильники повинні встановлюватися за рахунок коштів споживачів, але наразі методика не затверджена Кабміном. У разі невиконання цього закону накладатиметься штраф для комунальних підприємств у розмірі 1 %.
2 серпня, відповідно до законодавства, спливає граничний строк обладнання багатоквартирних будинків лічильниками тепла. Водночас, підприємства не можуть з власних коштів забезпечити встановлення лічильників, оскільки уряд з ними досі не розрахувався по заборгованості з різниці в тарифах на суму 3,7 млрд грн.
Органи місцевого самоврядування розраховують на конструктивну позицію та допомогу уряду у вирішенні цих та інших питань.
Прем’єр міністр дав відповідні доручення Кабінету Міністрів України щодо необхідності відпрацювати усі ці питання і провести зустрічі з облдержадміністраціями та профільними міністрами.
Міський голова Василь Сидор дав свою оцінку зустрічі:
– Зібрання вийшло досить конструктивним і сподіваюся, що представники територіальних громад були почуті. Адже кожен має виконувати свою законодавчу функцію, а не перекладати відповідальність один на одного. Як сталося з місцевими бюджетами, на які вже передано фінансово обтяжливі зобов’язання без державних субвенцій.
Прес-служба Славутського МВК



