10 травня традиційно відбулася балансова комісія за результатами роботи структурних підрозділів КП «Славутське ЖКО» у першому кварталі. Аналіз проводили – міський голова Василь Сидор, міське фінансове управління, управління економіки, відділ внутрішнього аудиту. Звітували – начальник комунального підприємства Василь Яцюк, а також керівники структурних підрозділів.
З фінансової оцінки підприємства стало відомо, що станом на 1 травня борг Славутського ЖКО за газ склав уже 15 млн.358 тис. грн, з яких – 5 млн. 256 тис. грн заборгувало населення, а ще 3 млн. 802 тис. не повернуто державою різницю за надані субсидії (станом на 10 травня). Досі не надійшли кошти, які мають бути відшкодовані підприємству на державному рівні за різницю у тарифах, а це 8 млн. 229 тис. грн.
Прикро, що деякі славутчани недобросовісно сплачують квартплату, що склало загальний борг перед ЖКО у сумі 1 млн. 751 тис. грн. грн. Хочемо звернути увагу громадян на альтернативу у даному питанні – оформлення субсидії або/та укладання з підприємством угод на розстрочку виплат.
Міський голова зауважив, що найважливішим питанням у роботі Славутського ЖКО повинно бути енергозбереження. Лише впроваджуючи заходи із заощадження енергоносіїв підприємство може далі працювати і розвиватися.
Як стало відомо, споживання газу за останні роки дійсно зменшилося. Так, якщо за опалювальний період 2016-17р.р. спожито було 5802,8 тис. куб. газу, то в останньому сезоні 2017-18р.р. показник зменшено – 4305,7 тис. куб. газу. Однак, з ростом ціни на газ дедалі актуальнішим стає питання впровадження альтернативних видів тепла. Тому підприємству надано доручення продовжити роботу у цьому напрямку.
Цього року уже замінено 600 ламп вуличного освітлення на енергозберігаючі і робота в даному напрямку триває. Перед ЖКО поставлено завдання – завершити заміну 100% на всіх вулицях, де ще досі використовуються енергонеефективні лампи. На думку міського очільника такі дії дозволять отримати суттєву економію електроенергії і дещо покращити фінансове становище КП.
Наступний етап – це впровадження світлодіодного освітлення місць загального користування у будинках, які знаходяться на балансі ЖКО.
Під час перевірки викликав інтерес той факт, що у схожих будинках із лічильниками тепла, кардинально різняться показники споживання газу. А тому доручено підготувати з даного питання детальний технічний розрахунок та при потребі залучити аудиторів.
ЖЕК№1, ЖЕК№2 спільно із мешканцями будинків продовжують проводити заміну внутрішньобудинкових мереж водопостачання на нові поліпропиленові. В обслуговуванні житлового фонду важливими залишаються питання заміни шиферної/м’якої покрівлі, ремонт підмосток. Роботи у цьому напрямку поступово виконуються працівниками ЖЕКів. Звернено увагу і на дворові території, адже в деяких з них нагально необхідно ремонтувати дорожнє покриття під’їзних шляхів. Надано доручення підприємству залучити до виконання робіт субпідрядні організації.
Комбінат комунальних послуг продовжує проводити ямковий ремонт доріг міста. Ці роботи повністю планується завершити до кінця травня.
Відпрацьовано механізм вивозу сміття в районах багатоповерхівок та практично завершено підписання угод з приватним сектором. У місті облаштовано 76 майданчиків, встановлено 230 контейнерів. Впроваджено роздільний збір сміття – папір, поліетилен, скло, що дало змогу зменшити навантаження на міське сміттєзвалище. Однак, за часту в приватному секторі на сміттєві майданчики викидають будівельні відходи, від чого ламаються кришки контейнерів. Працівники ККП регулярно ремонтують їх, однак це ситуації не міняє. А тому звертаємо увагу громадян, що на вивіз будівельних відходів укладаються окремі угоди.
Також структурному підрозділу доручено:
– вдосконалити роботу міського притулку для безпритульних собак;
– постійно підтримувати благоустрій пам’ятних місць;
– привести у належний стан дорожнє господарство; придбати додаткове обладнання, техніку для ремонту дорожнього покриття.
На завершення наради, її учасники дали оцінку двом законодавчим впровадженням, які кардинально вплинуть на ЖКГ-сферу.
– Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 р. № 417-VIII. Цим нормативним актом встановлено форми управління багатоквартирним будинком: співвласники багатоквартирного будинку, управителі, ОСББ або асоціація ОСББ. Процес створення ОСББ у місті уже давно розпочато, проте більшість славутчан утримуються від самостійного управління своїм будинком і воліють залишатися на балансі КП «Славутське ЖКО». Однак, Закон передбачає зміну форми управління багатоповерхівкою. А комунальне підприємство за бажанням громадян може бути обрано управителем будинку. На це право можуть претендувати і інші приватні підприємства, які готові надавати ЖКГ-послуги. Проте як показує час, альтернативи Славутському ЖКО поки немає.
– 09.11.2017 року прийнято новий Закон України «Про житлово-комунальні послуги», який вводиться в дію 10.06.2018 року. Передбачено, що у багатоквартирних будинках, у яких не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відключена від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, власники квартир можуть перейти на індивідуальне опалення. Багато славутчан готові скористатися своїм правом обирати вид опалення свого помешкання. Однак яким чином масове відключення квартир від централізованого опалення вплине на роботу теплових мереж міста?! Адже не виключно, що будуть будинки, де лише декілька квартир залишаться на централізованому опалені. Витрати на їх опалення лягають на самих споживачів і на комунальне підприємство. Славутському ЖКО доручено підготовити свої пропозиції з даного приводу.
Прес-служба Славутського МВК