5 січня відбулася виїзна зустріч міського голови з працівниками позашкільних закладів: Дитячої юнацької спортивної школи, Станції юних техніків, Центру туризму і краєзнавства, Еколого-натуралістичного центру школярів.
Педагоги звітували про свою роботу по кожному напрямку роботи. Відбувся конкретний діалог між ними та представниками влади.
Найбільш актуальними питаннями, які цікавили міського голову були: наскільки ефективно виконують свої функції працівники, скільки дітей відвідують позашкільні гуртки та секції, як і де проводяться заняття, які досягнення є у вихованців закладів, як впроваджуються нові підходи до розвитку закладів, як заохочуються школярі до занять, як і ким ведеться господарська робота та здійснюються заходи щодо енергозбереження.
Як відомо держава неодноразово заявляла про переведення позашкільної освіти на батьківську плату. На сьогодні позашкільні заклади фінансуються з місцевого бюджету. Вже зараз, на фоні перекидання держававою на місцевий рівень своїх зобов’язань, зокрема щодо пільгових перевезень, фінансування професійно-технічної освіти та інших, гостро постає питання фінансування позашкільної освіти. Лише місцева громада з огляду на можливості свого бюджету буде визначати подальшу долю позашкільних закладів – реорганізацію, скорочення фінансування чи ліквідацію. Тому так важливо стоїть питання пошуків додаткових джерел фінансування.
Позиція міської влади тут категорична: «ми не маємо права закрити жоден заклад, – сказав міський голова, – але разом з тим, гуртки, секції повинні бути наповнені дітьми, які реально займаються і показують результати». За його словами, підходити до реформ треба грамотно, думати на перспективу; що буде далі, після таких реформ, куди підуть діти, якщо не зайняти їх у вільний час? .
Одним з перших завдань, поставлених міським головою перед керівниками позашкільних закладів, було питання оптимізації штатів та їх якісної і результативної роботи. Персонал закладів повинен навчати дітей, а не обслуговувати приміщення. Для керівників поставлені завдання оптимізувати штати, впровадити новаційні форми розвитку секційно-гурткової роботи, які б приваблювали дітей, натомість тих, які не користуються попитом.
Ще одним важливим моментом було питання введення символічної батьківської плати для стимулювання тренерсько-викладацької діяльності та відповідальності дітей за відвідуваннями, яка буде спрямовуватись виключно для матеріального забезпечення занять та повертатись вихованцям у разі досягнення результатів.
Однією із дієвих форм позашкільних закладів, запропонованих міським головою, є залучення вихованців до заходів, які проводяться у місті, до спільної роботи з науковцями, які досліджують природу Славутчини; до озеленення міста, закладання міського дендропарку, де школярі зможуть запропонувати вирощені ними саджанці та поділитись знаннями, отриманими під час занять; до виставок, де вони зможуть реалізувати свої вироби. Від такої співпраці не тільки громада отримає допомогу, а й діти відчують відповідальність та важливість своєї праці.
Позашкільні заклади показали досить позитивний результат своєї роботи, є досягнення і є чим гордитися: і спортсменами і вихованцями гуртків. Гуртківці Станції юних техніків за окремими технічними напрямками є постійними учасниками Всеукраїнських змагань і займають призові місця, Еколого-натуралістичного центр беруть активну участь в дослідженні рідного краю та роботі Малої академії наук; Центр туризму і краєзнавства відомий своїми досягненнями у спортивному туризмі на теренах області; Дитяча юнацька спортивна школа виховала не одне покоління спортсменів.
Але разом з тим, керівникам і педагогам треба думати про завтрашній день, жити реаліями часу, змінювати підходи до розвитку позашкільних закладів, впроваджувати нові форми, що посилять ефективність роботи та відкриють шлях до реалізації здібностей і талантів більшої кількості дітей. За таких умов міська влада прикладатиме всіх зусиль, щоб зберегти і вдосконалити діючу систему позашкільної освіти.
Прес-служба Славутського МВК