Депутати міськради відповіли на звернення громадян

На квітневій сесії міської ради, яка відбулася минулої п’ятниці, голови постійних депутатських комісій прозвітували про хід виконання доручень міського голови, міської ради стосовно питань, піднятих громадянами на мітингу 1 березня. Варто відмітити, що членами постійних комісій депутатів проведено досить детальний аналіз тих питань, що цікавили громадян.
Голова постійної комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, зв’язків з об’єднаннями громадян та засобами масової інформації, законності, правопорядку Микола Климковецький доповів наступне:
– Підсумовуючи проведений аналіз звернення громадян, вважаю за недоцільне ставити питання про відкликання рішення Славутської міської ради від 27.05.2011 року «Про погодження розміщення ядерних установок енергоблоків №3 та №4 Хмельницької АЕС». Натомість необхідно всіма дозволеними законом шляхами добиватися виконання звернення громади міста Славути. Щодо складу виконавчого комітету пропонуємо міському голові поставити питання про виключення із членів виконкому Славутської міської ради колишнього начальника Славутської ОДПІ І.П. Сінгаєвського та генерального директора ЗАТ «Прогрес» А.Д. Фрідмана у зв’язку із неможливістю виконання цих функцій фізично. Стосовно правових підстав щодо перевірки газових лічильників та порядку їх заміни Славутським підрозділом ПАТ «Хмельницькгаз», то зазначу, що цей порядок доволі детально викладений на сторінках газети «Вісті громади» у номері за 22.02.2013 року з посиланням на нормативні акти і змінити його міські депутати не в змозі.
Голова постійної комісії з питань планування, бюджету і фінансів та регуляторної політики Ярослав Левчук:
– За дорученням міського голови члени нашої комісії неодноразово обговорювали питання, підняті громадянами нашого міста. Щодо затверджених тарифів на водопостачання та водовідведення, то наведу наступні факти. Переважна більшість міст районного підпорядкування, такі як Шепетівка та Старокостянтинів вже понад два роки мають тарифи на водопостачання набагато більші, аніж були у нашому місті до теперішнього часу. До прикладу, ще з 2011 року тариф у Шепетівці становить 8 грн. 90 коп., в Старокостянтинові тариф складає 8 грн. 80 коп. У нашому місті цей тариф до останнього часу становив 7 грн. 51 коп. До того ж варто зазначити, що впродовж останніх років поки діяв цей тариф неодноразово збільшувалась вартість електроенергії, яка становить у витратах водоканалу орієнтовно 27%. Окрім цього, в декілька раз зростав рівень мінімальної заробітної плати, інші види витрат. Такий низький тариф на воду призвів до важкого фінансового становища Славутського водоканалу. Свідченням того є висновки Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області, викладені в Акті ревізії фінансово-господарської діяльності УВКГ від 02.08.2012р. Там зазначено, що довготривале відстрочування перегляду тарифів з водопостачання та водовідведення стало причиною недоотримання Славутським УВКГ доходів за 2010, 2011 та перший квартал 2012 року в сумі 1 млн. 531 тис. грн. У зв’язку з чим, Держфінінспекція поставила вимогу переглянути існуючі тарифи на надання послуг з водовідведення та водопостачання. Іншою негативною тенденцією в нашому місті по відношенню до водоканалу є те, що великі промислові підприємства такі, як: «Будфарфор», «Солодовий завод», «Славутський цикорієсушильний завод» поступово відмовляються від послуг водопостачання Славутського УВКГ і роблять свої свердловини. Тому основний тягар по витратах водопостачання в нашому місті лягає на плечі населення, що становлять 74% від загальної потреби на водокористування. У затверджений на сьогодні тариф, який становить 9 грн. 90 коп., закладена виробнича собівартість води без врахування витрат на модернізацію водоканалу. Та якщо взяти до уваги, що з 1 квітня ціна на електроенергію піднялася ще на 5 коп., то взагалі тариф 9,90 грн. є на даний час уже збитковим. Тому, якщо на прохання громадян, сьогодні ми будемо переглядати встановлений тариф, то він розглядатиметься лише в сторону збільшення. На останок наголошу на тому, що діючий сьогодні тариф на водопостачання не дає змоги модернізувати виробництво, а лише дозволяє підтримати роботу водоканалу на існуючому рівні, врятувати його від банкрутства та надавати стабільні послуги населенню.
Комісія з питань планування, бюджету і фінансів та регуляторної політики досліджувала також ефективність пільгових перевезень в місті, а також обґрунтованість тарифів на послуги міської лазні. З цього приводу голова комісії Ярослав Володимирович повідомив наступне:
– Протягом дня містом перевозиться близько 5750 платних пасажирів і 2511 (близько 30%) пасажирів, які відносяться до пільгових категорій населення. Протягом І кварталу 2013 року було перевезено 200 тис. 610 пільговиків. Розрахунок ведеться по 1,75 грн. на кожного пасажира, тобто фактично було нараховано до відшкодування перевізникам 351 тис. грн. Державним бюджетом було прийнято до відшкодування 322 тис. грн., а фактично було профінансовано за І квартал – 161 тис. грн., тобто лише 45%. Борг перед перевізниками в місті Славута становить станом на 1 квітня – 448 тис. 201 грн. В таких умовах некоректно говорити про якісь прибутки перевізників тому, що на даний момент вони, попросту кажучи, кредитують державний бюджет та несуть витрати, не маючи абсолютно ніяких гарантій повернення своїх коштів. Щодо лазні, то тут ситуація є ще більш очевидною. За 2011 рік лазня отримала чистий збиток 159 тис. грн., за 2012 рік – 107 тис. грн. Щоб вийти хоча б на нульову рентабельність лазня має отримувати від надання послуг таку ж суму коштів, яка йде на її утримання. А витрати на утримання лазні становлять в середньому 330 тис. грн. на рік. При тому, варто зазначити, що з року в рік кількість відвідувачів лазні не збільшується, а залишається сталою. Отож збереження тарифів на тому ж рівні призвело б просто до закриття лазні.
Прокоментував дані питання міський голова Василь Сидор, який наголосив, що для громадян важливо зрозуміти в якому стані на сьогодні знаходиться місцеве самоврядування – цілком фінансово залежне від держави:
– І з приводу проблеми пасажирських пільгових перевезень, і стосовно скрутного фінансового становища комунальних підприємств, а також ряду інших актуальних для міста питань ми неодноразово зверталися до вищих органів влади, проте, ситуація так і залишається незмінною, – зауважив Василь Богданович. – Нещодавно ми отримали відповідь з Верховної Ради України на звернення депутатів Славутської міської ради щодо зміни механізму надання пільг окремим категоріям громадян на пільговий проїзд. В листі повідомлено, що розгляд даного питання передано до Кабінету Міністрів України для розгляду і вжиття термінових заходів. Хочеться вірити, що проблемна ситуація із пільговими перевезеннями громадян все ж таки буде вирішена на державному рівні.
Голова постійної комісії з питань промисловості, торгівлі, транспорту, зв’язку, розвитку підприємництва та інвестицій Іван Панчук надав інформацію щодо виконання в місті правил торгівлі на ринках та торгових майданчиках, додержання тиші у громадських місцях. Доповідач зазначив, що в місті ще з 2007 року діють Правила торгівлі на ринках м. Славута. По мірі необхідності та згідно вимог чинного законодавства до даних правил вносилися відповідні зміни. Дотримання підприємцями правил торгівлі на ринках строго відстежується відповідними службами. Отож можна впевнено говорити, що дана робота в місті побудована на належному рівні. Це також стосується і Правил дотримання тиші в громадських місцях, що діють в місті з 2006 року. Проте, на думку членів депутатської комісії, необхідно доопрацювати зміни до даних Правил, які б чітко регламентували використання на території міста піротехнічних засобів.
Голова постійної комісії з питань комунального господарства, управління комунальною власністю та будівництва, енергозбереження Володимир Скомаровський доповів про порядок закупівлі, встановлення та застосування приладів обліку надання комунальних послуг загальних будинкових лічильників тепла та холодної води в багатоквартирних будинках міста:
– Ще у 1995 році Постановою Кабінету Міністрів України №947 була затверджена Програма поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 1996-2007 роки. Проте державою так і не були профінансовані дані заходи, більше того остаточний термін виконання запланованих дій було перенесено до 2012 року. Незважаючи на це, на виконання рішень Уряду власними силами Славутський УВКГ встановив такі прилади обліку в десяти багатоповерхівках. Всім добре відомий той факт, що показники загальнобудинкових приладів обліку різняться від лічильників на воду, встановлених у квартирах мешканців будинків. І механізму врегулювання цього поки не визначено. Натомість, варто відмітити, що лічильниками на воду у квартирах забезпечені близько 80% славутчан. Що стосується загальнобудинкових лічильників тепла, то, згідно урядових програм, таких лічильників в м. Славута має бути встановлено 104. Згідно даних тепломережі ще у 2008 році виділялися державою певні кошти, на які закуплені і встановлені 28 загальнобудинкових лічильників тепла. На мою думку, доки не буде вирішено на державному рівні питання щодо встановлення лічильників тепла у кожній квартирі, на прикладі поквартирного обліку води, то ситуація залишатиметься незмінною.
Голова постійної комісії з питань регулювання земельних відносин, екології, благоустрою, та адміністративно-територіального устрою Володимир Кушніров вивчав утримання собак в міському притулку, а також практичну роботу, що виконується в місті у напрямку дотримання правил благоустрою, забезпечення чистоти і порядку. Стосовно собачого притулку виступаючий відзначив, що керівництвом ЖКО та безпосередньо комбінатом комунальних послуг в межах виділених з бюджету міста коштів вдалося на досить належному рівні організувати роботу із безпритульними тваринами. Спостерігається покращення умов у притулку, велика увага приділяється ветдопомозі тваринам, проведенню стерилізації. В притулку є свій розпорядок роботи, за яким здійснюється догляд за тваринами. У напрямку покращення благоустрою міста проводиться значний обсяг робіт як комунальними службами, так і громадськістю. Однак, Володимиром Михайловичем було запропоновано здійснити в цьому плані деякі впровадження, які були запропоновані самими громадянами.
Насамкінець, було повідомлено, що робочі групи з розгляду колективного звернення громадян далі продовжать свою роботу і повідомлять про результати проведеного аналізу на наступному сесійному засіданні.
На сесії міської ради цього дня було розглянуто і ряд інших важливих для громади міста питань, з якими ви можете ознайомитися на офіційному веб-сайті міста – www.slavuta-mvk.gov.ua. Прес-служба Славутського МВК

Розміщенно в Без категорії