Фінансово-господарська діяльність Славутського УВКГ

Славутське управління водопровідно-каналізаційного господарства надає послуги для 13812 фізичних осіб та 375 юридичних осіб з двох водозаборів підземних прісних вод «Центрального» та «Південного». Довжина водопроводів у системі водопостачання складає 100,8 км., з них водогонів 4,4 км.
Каналізаційне господарство складається із самоплинних колекторів 30,7 км. та напірних трубопроводів 8,5 км., каналізаційних насосних станцій – 8 одиниць.
Протягом 2011 року Славутським УВКГ проведено реконструкцію «Південного» та «Центрального» водозаборів ІІ черги на 292,8 тис. грн., реконструкцію систем управління аераційними повітродувками на очисних спорудах на 254,5 тис. грн., реконструкцію водопровідної мережі на вул. Козацькій, вул. Я. Мудрого, 122а, вул. Привокзальна,23, вул. З. Космодем’янської, вул. Миру, 76, ДНЗ «Оленка» на суму понад 108,0 тис. грн.
Проведено улаштування водопровідної мережі до буд. на вул. Чкалова,24
на 14,5 тис. грн. Проведено улаштування каналізаційної мережі на вул. Чкалова,24, до буд. Площа Шевченка,8, вул. Володарського. На загальну суму – 115,9 тис. грн. Ліквідовано 653 затори на каналізаційних мережах.
Відповідно до аналізу фінансово-господарської діяльності Славутське управління водопровідно-каналізаційного господарства за 2011 рік надало послуг з водопостачання та водовідведення для усіх груп споживачів на суму 8 961,0 тис. грн., з них: податок на додану вартість (ПДВ) – 1493,0 тис. грн., чистий дохід становить 7468,0 тис. грн., податки та збори – 1250,3 тис. грн.
Фактична собівартість наданих послуг з водопостачання та водовідведення за 2011 рік склала 8052,0 тис. грн.. і зросла на 827,0 тис. грн. в порівнянні з 2010 роком. Собівартість наданих послуг за 2010 рік склала 7225,0 тис. грн.
За статтями витрат собівартість наданих послуг з водопостачання та водовідведення за 2011 рік становить: електроенергія – 2529,0 тис. грн.; заробітна плата з нарахуваннями – 3987,0 тис. грн.; матеріали – 473,0 тис. грн.; паливо – 290,0 тис. грн.; амортизація – 192,0 тис. грн.; інші витрати – 581,0 тис. грн.
Електроенергія займає 31,4 % у структурі витрат, які становлять – 2529,0 тис. грн., в порівнянні з 2010 роком витрати зросли на 159,0 тис. грн., або 6,7%.
Ріст витрат по електроенергії відбувся за рахунок щомісячного підвищення цін на електроенергію протягом 2011 року. Вартість електроенергії становила станом на:
01.01.2011 – 0,86 грн. 1 кВт з ПДВ
01.04.2011 – 0,95 грн. 1 кВт з ПДВ
01.07.2011 – 1,00 грн. 1 кВт з ПДВ
01.11.2011 – 1,05 грн. 1 кВт з ПДВ
01.01.2012 -1,08 грн. 1 кВт з ПДВ, таким чином вартість електроенергії яку реалізує Славутський РЕМ для Славутського УВКГ на виробничі потреби зросла протягом 2011 року на 0,22 грн. за 1 кВт. Зростає вартість електроенергії і у 2012 році і станом на 01.03.2012 року 1 кВт електроенергії з ПДВ становить 1,12 грн., і тільки за один місяць в результаті підвищення з 1,07 грн. до 1,12грн. витрати для підприємства збільшаться на 12,5 тис.грн.
Заробітна плата з нарахуваннями займає у структурі витрат 49,5% і становить – 3987,0 тис.грн., ріст витрат в порівнянні з 2010 роком становить 336,0 тис.грн., або 9,2 %. Витрати зросли за рахунок неодноразового підвищення мінімальної заробітної плати, яка станом на
01.01.2011р. – 941,0 грн.,
01.04.2011р.- 960,0 грн.,
01.10.2011р. – 985,0 грн.,
01.12.2011р. – 1004,0 грн.
Зокрема, з урахуванням законодавчих нормативів нарахування заробітної плати, середня заробітна плата на підприємстві – 2282,0 грн. Всього працюючих на підприємстві – 119 осіб. Дана стаття витрат передбачає нарахування на фонд оплати праці до Пенсійного фонду , яка становить 1036,0 тис. грн.
Матеріали у структурі витрат займають 5,9% , або 473,0 тис. грн., в порівнянні з 2010 роком витрати зросли 67,0 тис. грн. або на 14%. Відповідно ріст витрат відбувся за рахунок росту цін на труби, запчастини, спецінвентар тощо.
Паливо у структурі витрат займає – 3,6 %, або 290,0 тис. грн., амортизація – 2,4%, або 192,0 тис. грн., відповідно ріст становить по паливу – 67,0 тис. грн, амортизації – 16,0 тис. грн. Ріст витрат по паливно- мастильних матеріалах відбувся за рахунок росту цін на дизтопливо та бензин.
Стаття інших витрат передбачає сплату зборів та податків. Славутським УВКГ протягом 2011 року сплачено 40,7 тис.грн земельного податку, екологічного податку – 15,5 тис.грн., податок за користування надрами – 92,4 тис.грн, а також збір за спеціальне використання поверхневих та підземних вод.
Однак, протягом 2011 році відбулося скорочення по інших витратах, які у структурі тарифу займають 7,2%.
Отже, аналізуючи фінансово-господарську діяльність Славутського УВКГ ріст витрат на підприємстві протягом 2011 року відбувся не за рахунок господарської діяльності підприємства, а в результаті нестабільної цінової політики державного органу ціноутворення з електроенергії (НКРЕ), підвищення заробітної плати відповідно до норм Закону України «Про державний бюджет на 2011рік», а також постійного підвищення цін на паливно-мастильні матеріали та матеріали, зокрема, труби, запчастини, спецінвентар тощо.
В свою чергу, діючі тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення не відповідають фактичній собівартості наданих послуг і відповідно послуги з водопостачання для населення відшкодовуються лише на 81,8% фактичної собівартості, а по водовідведенню 89,7%.
Від надання послуг з водопостачання та водовідведення населенню підприємство отримало збиток в сумі 986,0 тис. грн., від надання послуг бюджетним установам та іншим споживачам підприємство отримало прибуток 409,0 тис. грн. В результаті за 2011 рік підприємство отримало 569,0 тис. грн. збитку.
Протягом 2011 року підприємство не отримувало дотації з бюджетів усіх рівнів для покриття збитків від надання послуг населенню. Загальна сума не відшкодованої дотації на відшкодування збиткових послуг населенню за період 2006-2011 роки склала 4267,0 тис. грн.
В свою чергу станом на 01.01.2012 року кредиторська заборгованість підприємства становить 2314,0 тис. грн., з них заборгованість за електроенергію для Славутського РЕМ становить -1553,0 тис. грн., дебіторська заборгованість – 761,0 тис. грн.- в тому числі населення -471,0 тис. грн., промислові підприємства – 142,0 тис. грн., бюджетні установи- 133,0 тис. грн.
Отже, з незалежних від підприємства причин, зросли виробничі витрати, зросла собівартість послуг, що обумовлена підвищенням цін на електроенергію, реагенти, покупні комплектуючі вироби, паливно-мастильні та інші матеріали, збільшення розміру мінімальної заробітної плати та вартості всіх договірних робіт та послуг.

Начальник управління
економічного розвитку Г.Д.Дарчик

Розміщенно в Без категорії