Перевізники та пільговики опинилися заручниками держполітики

Минулого тижня в приміщенні Будинку Рад відбулася зустріч представників міськвиконкому, перевізників та інститутів громадянського суспільства міста. Присутні ще раз обговорили механізм пільгових пасажирських перевезень міста та необхідність внесення змін до графіку руху автобусів. Закликав громадськість до діалогу з цих питань міський голова Василь Сидор.
Модератор круглого столу – перший заступник міського голови Сергій Микульський – запропонував присутнім вкотре послухати офіційну інформацію щодо проблемної ситуації, яка склалася в місті з пільговими перевезеннями. Начальник відділу пільг Славутського управління праці та соціального захисту населення Тетяна Базан повідомила, що за сучасних умов перевізники міста перебувають у вкрай скрутному становищі. Скажімо станом на 1 січня 2013 року держава заборгувала перевізникам 276 тис. грн. На час проведення зібрання було проінформовано, що ще 48 тис. грн. боргу перевізникам за минулий рік так і не виплачено так, як ці кошти не пропускає Держказначейство. Окрім того, ситуація ще більш ускладнюється тим, що уже цього року щомісяця борг держави перед перевізниками все більш зростає і на разі складає 410 тис. грн.
Як зауважив головний спеціаліст управління економіки Ігор Піголь термін експлуатації пасажирського автотранспорту уже закінчується і він нагально потребує ремонту. У зв’язку із ситуацією, що склалася, перевізники не мають фінансової змоги покращити стан автобусів, не кажучи вже про закупівлю нових. За таких умов коли і перевізники, і пільговики стали заручниками сучасної держполітики, важливо на місцях спільно усією громадою шукати шляхи вирішення цієї проблеми. За словами виступаючого відповідними службами міськвиконкому постійно проводиться аналіз пасажирських перевезень міста, приймаються пропозиції громадян. Так, за ініціативою славутчан на разі буде затверджено новий графік руху пасажирських перевезень. Метою таких змін є збільшення пільгових рейсів вдень в години пік та розвантаження ранкових рейсів для працюючої категорії населення. Окрім того, особливу увагу було звернуто на зупинку «Ринок», яка мала особливе навантаження. За проханням славутчан тут збільшено кількість пільгових перевезень із 37-ми до 43-ох з 11.00 до 14.00 год.
Присутні громадяни підтримали впровадження нових змін у графік пасажирських перевезень та надали власні пропозиції щодо загалом поліпшення стану перевезень міста. Зокрема було акцентовано увагу на неналежній поведінці юних славутчан в автобусах, які не поступаються місцем старшим людям. Запропоновано з цього приводу провести в освітніх закладах міста виховні години з молоддю. Усі інші пропозиції, що надійшли від громадян на круглому столі будуть опрацьовані відповідними службами міськвиконкому.
Присутні перевізники також прокоментували ситуацію, в якій вони опинилися. Все пізнається в порівнянні, а тому учасникам зібрання навели ось такий факт: якщо за радянських часів у Славуті було близько тридцяти рейсів і громадяни змушені були чекати автобус 40-45 хв., то сьогодні в місті працює лише пільгових 76 рейсів. В середньому час очікування пільгового автобуса становить 20-25 хвилин, а не пільгового – 10-15 хв. Щодня перевізники витрачають чималі кошти, щоб відправити автобус в рейс, а на разі для них нагально постає питання, де брати кошти хоча б на сезонний ремонт транспорту. Зважаючи на ту суму коштів, яку заборгувала держава перевізникам, влучно було зауважено одним з них:
– Ми як будь-які підприємці працюємо в ринкових умовах, де вижити вкрай складно. Тим не менше назвіть хоча б одного підприємця Славути, який вклав у місто 500 тис. грн.?!
Після детального обговорення питання перевезень міста і перевізники, і присутні громадяни дійшли спільної згоди. Учасниками круглого столу було рекомендовано направити від імені депутатів міської ради звернення на державні органи влади щодо пришвидшення процедури переходу на адресну допомогу та терміново вирішити питання щодо погашення заборгованості перед перевізниками.
Прес-служба Славутського МВК

Розміщенно в Без категорії